logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.11.05 - 13 éve
ARTudásmenedzsment

Kötelező képzések – élvezhetően?

Blogunkban új cikksorozatot indítunk, melynek keretében egy-egy konkrét, általunk készített tananyagon keresztül fogjuk bemutatni, hogy milyen megoldásokat miért alkalmaztunk a tananyag elkészítése során. Első alkalommal a mindenki

Blogunkban új cikksorozatot indítunk, melynek keretében egy-egy konkrét, általunk készített tananyagon keresztül fogjuk bemutatni, hogy milyen megoldásokat miért alkalmaztunk a tananyag elkészítése során.

Első alkalommal a mindenki által már rengetegszer elvégzett kötelező képzéseket mutatjuk be részletesen, mely nem más, mint a munkavédelem, tűzvédelem és egészségvédelem hármas.

Ismétlődő  képzések elkészítésekor könnyen követhetünk el komoly hibákat. Egy rosszul elkészített tananyag esetében többek között a következő problémák fordulhatnak elő: - A tanulók azt hihetik, hogy már mindent ismernek a tananyagból, hiszen azt gondolhatja, hogy már többször is elvégezte az adott képzést. - Ezek a tananyagok sokszor evidensnek vélt információkat tartalmazhatnak, mely a tanulókban azt a téves érzést keltheti, hogy a tananyagot ismerik, és csak tehernek érzik, hogy ismét el kell végezniük. - A tanulók unalmasnak, monotonnak érezhetik, ezért csak a tovább gombot nyomkodják.

Ezek kisebb-nagyobb odafigyeléssel könnyen elkerülhetőek és a tananyagok élvezhetőbbé varázsolhatóak. Demóinkon keresztül bemutatjuk, hogy pontosan mi hogyan küszöböltük ki ezeket a problémákat. (Tananyagaink demó verzióját itt érhetitek el: Egészségvédelem, Munkavédelem, Tűzvédelem)

Előzetes teszt:

Mindhárom tananyagunkat előteszttel kezdjük. Az előteszt célja nem más, mint a tanulók érdeklődésének felkeltése a tananyag iránt. A kérdésekben érdemes megdöbbentő tényekre rákérdezni, vagy olyan evidensnek tűnő információra, melyeket gyakran el szoktak véteni a tanulók. A válaszadás során a résztvevők rájönnek arra, hogy egy egyszerűnek gondolt témakört sem szabad félvállról venni, mert vannak olyan kérdések, amelyeket nem tud megválaszolni. Ha az információ nem ismerése hátrányt vagy károkat okozhat a cégnek, akkor erre is fel lehet és fel is kell hívni a figyelmet! Az előtesztre adott válaszokat nem tároljuk el, hogy ezzel ne frusztráljuk a tanulókat.

A tananyag felépítése:

A tananyagot több rövid, könnyen feldolgozható fejezetre bontottunk. Ezek a modulok nem függenek egymástól, ezért érdemes a lineáris tananyagstruktúra helyett megadni a tanulónak azt a szabadságot, hogy ő választhassa ki, milyen sorrendben végzi el a fejezeteket. Ezt egy könnyen áttekinthető tartalomjegyzék oldallal váltottuk valóra. Az egyes fejezeteket egy rövid, tömör fejezetcímmel illettük és egy-egy képpel illusztráltuk. Az elvégzett fejezeteket, grafikusan jelezzük a tanulónak: A megtekintett fejezetek képe fekete-fehérből színesre vált: Egyszerű, látványos és még praktikus is.

Egységesség:

A fenti három tananyag egy tananyagcsomag része, ezért törekedtünk az egységesség megőrzésére: ugyanolyan grafikai elemeket, betűtípust és feladattípusokat alkalmazunk mindegyikben. Egyetlen grafikai különbség a színek használatában vehető észre: Mindegyik tananyagnak van egy meghatározó színe, így vizuálisan is jól el tudja különíteni a tanuló, hogy éppen melyik tananyagot végzi el.

Az egységes megjelenés fontos, azért hogy a tanulókat ne zavarjuk meg, így gyorsabban el tudják sajátítani a felület használatát. Az oldalak felépítését megszokják így hatékonyabban képesek kiszűrni a fontos információt és könnyebben felismerik, milyen típusú feladatot kell megoldaniuk, hogyan kell navigálniuk a tananyagban.

Interaktivitás:

A monoton végigkattintgatást interaktív feladatokkal védjük ki. Az unalmasabb, szárazabb információt tartalmazó oldalak közé könnyebb feladatokat szoktunk beszúrni. Például: kipontozott szövegbe be kell húzni a megfelelő választ. Addig nem tud továbbhaladni, amíg nem adja meg a jó megoldást. Ezzel a tanulót kizökkentjük a monoton kattintgatásból, és gondolkodásra késztetjük, ily módon a fontos információkra könnyen visszakérdezhetünk, mely által gyorsabban rögzül a tanulókban a válasz.

Ezen egyszerű megoldásokkal lehet egy-egy tananyagot színvonalassá és élvezhetőbbé változtatni.

Mi a véleményetek a demóinkról? Számotokra milyen egy jó tananyag?

Címkék:
e-learning tananyagszerkesztés megoldások
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu