Yvonne Dederick: Modernizálni szeretnénk a cégstruktúrát
A TV2 nagyobb részesedést kíván szerezni a terjesztési piacon, minőségi és saját gyártású műsorokkal igyekszik növelni a nézettséget. Többek között ez is szerepel a TV2 új társtulajdonosának, Yvonne Dederick vezérigazgató-helyettesnek a terveiben, akihez jelenleg a gyártás, a HR és a pénzügyi szektor tartozik. A vezető a HR Portálnak adott interjújában elmondta: a cél egy dinamikusabban működő cég, egy kicsit laposabb, mátrixos, modernebb szervezettel.
- A TV2 eladása már évek óta téma, s legkésőbb 2012-ben egyértelművé tette az akkori tulajdonos, a ProsiebenSat1 AG, hogy meg akar válni a teljes portfoliójától a régióban. Ez a döntés egyenes következménye volt a müncheni központban megfogalmazott stratégiai váltásnak, amelynek lényege a német piacra való koncentrálás volt. 2012 végén a ProsiebenSat1 értékesítette a skandináviai leányvállalatait, az úgynevezett északi portfoliót és az eladással egy időben kivette a konszolidációs körből a magyar és a román érdekeltségeket, a keleti portfoliót. Ekkor vált explicitté, hogy csak idő kérdése és nem a müncheni ProsiebenSat1 AG fogja alakítani a TV2 stratégiáját. Tehát az egyik oldalról a tulajdonos el akarta adni, a másik oldalról meg mi nagyon jó üzleti lehetőségnek láttuk a csatorna megvásárlását. Hiszünk a TV2-ben és abban is, hogy olyan stratégiát és üzleti tervet alakítottunk ki, ami sikerre viszi a csatornát.
- Kik pályáztak még a TV2-re, valamint milyen stratégiai tervet mutattak be, ami arra a döntésre juttatta a tulajdonosokat, hogy Önök mellett döntsön?

- Párhuzamosan folytak tárgyalások mind a média, mind a pénzügyi szektor nagyvállalataival. Mi a TV2 oldaláról csak a végső befutókkal voltunk kapcsolatban, tehát mi csak az utolsó körösöket ismerjük, nem a pályázók teljes listáját. A terveink között szerepelt, hogy nagyobb részesedést szerezzünk a terjesztési piacon, a nézettséget minőségi és saját gyártású műsorokkal növeljük, és azt alternatív bevételi forrásokkal egészítsük ki, mint például a kábelszolgáltatói terjesztői díjakból származó bevételekkel. Emellett az MBO (célközpontos vezetés - Management by Objectives) nagyon előnyös volt az anyavállalat számára: nincs szükség több hónapos "due diligence" folyamatra, nem kell átvilágítani a céget, pontosan ismerik a mi működésünket, mi pedig a televízióét. Emellett komoly garancia volt a tulajdonosoknak, hogy a 2012-ben kialakított stratégiát hozni tudtuk tavaly és 14 százalékkal megnőtt a bevételünk az előző évhez képest.
- Tudjuk, hogy Ön és Simon úr a tulajdonosok. Önökön kívül kik tartoznak még a menedzsmenthez? A tulajdonos váltással történt-e változás a menedzsment pozíciókban is, születtek-e új pozíciók? Terveznek-e szerkezeti átalakítást?
- Mint minden nagyobb szervezetnél, a főbb területeknek van igazgatója nálunk is. A gyártás, a HR és a pénzügyi szektor tartozik alám. Jó csapatmunka nélkül nem lehet előre lépni, ahogy egy ember sem tud egymagában háborút nyerni. Sokkal laposabb mátrixot képzelünk el, hogy minél kevesebb érdek legyen a láncolatban és kiküszöböljük a kis királyságok kialakulását. Tehát modernizálni szeretnénk a cégstruktúrát. Hiszünk abban is, hogy a fiatalokat ösztönzi majd, ha látják, hogy lehet feljebb lépni. Azaz, ha valaki tényleg odateszi magát, tehetséges és lojális, az akár komoly karriert is be tud futni. Ezt szeretnénk a cégfilozófiába is beépíteni és egyfajta projekt szemléletet megvalósítani. A kereskedelmi vezetőnk távozott, mivel Simon Zsolt közvetlenül fogja felügyelni az értékesítési és üzletfejlesztési, terjesztési igazgatóságot. Ennek legfőbb oka az, hogy a terjesztés nagyobb hangsúlyt fog kapni a jövőben. A programigazgatói pozíciót illetően is változás van. Ralf Bartoleitról már korábban is tudtuk, hogy az adásvétel lebonyolításáig marad nálunk. Őt február 1-től György Bence váltotta. Bence már 10 éve dolgozik nálunk, tapasztalt szakember, akinek a munkájával maximálisan elégedettek vagyunk.
- Milyen a TV2 jelenlegi stratégiája?
- Nálunk a néző az első, így a műsorainkat is eszerint alakítjuk. Egyre több hazai tartalmat fogunk kínálni és innentől kezdve a magyar ízlést tarjuk meghatározó szempontnak. A reklámra és a terjesztési bevételekre szeretnénk fókuszálni. A reklámpiac bővülésével minimálisan számolunk, de ha csökken a csatornák száma, akkor az automatikusan fogja növelni a nézettségünket és ez a reklámbevételekre is pozitívan hathat.
- Miben látja a siker kulcsát, jó a bulvár irány?
- Ez egy kereskedelmi tévé, így igyekszünk a nézők igényeihez igazodni. A bulvár kikapcsol és szórakoztat, ugyanolyan komolyan kell venni azonban a vélemény- és társadalomformáló szerepünket is. Ezért ugyanolyan fontosnak tartjuk szórakoztató és tartalmas műsorokat is, mint például: az Ének Iskolája, vagy a Nagy Duett.
- Mi növelheti a TV2 jövőbeni eredményességét?
- Mi az eredményességünket két fronton tudjuk mérni, a nézettségen és a hirdetők költésein. Jelenleg abszolút a nézőkre összpontosítunk, és az ő igényeikhez igyekszünk igazítani a műsorainkat is. Emellett nagyobb hangsúlyt fektetünk a hirdetőinkkel, partnereinkkel való jó kapcsolatok ápolására.
- Hogyan tervezik növelni a TV2 versenyképességét, a nézettséget és mekkora növekedésre számítanak idén?
- Az ügyfélkapcsolatainkat szorgalmasan ápoljuk, versenyképes árakkal működünk, és a nézettséget növeljük. Egyedi, helyi gyártású műsorokat szeretnénk sugározni, amelyek teljes mértékben a magyar ízléshez igazodnak. Ezek aránya már az idei évben meghaladja a sugárzott tartalmak 50 százalékát.(pl: Rising Star, a Nagy Duett vagy a Sztárban sztár).
- Miben látja kulcsát a sikeres vezetőnek?
- Egy sikeres vezető tudja, milyen fontos a csapatszellem. Egyedül nem lehet mindent megoldani, ezért bízni kell alkalmazottainkban és hagyni, hogy ők is kibontsák a szárnyaikat és ne féljenek előállni új ötletekkel. A megbecsülés és elismerés szerintem ugyanolyan fontos, mint a jó fizetés.
- Pár évvel ezelőtt jelentős létszámcsökkentést hajtott végre a TV2. Milyen terveik vannak a leépítések szempontjából vagy éppen ellenkezőleg bővítésben gondolkoznak?
- Finomhangolásokat szeretnénk végezni. Ha költségmegtakarításokban gondolkozunk, azt annak érdekében tesszük majd, hogy minél több műsort tudjunk a képernyőre vinni, azaz a programmingot igyekszünk fejleszteni. Alapvetően Zsolttal teljes egyetértés van közöttünk abban, hogy a célunk egy, az eddiginél sokkal dinamikusabban működő cég, egy kicsit laposabb, mátrixos, modernebb szervezettel. Létszámleépítést nem tervezünk. A mostani 260 fős létszám feleakkora, mint amikor én a TV2-höz érkeztem. Ennél jobban már nem nagyon tudjuk és nem is akarjuk csökkenteni a létszámot. Nem mondom azt, hogy a szerkezeti átalakításból kifolyólag nem lesznek változások, de nem ez a cél.
- Mely területek tartoznak az irányítása alá? Min szeretne változtatni a jövőben?
- Jelenleg a gyártás, a HR és a pénzügyi szektor tartozik hozzám, és a jövőben a gyártást és a műszaki részleget is én fogom felügyelni. Zsolt a marketing és kommunikáció, értékesítés, valamint az üzletfejlesztési területeket felügyeli. Nincs szigorú leosztás közöttünk, hiszen ez számunkra is egy új helyzet, amit nekünk is tanulni kell. Nyilván tulajdonosként mindent megbeszélünk, és közösen döntünk a vállalatot érintő stratégiai kérdésekben.
- Mennyire tartja fontosnak a humán erőforrást és a munkájukat?
- Egy szervezet sikere az ott dolgozók teljesítményén múlik, így az, hogy a HR-eseink megfelelő tapasztalattal rendelkező szakemberek legyenek, elengedhetetlen.
- Hogyan néz ki egy napja és hogyan tudja összeegyeztetni ezt a felelősségteljes beosztást a családi élettel?
- Reggel korán kelek, és elmegyek futni. Minden reggel kb. 10 kilométert futok. A napomnak ezt a részét nagyon szeretem, mert ilyenkor végiggondolom a napi teendőimet, a legjobb ötleteim is ilyenkor támadnak, és még ki is kapcsol. Miután hazaértem az edzésből elkészülök, a gyermekeimet is megreggeliztetem és útjukra indítom az iskolába, majd dolgozni megyek. Este, amikor hazaérek, megbeszéljük, hogy kivel mi történt aznap. Miután a gyerekek lefekszenek, én még dolgozom egy picit, aztán pár óra alvás után minden kezdődik elölről. Természetesen a családom támogatása nélkül ez nem menne. A nagyszülők és a férjem is sokat segítenek, ha nem támogatnának, akkor most nem tartanék itt.
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
“Szívügyem, hogy a csapaton belül mindenki ki tudjon teljesedni a szakmájában” - mondja Gyarmati Katalin, a kecskeméti Nissin Foods Kft. HR... Teljes cikk
A KSH adatai szerint tavaly 41 300 magyar vándorolt külföldre, és 2020 óta folyamatos a növekedés. Sokakat vonz a magyarországinál magasabb fizetés... Teljes cikk
Hatalmas lehetőségeket látnak a HR vezetők abban, hogy a készségeknek nagyobb szerep jusson a HR-ben. Az átfogó készségalapú stratégia... Teljes cikk
- Hogyan vonzzuk be a megfelelő jelölteket a digitális térben? 2 hónapja
- Újraírják az MI-stratégiát – már óvodától tanítani kell a mesterséges intelligenciát 2 hónapja
- Felmérés: A DEI programok csökkentése hatással van a nők munkahelyi viselkedésére és karrierterveire 3 hónapja
- PPC Audit: hogyan hozd ki a maximumot a hirdetéseidből? 3 hónapja
- Nem az a fontos, hogy ki mit végzett, hanem hogy mihez ért - milyen a készségalapú HR-stratégia? 4 hónapja
- Mi a különbség az osztrák és a magyar cégek HR struktúrái között? 5 hónapja
- Google Ads kampány indítása – Útmutató a sikeres hirdetésekhez 5 hónapja
- Kell-e nekünk a DEI? 6 hónapja
- Top 5 munkát érintő trend 2025-ből 6 hónapja
- Trump: A sokszínűségi kormánytisztviselőket kötelező szabadságra küldték, szerda estére az irodáikat is be kell zárni 6 hónapja
- Megszünteti sokszínűséget és méltányosságot elősegítő programjait a Meta 6 hónapja