Új képzés "útkereső" menedzsereknek
Az Interim Menedzser Akadémia az InterContinentalban tartott sajtótájékoztatóval egybekötött üzleti reggelijén jelentette be, hogy a holland Nyenrode Business Universiteittel együttműködve, 2011. január 28-án limitált létszámú csoport számára elindítja a régió első féléves interim menedzser képzését.
Virágh Rajmund, az Akadémia ügyvezetője és Magyari Éva interim menedzsment szakértő elmondta, hogy a féléves kurzus nagyrészt Budapesten zajlik, de az utolsó modulra - amely nemzetközi kitekintést és esettanulmányokat tartalmaz - Hollandiában, Breukelenben kerül sor. Itt Dr. Jacques Reijniers és Dr. Leo Witvliet holland professzorok, az interim szakma "nagy öregjei" is oktatják majd a magyar hallgatókat.
Az üzleti reggeli keretében dr. Juhos Andrea, a DBM Magyarország ügyvezető partnere, karrier-tanácsadó "Hova tovább a csúcsról?" címmel tartott előadást. Ebben emlékeztetett arra, hogy a legfrissebb felmérések szerint Magyarországon emelkedett a tartós munkanélküliség. Felhívta a figyelmet arra a közkeletű tévedésre, mely szerint ez a tendencia csak a "kistérségekben és az alacsonyan kvalifikáltak körében igaz". A jól képzett, többdiplomás, több nyelvet beszélő munkavállalók elhelyezkedési esélyei is nagyon limitáltak, különösen igaz ez a 40 év feletti, alkalmazott felsővezetőkre, annak ellenére, hogy éppen ez a réteg rendelkezik az átlagnál lényegesen több tapasztalattal.
Dr. Juhos Andrea szerint, ebben a helyzetben nem lehet csak az alkalmazotti létben gondolkodni, sokkal inkább az érintetteknek fel kell vállalni a változtatást! Még abban az esetben is, ha előre tudható, hogy a gondolkodásmód váltása nem megy egyik napról a másikra. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a személyiségtől függően 2-3 év után történik meg a tényleges szemléletváltás. Attól függően, hogy valaki milyen személyiség, mik az erősségei, szóba jöhető opció a saját vállalkozás elindítása. Ha valakinek nincs konkrét ötlete, milyen vállalkozást indítson, lehet termék ő maga is: lehet tanácsadó, coach, és bizonyos kompetenciák megléte esetén interim menedzser is.
Dr. Juhos Andrea előadásának zárásaként beszélt arról is, hogy véletlenül se higgye valaki azt, hogy az alkalmazotti vezetői pozíció egyet jelent a biztonsággal, mint ahogyan az önfoglalkoztatás (self-employed professional) sem jelenti automatikusan a bizonytalanságot. Ezek a kérdések minden esetben az egyén személyiségétől függnek, és fejben dőlnek el.
A szervezők azoknak a felsővezetőknek ajánlják a kurzust, akik alkalmazotti karrierjük után "útkereső" önfoglalkoztatók, még nem tudják pontosan, hogyan, melyik pályán szeretnék folytatni szakmai munkájukat, és érdekli őket az interim életforma, illetve azoknak, akiknek volt már interim projektjük, és mélyíteni szeretnék tudásukat, piacképes ismeretekre szeretnének szert tenni.
A képzésben való részvétel feltételei: elvárás a felsőfokú végzettség, 10 éves vezetői, ezen belül 5 év felsővezetői tapasztalat, legalább két vállalati kultúra ismerete, tárgyalás szintű angol nyelvtudás és a felvételi beszélgetésen való megfelelés.
A képzés magas szakmai színvonalára és valós üzleti tartalmára a képzést életre hívók és összeállítók jelentik a garanciát: olyan elismert szakemberekről van szó, akik hosszú évek óta foglalkoznak interim menedzsmenttel Magyarországon, illetve Európában.
A kurzus tartalmában és logikájában több éves hazai valamint nemzetközi interim szolgáltatói tapasztalatra épül, miáltal a képzés rendkívül gyakorlatias. A hazai szolgáltatói tapasztalatokat az Akadémia szakmai támogatójaként a Kristóf Györgyi nevével fémjelzett, Hammel & Hochreiter interim menedzsment-szolgáltató biztosítja.
A tájékoztató keretében három oktató röviden bemutatta saját témáját: Kolossváry Judit üzleti etikát fog tanítani, Szvetelszky Zsuzsanna az interkulturális kommunikációt oktatja majd, míg Dr. Dobay Róbert gyakorló interim menedzserként, a szakmát életmódként választó menedzserek elengedhetetlenül szükséges szemléletváltásáról osztja meg személyes tapasztalatait. Az Interim Menedzser Akadémia kurzusán a neves holland és magyar oktatók között megtalálhatjuk Bárdos András, Dr. Dezsényi Péter, Geszti Péter, Görög Ibolya, Jakupcsek Gabriella, Dr. Mérő László, Pozsonyi Gábor, Dr. Serényi János, Szűts Ildikó és Dr. Velencei Jolán nevét is.
A 10-12 fős csoportban zajló képzés részvételi díja: 7000 Euró + ÁFA/fő. A jelentkezési határidő: 2010. december 20. A képzési ismertető és jelentkezési lap az Interim Menedzser Akadémia honlapján (www.interimmenedzserakademia.hu) megtalálható, illetve letölthető.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Ősszel a hazai vállalatoknál megugrik az új munkatársak száma, és ezzel együtt a betanítási terhek is. A rosszul szervezett munkakezdés akár 50... Teljes cikk
Magyarországon már a második generációval érkezik a családi vállalkozásokkal kapcsolatban, a nemzetközi szóhasználatban élő "harmadik... Teljes cikk
Mi teszi a munkát valóban értelmessé? Miért hajlandók sokan akár a fizetésük egy részéről is lemondani, ha cserébe értelmet találnak abban, amit... Teljes cikk
- Organizational Development Manager 3 hete
- HR Business Partner 3 hete
- Miért nem érti meg a cégvezető a dolgozót? 1 hónapja
- Motivációs levél minta, letölthető: IT projektmenedzser 2 hónapja
- E-commerce Manager 2 hónapja
- Event Manager 2 hónapja
- Brand Manager 3 hónapja
- Service Delivery Manager 3 hónapja
- Trade Marketing Manager 3 hónapja
- Channel Sales Manager 3 hónapja
- Business Development Manager 3 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?