Üzleti szolgáltató szektor: A digitális átállás lehet a megoldás a recesszióra
Az IPA (Intelligens folyamatautomatizálás) bevezetésének legfőbb akadályait a magyarországi központokban jelenleg a pénzügyi források, az idő és a belső (fejlesztő és tanácsadó) források hiánya jelenti.
Az üzleti szolgáltató szektor a digitális átállásban látja a válságálló megoldást a recesszióra - derült ki az ABSL (Association of Business Service Leaders) Hungary megbízásából a Pécsi Tudományegyetem és az IFUA Horváth & Parners Kft. által végzett kutatásból, valamint az azt követő kerekasztal-beszélgetésből.
Noha a kutatás során az üzleti szolgáltatóközpontok (SSC-k) vezetői mondhatták el a digitális transzformációval kapcsolatos tapasztalataikat és véleményüket, a felmérés megállapításai és következtetései szinte valamennyi szektor számára lényeges információval, alkalmazható tudással szolgálnak.
A kutatás főbb megállapításai:
- Arra a kérdésre, hogy van-e Magyarországon digitális átalakulásért felelős egységük, az SSC vezetők kétharmada igennel válaszolt.
- A válaszadók szerint a helyi vezető csapatok a legtöbb esetben rendelkeznek változásmenedzsment területén a szükséges készségekkel.
- A vezetők csaknem kétharmada nyilatkozott úgy, hogy az intelligens folyamatautomatizálás (pl. robotizált folyamatautomatizálás) már része a működésüknek.
- Az IPA, azaz az intelligens folyamatautomatizálás bevezetésével a szolgáltatóközpontok elsődleges célja a költségoptimalizálás és a minőségjavítás.
- A megkérdezett vállalatoknál az automatizáció jelenlegi aránya átlagosan 25%, amit terveik szerint 5 éven belül meg fognak duplázni.
- Az automatizáció bevezetése az SSC-k 77%-a szerint hozott már eddig is pozitív eredményeket.
- Elsősorban a törzsadat-kezelést és a fizetendő számlák kezelését automatizálták már az SSC-kben. A központok többségében már 70%-ban automatizáltak ezek a területek. Az intelligens folyamat automatizálásban leginkább a fejlett analitika (advanced analyitcs), a gépi tanulás és az adattudomány technológiáit alkalmazzák a központok.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Munkaerő-közvetítésben a contracting egy sajátos foglalkoztatási forma, ami a klasszikus közvetítés és a kölcsönzés között helyezkedik el.... Teljes cikk
A megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatására való nyitottság mögött sokféle szándék és cél húzódhat. Ezeket vette sorra Kappel... Teljes cikk
Már mintegy 100 000-en dolgoznak a shared service vagy business service iparágban, amely az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője volt.... Teljes cikk
- Ez a következő három év legnagyobb kihívása a pénzügyi vezetők szerint 2 hónapja
- Szigorodnak a számlaadat-szolgáltatás feltételei - közeleg a határidő 3 hónapja
- Itt vannak a legnagyobb hazai üzleti szolgáltató központok 4 hónapja
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Csoknyainé Horváth Gertrud, a dm ügyvezetője és HR igazgatója 4 hónapja
- A jövő elkezdődött: mely munkahelyekre csap le először az AI-hullám? 4 hónapja
- Kínában tanulnak, Szegeden diplomáznak – egyedülálló képzés indul 4 hónapja
- Mennyit lehet keresni az üzleti szolgáltatóközpontokban? 4 hónapja
- Ez a korosztály használja leginkább az AI-t 4 hónapja
- Magyar szakember is bekerült a világ legjobb munkahelyeit értékelő zsűribe 5 hónapja
- Hogyan bizonyítsa a HR a saját jelentőségét? 5 hónapja
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Horváth Andrea, McDonald's 5 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?