kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Üzleti szolgáltató szektor: A digitális átállás lehet a megoldás a recesszióra

Az IPA (Intelligens folyamatautomatizálás) bevezetésének legfőbb akadályait a magyarországi központokban jelenleg a pénzügyi források, az idő és a belső (fejlesztő és tanácsadó) források hiánya jelenti.

Az üzleti szolgáltató szektor a digitális átállásban látja a válságálló megoldást a recesszióra - derült ki az ABSL (Association of Business Service Leaders) Hungary megbízásából a Pécsi Tudományegyetem és az IFUA Horváth & Parners Kft. által végzett kutatásból, valamint az azt követő kerekasztal-beszélgetésből.

Noha a kutatás során az üzleti szolgáltatóközpontok (SSC-k) vezetői mondhatták el a digitális transzformációval kapcsolatos tapasztalataikat és véleményüket, a felmérés megállapításai és következtetései szinte valamennyi szektor számára lényeges információval, alkalmazható tudással szolgálnak.

A kutatók kérdéseire 31 magyarországi szolgáltató központ felsővezetője válaszolt. 

A kutatás főbb megállapításai: 

  • Arra a kérdésre, hogy van-e Magyarországon digitális átalakulásért felelős egységük, az SSC vezetők kétharmada igennel válaszolt. 
  • A válaszadók szerint a helyi vezető csapatok a legtöbb esetben rendelkeznek változásmenedzsment területén a szükséges készségekkel.
  • A vezetők csaknem kétharmada nyilatkozott úgy, hogy az intelligens folyamatautomatizálás (pl. robotizált folyamatautomatizálás) már része a működésüknek.
  • Az IPA, azaz az intelligens folyamatautomatizálás bevezetésével a szolgáltatóközpontok elsődleges célja a költségoptimalizálás és a minőségjavítás.
  • A megkérdezett vállalatoknál az automatizáció jelenlegi aránya átlagosan 25%, amit terveik szerint 5 éven belül meg fognak duplázni. 
  • Az automatizáció bevezetése az SSC-k 77%-a szerint hozott már eddig is pozitív eredményeket.
  • Elsősorban a törzsadat-kezelést és a fizetendő számlák kezelését automatizálták már az SSC-kben. A központok többségében már 70%-ban automatizáltak ezek a területek. Az intelligens folyamat automatizálásban leginkább a fejlett analitika (advanced analyitcs), a gépi tanulás és az adattudomány technológiáit alkalmazzák a központok. 

Arról is megkérdezték a vezetőket, hogy szerintük melyek az IPA (Intelligens folyamatautomatizálás) bevezetésének legfőbb akadályai a Magyarországi központokban. A válaszok alapján az IPA magyarországi bevezetésének legfőbb akadályai a pénzügyi források, az idő és a belső (fejlesztő és tanácsadó) források hiánya.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A csendes felmondás után itt a quiet cracking jelensége, de mit is jelent ez?

A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk

Versenyelőnyben lesz az a cég, amely jól menedzseli a hibrid munkavégzést

Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk

Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group

A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk