logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2014.09.26 - 11 éve
abrijudit

Lemondás

Coacként talán minket érint leginkább, hogy lemondják az előre megbeszélt időpontot velünk és ez leggyakrabban az utolsó pillanatban történik meg. Merem állítani, hogy többször mondanak le minket, mint a fogorvost, a fodrászt vagy

Coacként talán minket érint leginkább, hogy lemondják az előre megbeszélt időpontot velünk és ez leggyakrabban az utolsó pillanatban történik meg.

Merem állítani, hogy többször mondanak le minket, mint a fogorvost, a fodrászt vagy a személyi edzőt, pedig ő is coach. Nem jó érzés annak ellenére, hogy olyan gyakori, hogy coach vész forgatókönyvünkben és lélekben talán már fel is vagyunk rá készülve. Ennek ellenére nem lehet megszokni. Hisz minden egyes lehetséges ügyfél vagy várhatóan induló coaching folyamat lelkesedéssel tölt el minket. Új kihívás, új feladat és reményteli lehetőség, hogy másnak segítsünk, és magunknak pénzt keressünk, hogy megmutassuk, hogy értünk az emberekhez, szeretünk rájuk figyelni, őket céljaikban támogatni. És persze szomjazunk, hogy cserébe megbecsülést kapjunk, értékelve legyünk. Nagyon jó érzés kapni, megélni a bizalmat, hogy egy ügyfél minket választ, velünk akar dolgozni és annál nagyobb csalódottság, amikor egy sikeresnek ítélt nulladik találkozó után még sem lesz semmi belőle, nem jelentkezik az ügyfél és nem indul el a megtervezett coaching folyamat.

Ez nem az, amiről az előző blog cikkemben írtam, amikor valamilyen okból kifolyólag elbukik egy folyamatban lévő coaching. Itt arról írok, hogy milyen az, amikor el sem indul, habár úgy tűnt, nagyon úgy tűnt, hogy el fog, mert szinte már minden részletet megbeszéltük. Nem azt mondom, de akár, már szinte banki kölcsönt is felvehettünk volna a valószínűleg több hónapos coaching munkára és ebből remélt bevételre.

És még sem lesz belőle semmi. Ez tényleg nem a coach hibája hisz még esélye sem volt elszúrni. Amire itt gondolni lehet, hogy az ügyfélnek valahogy még sem volt kedvére, hogy coachingot kapjon hiába intézett mindent a HR-es; kigondolta, megszervezte, castingolta a coachokat az ügyfél még is ellenáll. De nem nyilvánosan csak valahogy mégis kibújik a coaching alól még mielőtt elindulna a folyamat.

Milyen okok lehetnek e mögött? Lehet, hogy a coaching hírnevével van a baj az adott vállalatnál, mert inkább büntetésnek éli meg az ügyfél, sem mint jutalmazásnak. Lehet, hogy az ügyfél nem igazán hiszi, hogy van neki fejlesztendő területe vagy felesleges időtöltésnek ítéli meg, mert neki nem fér bele valakivel órákat csak beszélgetni. De az is lehet és szerintem ez a leggyakoribb, hogy nem kész dolgozni magán az ügyfél, nem akar szembenézni mind azzal, amit a coaching felszínre hozhat. Hisz a coaching az munka, de nem annyira a coachnak, mint inkább az ügyfélnek. Olyan, mint a sport nehéz belefogni, de ha már benne vagyok akkor jó és utána még jobb. Nehéz ügyfélként elfogadnom, hogy most egy órán keresztül azzal a témával kell foglalkoznom, a körül kérdezget a coach – és könyörtelenül mondja, amit lát -, amivel a főnököm vagy a párom már régóta nyaggat és eddig még nagyon ügyesen sikerült a szőnyeg alá söpörnöm. Szóval inkább nem kell ez a coaching, semmi esetre nem most. Valahogy bújjunk ki alóla…  Pedig, amikor benne van az ügyfél akkor már jó, nagyon jó. Erről tanúskodik az a több tízezer ajánlás és elismerő gondolat, ami a coachok honlapján díszeleg világszerte és ami a coaching erejét nyugtázza.

De a mi ügyfelünk kibújik alóla.

Ilyenkor az ügyfél lemondja a coachot, lemondja a coachingot és egyben lemond a személyes vagy szakmai fejlődése eme nagy lehetőségéről.

Mi viszont sosem mondunk le az ügyfélről, mert bízunk benne, hogy belátja, hogy érte vagyunk türelemmel, figyelemmel, teli szívvel, segítőkészséggel és majd visszajön….., de most nagyon csalódottak vagyunk – és ezt sosem lehet megszokni.

Címkék:
abrijudit

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. 2020-ban a 14. évfolyam indul. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
CHN (Coaching Határok Nélkül)

A Coaching Határok Nélkül (CHN) 2011 óta hoz friss nemzetközi tudást Magyarországra a vezetőfejlesztés és a coaching terén. A CHN Nemzetközi Coach Iskola 2014 óta tart ICF ACSTH szintű 60 órás coach képzést. A CHN képviseli a Motivációs Térképet, az Ifjúsági Motivációs Térképet és a Neuro-Agilitás Térképet.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu