logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2022.09.21 - 3 éve
Kókai Róbert

Zoom trükkök - így sumákolnak a HO huszárok

Két év Zoom-videohívás után az emberek megtanulták, hogyan lehet átverni a rendszert. Létezik pár trükkös módszer a videomegbeszélésekhez túléléséhez. Színlelheted, hogy nem érdekel a téma, és mégis részt veszel a diskurzusban. Vannak, akik ezt az időt saját maguk reklámozására és személyes márkájuk fényesítésére használják. Mások úgy érzik, az ő feladatuk, hogy a következő 45 percben megkeserítsék az életedet.

Legyünk realisták; az embereknek 2 év hardcore HO (home office) után nagyon elegük van az online hívásokból.   A Zoom-ot itt gyűjtőfogalomként használom az összes online videó platform helyett, beleértve a WebEx-et, a Microsoft Teams-t, a Google Meet-et és a Skype-ot. Ezek a szoftverek mind nagyon klasszak és hasznosak, és óriási segítséget nyújtottak az emberi kapcsolatok megteremtésében és a munka elvégzésében a járvány idején. De óráról-órára monoton hívásokkal tölteni a munkanapot frusztrálóan fárasztó és megterhelő lehet: ez a "Zoom fáradtság.”  Te hányszor vagy képes végighallgathatni a főnököd  csacsogását olyan apróságról, amelyek egyébként  senkit sem érdekelnek?

Az alkalmazottak a videohívásokhoz számos megküzdési mechanizmust fejlesztettek ki a pandémia évei alatt. Az XLMedia nemrégiben végzett felmérése megosztott néhányat a következő technikák közül, amelyeket az emberek a hívások során használnak. 

Erről először a Daily Mail számolt be:

  • A megkérdezettek kétharmada elismerte, hogy olyan szögbe állítja a laptop kameráját, hogy dominánsabbnak tűnjön az online üzleti találkozókon. 
  • Csaknem 25%-uk úgy csatlakozott a Zoom-hívásokhoz, hogy a kamerán keresztül  a háttérben látható a beltéri szobakerékpárjuk, melytől fegyelmezettnek, egészségesnek és dinamikusnak tünteti fel a kollégát.
  • 82 százalék úgy próbál jó benyomást kelteni, hogy felsőtestén hivatalos irodai öltözéket visel, miközben derék alatt melegítőben vagy rövidgatyában feszít.
  • 86 százalék elismeri, hogy alaposan átgondolja és megkomponálja a képernyőn megjelenő hátterét (na, ez nálunk a #nofilter, ezzel aztán nics gond!)
  • Körülbelül 54%-uk azt mondta, hogy kialakult bennük az a szokás, hogy a Zoom meetingeken csak azért mondanak valamit, hogy valahogy a közösséghez való tartozást érezzék.

     
  • 56 százalékuk úgy próbál a valósnál  elfoglaltabbnak látszani, pl. Azzal, hogy  rendszeresen elhagyja a Zoom-hívásokat azzal a kifogással, hogy részt vegyen egy másik, valójában nem létező munkamegbeszélésen.
  • Minden harmadik ember megpróbált elkötelezettebbnek tűnni azzal, hogy azt állította, hogy éppen le van betegedve – pedig nyilvánvalóan teljesen egészségesek.

A zoom hívások több mint kétharmada találkozókat ütemezett be az irodai online naptárjába, hogy elfoglaltabbnak tűnjön. Tízből hatan pedig azt állították, hogy pozitív kijelentéseket tesznek közzé cégükről a közösségi médiában, hogy hűséges alkalmazottnak tűnjenek. (nesze neked, őszinte employer branding!) 

Dominic Celica szóvivő a 2000 fős felmérésről azt mondta: „Megdöbbentett bennünket, hogy az emberek milyen messzire mennek el, hogy hamis benyomást keltsenek főnökükben és kollégáikban.” 

A YouGov felmérése megállapította: „Azok közül, akik valaha is használták a kamera funkciót konferenciahívások közben, 25% mondja azt, hogy önmagukat bámulják.” Ez a szám talán túl alacsonynak is tűnik, mivel sokan nem akarják nyíltan beismerni, hogy állandóan saját magukat nézik. Nem hegyszerűen iúsági kérdésről van szó – sok dolgozó kényelmetlenül érzi magát bekapcsolt kamerával, és ez bizonytalanná teszi őket.

De az vesse rájuk az első követ, aki a fentiek közül az egyik praktikához sem folyamodott a pandémia éveiben! És még tovább is van:

„A vezetéstől szintjétől az egyszerű alkalmazottakig egy felmérés válaszadóinak 44%-a állította, hogy a gyenge WiFi a kedvenc kifogásuk a videokonferenciák során. A résztvevők több mint egyharmadának rengeteg panasza volt, köztük az alábbiak: “túl sok ember tartózkodott egy szobában ahhoz, hogy mindenki szóhoz juthasson” (37%); “folyamatos megszakítások” (35%); “étkezés hívás közben” (34%); “figyelmetlenség”  (33%), és a jól ismert “a résztvevő nem némítja el magát, amikor nem beszél” (33%) – derül ki a VPNoverview új kutatásából.

A The Verge megosztott egy érdekes videomegbeszélés-hacket, amit most mén is szeretnék közkinccsé tenni. A Zoom Escaper, amelyet Sam Lavigne művész készített, egy ingyenes internetes alkalmazás, amely hamis hangeffektusok sorát kínálja videohívásaihoz, mely ürügyet ad a hívás elhagyására, ha az elviselhetetlenül unalmassá válik. A választható zajok közt szerepel a kutyaugatás, építkezési zajok, síró csecsemő,  vagy akár  finomabb effektusok, például a szaggatott hang és nem kívánt visszhangok. Természetesen amint tudomást szereztem erről a hiánypótló appról, azonnal kipróbáltam és örömmel fedeztem fel, hogy pár újabb zaj is bekerült a repertoárba: imitálhatunk vízcsobogást a mosdóból vagy hüppügő férfihangot, sőt akár saját hangeffekteket is tervezhetünk és bevethetünk a megfelelő pillanatban, mikor megfelelő kifogásra van szükségünk a távozáshoz. 

Ha a videohívások eddig nem okoztak volna elég bosszúságot, a The New York Post újabb kihívásokat ígér a felhasználók számára: „A Zoom egy sor új funkciót vezet be, köztük olyat is, amely megnehezíti a késve érkezést a megbeszélt időpontra.” Ezt a funkciót „Részvételi állapotnak” hívják, és lehetővé teszi a Zoom hostok számára, hogy ellenőrizzék, hogy az emberek elfogadták-e az értekezlet-meghívásukat, és hogy valóban csatlakoztak-e a híváshoz. Lesz egy ún. „Nem csatlakozott” névsor, amely kiemeli azokat az embereket, akik elfogadták a meghívás, mégsem jelentek meg.  Mikromenedzser vezetők kezében ez a funkció pusztító fegyverré válhat. A jó öreg hall of fame vagy a hónap dolgozója dicsőségtabló mellé bekerül a vezetők motivációs kelléktárába ez a diszkrét online szégyepad, ahol a renitensek neve látható. 

Egy másik irritáló tényező a Zoom vállalati zsargon elterjedése. Jó szórakozás például a Zoom Bingo, mely során kipipálhatjuk, ki használja először az alábbi kliséket: "sávszélesség", "kezdődik egy másik call-om", "látod a képernyőm?" " lenémítanátok a mikrofont?"  "elvesztettünk egy percre"  "ezt majd offline megbeszéljük" ;”épp úton vagyok”; " már csak öt percünk van" ; "dupla kattintás"  "új normál", " "110%," "win-win", "gondolkozz a dobozon kívül", "paradigmaváltás" " a radaron van" , és "még mindig le vagy némítva".

 

Forrás:

Címkék:
Kókai Róbert

Business és karrier coach üzletfejlesztési szemlélettel. Két évtizednyi multis sales karrier után most a nagyvállalati mókuskerékben ragadt kiégésközeli szakembereknek és vezetőknek segítek.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Kokaibusinesscoach

Business és karierr coach üzletfejlesztési szemlélettel. Két évtizednyi multis sales karrier után most a nagyvállalati mókuskerékben ragadt kiégésközeli szakembereknek és vezetőknek és karrierkereső fiataloknak segítek.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu