kapubanner for mobile
Megjelent: 1 éve

Üzleti szolgáltató szektor: A digitális átállás lehet a megoldás a recesszióra

Az IPA (Intelligens folyamatautomatizálás) bevezetésének legfőbb akadályait a magyarországi központokban jelenleg a pénzügyi források, az idő és a belső (fejlesztő és tanácsadó) források hiánya jelenti.

Az üzleti szolgáltató szektor a digitális átállásban látja a válságálló megoldást a recesszióra - derült ki az ABSL (Association of Business Service Leaders) Hungary megbízásából a Pécsi Tudományegyetem és az IFUA Horváth & Parners Kft. által végzett kutatásból, valamint az azt követő kerekasztal-beszélgetésből.

Noha a kutatás során az üzleti szolgáltatóközpontok (SSC-k) vezetői mondhatták el a digitális transzformációval kapcsolatos tapasztalataikat és véleményüket, a felmérés megállapításai és következtetései szinte valamennyi szektor számára lényeges információval, alkalmazható tudással szolgálnak.

A kutatók kérdéseire 31 magyarországi szolgáltató központ felsővezetője válaszolt. 

A kutatás főbb megállapításai: 

  • Arra a kérdésre, hogy van-e Magyarországon digitális átalakulásért felelős egységük, az SSC vezetők kétharmada igennel válaszolt. 
  • A válaszadók szerint a helyi vezető csapatok a legtöbb esetben rendelkeznek változásmenedzsment területén a szükséges készségekkel.
  • A vezetők csaknem kétharmada nyilatkozott úgy, hogy az intelligens folyamatautomatizálás (pl. robotizált folyamatautomatizálás) már része a működésüknek.
  • Az IPA, azaz az intelligens folyamatautomatizálás bevezetésével a szolgáltatóközpontok elsődleges célja a költségoptimalizálás és a minőségjavítás.
  • A megkérdezett vállalatoknál az automatizáció jelenlegi aránya átlagosan 25%, amit terveik szerint 5 éven belül meg fognak duplázni. 
  • Az automatizáció bevezetése az SSC-k 77%-a szerint hozott már eddig is pozitív eredményeket.
  • Elsősorban a törzsadat-kezelést és a fizetendő számlák kezelését automatizálták már az SSC-kben. A központok többségében már 70%-ban automatizáltak ezek a területek. Az intelligens folyamat automatizálásban leginkább a fejlett analitika (advanced analyitcs), a gépi tanulás és az adattudomány technológiáit alkalmazzák a központok. 

Arról is megkérdezték a vezetőket, hogy szerintük melyek az IPA (Intelligens folyamatautomatizálás) bevezetésének legfőbb akadályai a Magyarországi központokban. A válaszok alapján az IPA magyarországi bevezetésének legfőbb akadályai a pénzügyi források, az idő és a belső (fejlesztő és tanácsadó) források hiánya.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk