Zoom trükkök - így sumákolnak a HO huszárok
Két év Zoom-videohívás után az emberek megtanulták, hogyan lehet átverni a rendszert. Létezik pár trükkös módszer a videomegbeszélésekhez túléléséhez. Színlelheted, hogy nem érdekel a téma, és mégis részt veszel a diskurzusban. Vannak, akik ezt az időt saját maguk reklámozására és személyes márkájuk fényesítésére használják. Mások úgy érzik, az ő feladatuk, hogy a következő 45 percben megkeserítsék az életedet.
Legyünk realisták; az embereknek 2 év hardcore HO (home office) után nagyon elegük van az online hívásokból. A Zoom-ot itt gyűjtőfogalomként használom az összes online videó platform helyett, beleértve a WebEx-et, a Microsoft Teams-t, a Google Meet-et és a Skype-ot. Ezek a szoftverek mind nagyon klasszak és hasznosak, és óriási segítséget nyújtottak az emberi kapcsolatok megteremtésében és a munka elvégzésében a járvány idején. De óráról-órára monoton hívásokkal tölteni a munkanapot frusztrálóan fárasztó és megterhelő lehet: ez a "Zoom fáradtság.” Te hányszor vagy képes végighallgathatni a főnököd csacsogását olyan apróságról, amelyek egyébként senkit sem érdekelnek?
Az alkalmazottak a videohívásokhoz számos megküzdési mechanizmust fejlesztettek ki a pandémia évei alatt. Az XLMedia nemrégiben végzett felmérése megosztott néhányat a következő technikák közül, amelyeket az emberek a hívások során használnak.
Erről először a Daily Mail számolt be:
- A megkérdezettek kétharmada elismerte, hogy olyan szögbe állítja a laptop kameráját, hogy dominánsabbnak tűnjön az online üzleti találkozókon.
- Csaknem 25%-uk úgy csatlakozott a Zoom-hívásokhoz, hogy a kamerán keresztül a háttérben látható a beltéri szobakerékpárjuk, melytől fegyelmezettnek, egészségesnek és dinamikusnak tünteti fel a kollégát.
- 82 százalék úgy próbál jó benyomást kelteni, hogy felsőtestén hivatalos irodai öltözéket visel, miközben derék alatt melegítőben vagy rövidgatyában feszít.
- 86 százalék elismeri, hogy alaposan átgondolja és megkomponálja a képernyőn megjelenő hátterét (na, ez nálunk a #nofilter, ezzel aztán nics gond!)
- Körülbelül 54%-uk azt mondta, hogy kialakult bennük az a szokás, hogy a Zoom meetingeken csak azért mondanak valamit, hogy valahogy a közösséghez való tartozást érezzék.
- 56 százalékuk úgy próbál a valósnál elfoglaltabbnak látszani, pl. Azzal, hogy rendszeresen elhagyja a Zoom-hívásokat azzal a kifogással, hogy részt vegyen egy másik, valójában nem létező munkamegbeszélésen.
- Minden harmadik ember megpróbált elkötelezettebbnek tűnni azzal, hogy azt állította, hogy éppen le van betegedve – pedig nyilvánvalóan teljesen egészségesek.
A zoom hívások több mint kétharmada találkozókat ütemezett be az irodai online naptárjába, hogy elfoglaltabbnak tűnjön. Tízből hatan pedig azt állították, hogy pozitív kijelentéseket tesznek közzé cégükről a közösségi médiában, hogy hűséges alkalmazottnak tűnjenek. (nesze neked, őszinte employer branding!)
Dominic Celica szóvivő a 2000 fős felmérésről azt mondta: „Megdöbbentett bennünket, hogy az emberek milyen messzire mennek el, hogy hamis benyomást keltsenek főnökükben és kollégáikban.”
A YouGov felmérése megállapította: „Azok közül, akik valaha is használták a kamera funkciót konferenciahívások közben, 25% mondja azt, hogy önmagukat bámulják.” Ez a szám talán túl alacsonynak is tűnik, mivel sokan nem akarják nyíltan beismerni, hogy állandóan saját magukat nézik. Nem hegyszerűen iúsági kérdésről van szó – sok dolgozó kényelmetlenül érzi magát bekapcsolt kamerával, és ez bizonytalanná teszi őket.
De az vesse rájuk az első követ, aki a fentiek közül az egyik praktikához sem folyamodott a pandémia éveiben! És még tovább is van:
„A vezetéstől szintjétől az egyszerű alkalmazottakig egy felmérés válaszadóinak 44%-a állította, hogy a gyenge WiFi a kedvenc kifogásuk a videokonferenciák során. A résztvevők több mint egyharmadának rengeteg panasza volt, köztük az alábbiak: “túl sok ember tartózkodott egy szobában ahhoz, hogy mindenki szóhoz juthasson” (37%); “folyamatos megszakítások” (35%); “étkezés hívás közben” (34%); “figyelmetlenség” (33%), és a jól ismert “a résztvevő nem némítja el magát, amikor nem beszél” (33%) – derül ki a VPNoverview új kutatásából.
A The Verge megosztott egy érdekes videomegbeszélés-hacket, amit most mén is szeretnék közkinccsé tenni. A Zoom Escaper, amelyet Sam Lavigne művész készített, egy ingyenes internetes alkalmazás, amely hamis hangeffektusok sorát kínálja videohívásaihoz, mely ürügyet ad a hívás elhagyására, ha az elviselhetetlenül unalmassá válik. A választható zajok közt szerepel a kutyaugatás, építkezési zajok, síró csecsemő, vagy akár finomabb effektusok, például a szaggatott hang és nem kívánt visszhangok. Természetesen amint tudomást szereztem erről a hiánypótló appról, azonnal kipróbáltam és örömmel fedeztem fel, hogy pár újabb zaj is bekerült a repertoárba: imitálhatunk vízcsobogást a mosdóból vagy hüppügő férfihangot, sőt akár saját hangeffekteket is tervezhetünk és bevethetünk a megfelelő pillanatban, mikor megfelelő kifogásra van szükségünk a távozáshoz.
Ha a videohívások eddig nem okoztak volna elég bosszúságot, a The New York Post újabb kihívásokat ígér a felhasználók számára: „A Zoom egy sor új funkciót vezet be, köztük olyat is, amely megnehezíti a késve érkezést a megbeszélt időpontra.” Ezt a funkciót „Részvételi állapotnak” hívják, és lehetővé teszi a Zoom hostok számára, hogy ellenőrizzék, hogy az emberek elfogadták-e az értekezlet-meghívásukat, és hogy valóban csatlakoztak-e a híváshoz. Lesz egy ún. „Nem csatlakozott” névsor, amely kiemeli azokat az embereket, akik elfogadták a meghívás, mégsem jelentek meg. Mikromenedzser vezetők kezében ez a funkció pusztító fegyverré válhat. A jó öreg hall of fame vagy a hónap dolgozója dicsőségtabló mellé bekerül a vezetők motivációs kelléktárába ez a diszkrét online szégyepad, ahol a renitensek neve látható.
Egy másik irritáló tényező a Zoom vállalati zsargon elterjedése. Jó szórakozás például a Zoom Bingo, mely során kipipálhatjuk, ki használja először az alábbi kliséket: "sávszélesség", "kezdődik egy másik call-om", "látod a képernyőm?" " lenémítanátok a mikrofont?" "elvesztettünk egy percre" "ezt majd offline megbeszéljük" ;”épp úton vagyok”; " már csak öt percünk van" ; "dupla kattintás" "új normál", " "110%," "win-win", "gondolkozz a dobozon kívül", "paradigmaváltás" " a radaron van" , és "még mindig le vagy némítva".
Forrás: