"Így szívattak meg Hajdúszoboszlón három látássérült és egy mozgássérült társammal együtt ”
Olvasónk levele egy rosszul sikerült nyaralásról, amikor nem akadálymentes, amit annak mondanak.
Olvasónk levele egy rosszul sikerült nyaralásról, amikor nem akadálymentes, amit annak mondanak.
„Vak ember vagyok, amit az elején tisztáztam a szállásadóval, azzal együtt, hogy lesz velünk egy kerekesszékkel közlekedő ember is, ezért akadálymentes szállásra van szükségünk. Ebben megegyeztünk, mégsem így lett. Elcseszte a nyaralásunkat a szállásadó, aki nemigen szeretheti a munkáját. Vendéglátás szív nélkül, így szívattak meg Hajdúszoboszlón három látássérült társammal együtt.
Egy kis baráti társasággal járunk minden évben nyaralni, amit jó előre megbeszélünk és tervezünk. 9 fős csapatunkban négy látássérült van, ebből egyvalaki mozgássérült kerekes székes, velünk tartanak még családtagok, barátok, segítők.
Olyan helyre szerettünk volna menni, ahol még nem voltunk, de jól érezhetjük magunkat. Az internetet vettük segítségnek, a szallas.hu oldalon kezdtünk keresni. A legfőbb szempont az akadálymentes szállás volt, ez alapján találtunk rá a Darányi vendégházra Hajdúszoboszlón.
Teljes mértékben megbíztunk a szallas.hu segítségében, hisz a szlogen is ez: mert, amit ott mondanak, az úgy is lesz…
Itt nem a víz hőmérséklete lett volna a lényeg, és nem is az, hogy van-e vasaló például, hanem az az alapvető szükséglet, hogy kerekesszékkel meg lehet-e közelíteni és használni a fürdőt és a WC-t.
Valami kotyogó talán
Több levélváltás és telefonbeszélgetés is volt az utazás előtt a szallas.hu-val és a Darányi vendégház kapcsolattartójával. A kommunikáció nagyon döcögősen ment. Egy rövid kérdést tettünk fel a szállás.hu ügyfélszolgálatának április elején a szállás időpontjáról és összegéről, mire április végén azt a tájékoztatót adták, hogy még nem kaptak választ. Végül május 1-én lefoglaltuk a szállást. Ezután megkaptuk a Darányi vendégház elérhetőségét, majd a foglalóval kapcsolatos adatokat is.
3 nap állt rendelkezésünkre, hogy a szállás foglalóját átutaljuk. Ezt teljesítettük. E-mailban csatoltuk az utalást bizonyító banki adatlapot és ebben a levélben kértük, hogy a megérkezett pénzről küldjenek visszaigazolást. Nos, ez a kérésünk sem teljesült. Ezt követően felhívtam a Darányi vendégház tulajdonosát, aki közölte, hogy nem nézte meg az utalást, mert más dolga volt. Arra viszont volt ideje, hogy nemtetszését nyilvánítsa ki, mivel a szállás.hu-n keresztül foglaltuk le a nyaralásunk időpontját. A barátságos hangnem már itt sem volt meg. Azt már csak tetézte az aggódást, hogy a tulajdonos arra a kérdésre, hogy kávéfőző van-e a szálláson, azt mondta, hogy valami kotyogó talán, de nem tudom.
Éljen az akadálymentes nyaralás!
A nyaralásunk, éljen, akadálymentes, mindenkinek lesz hely, gyűjtögettük az anyagiakat, lelkileg készültünk, mindenki úgy alakította már előre a szabadságát.
Budapestről indultunk 2017. július 12-én. A hajdúszoboszlói apartmannál a füves, egyenetlen talajon nagyon-nagyon nehezen lehetett tolni a kerekesszéket. A szállásadónk először három lépcsőfokon akarta, hogy felmenjünk a házhoz, ami természetesen lehetetlen volt, majd mutatott egy pár méterrel arrébb lévő szobát, hogy jó, akkor menjünk oda. Jó idő volt, ezért én még kint maradtam a ház előtt, ameddig a többiek körülnéztek, kipakolták a csomagokat.
A segítőink látták, hogy nehéz lesz a szobában közlekedni, hiszen a bejáratnál magas a küszöb, az ajtó mellett jobbra egy ágy, amellett egy dupla ágy és a fal, a bejárattal szemben egy hűtő, jobb oldalon szekrények, a szoba közepén éppen annyi hely, hogy kerekesszékkel el lehet férni. A fürdőszoba ajtó pont rányílt a hűtőszekrényre, kerekesszékkel ráfordulni az ajtóra nem lehetett, sőt kitámasztani sem lehetett az ajtót, mindig visszacsukódott. A fürdőszoba ajtóban küszöb, keskeny, kerekesszékkel nem lehet bemenni. A fürdőben az ajtótól jobbra radiátor, szembe a mosdókagyló messze, rátámaszkodni, belekapaszkodni nem lehet. Közvetlenül balra a WC, szorosan a fal mellett, a mosdókagyló és a WC között bent a sarokban a zuhanytálca.
Nem vagyunk, azok a hamar feladom típusú emberek, és eddig mindig mindent minden helyen megoldottunk, még ha kicsit odébb is kellett tolni bútorokat, de ez a helyzet nem az volt.
Az, hogy a kerekesszékes útitársunk 4 napon keresztül nem tud elmenni a mosdóba még segítséggel sem, nemhogy segítség nélkül, az nonszensz, felháborító.
Ekkor szóltunk a szállásadónak, hogy ez a helyzet, és keressünk közösen megoldást. Sajnos nem volt segítőkész, mutatta, hogy menjünk fel a három lépcsőn és az akadálymentes. Az sem volt akadálymentes, ott a folyosón volt a fürdő és a WC küszöbökkel, keskeny ajtóval, kapaszkodó nélkül, még egy fokkal rosszabb.
19 óra után másik szállást kezdtünk keresni.
Hosszas keresés és sok telefonálás után Debrecenben 20 km-re találtunk hasonló áron ennél sokkal akadálymentesebb szabad szállást, de csak szombatig. Így az 5 nap 4 éjszakás szállásunkból 4 nap 3 éjszaka lett, és még rá is kellett fizetnünk. Mivel alapból Hajdúszoboszlóra indultunk a strandolás miatt, így plusz üzemanyagot kellett fizetnünk.
A szállásadó szerint őt érte anyagi kár. Visszatartott 5 ezer forintot takarításra.
Vajon akkor minket mi is ért?
Vajon miért történt az meg, hogy a Darányi vendégház tulajdonosa szerint mi nem fogadtuk el a felajánlott „akadálymentes szobát”, majd másnap a szállás.hu ügyfélszolgálata szerint maga a Darányi vendégház tulajdonosa kérte, hogy távolítsák el az akadálymentes megjelölést???
Ezt a levelet kaptuk a szallas.hu-tól:
„Kedves Czikora Róbert!
Azzal kapcsolatban írok Önnek, hogy korábban jelezte felénk a 6037154 számú foglalásánál a problémáját.
Próbáltuk Önnel telefonon keresztül többször is felvenni a kapcsolatot, de nem értük el sajnos.
Egyeztettünk a partnerünkkel is az esettel kapcsolatban, és azt az információt kaptuk, hogy rendelkezésükre állt az akadálymentesített apartman is, de a mozgáskorlátozott személy egy másik apartmant foglalt el, melynél a fürdőszoba ajtaja nem volt elég széles, hogy alkalmas legyen kerekes székes számára.
Mivel az akadálymentesített apartman a rendelkezésükre állt, de nem azt foglalták el, ezt követően elhagyták a szálláshelyet, emiatt a szállás eltekintett a lemondási feltételektől, mely az alábbiak:
Lemondás:
Az érkezési napon a foglalás értékének 20 %-a a kötbér.
Az érkezés előtti 1. napig kötbérmentesen lemondható.
Az 5000 Ft-os összeget pedig a partnerünk elmondása alapján azért kérte Önöktől, mert elfoglalták az apartmant és a szobát, használták a mosdót. Emiatt kára keletkezett.
Oldalunk egy felületet biztosít, melyen szálláshely partnereink menedzselik áraikat, foglalási feltételeiket, foglaltságukat, aktualizálják ajánlataikat valamint lemondási feltételeiket.
Szerződés Ön és a szálláshely között csak sikeres foglalás esetén jön létre, az előre utalás és az anyagi javak rendezése is közvetlenül a két fél között jön létre.
Számlával kapcsolatban kérem egyeztessen a partnerünkkel.
Sajnálom a kellemetlenséget és bízom benne hogy egy más alkalommal segítségére lehetünk szálláskeresése során.”
Ahogy én emlékszem:
A tulaj nem éppen vendégváró stílusban fogadott minket.
Nem csak engem, de a többieket is eléggé szíven ütött, amikor megláttuk, meghallottuk, hogy kerekesszékkel közlekedő társunk sírva fakadt.
Ennél kegyetlenebb helyzet nincs a világon, mikor az ember boldogan mosolyogva elindul az ismeretlenbe, hogy végre kiszakadjon a borzalmas szürke hétköznapokból, és azzal szembesül, hogy akit szeret és imád, az ott előtte sírja el magát!
Milyen nyaralás ez?!
Mi károsítottuk meg? 9 embernek rontotta el a felhőtlen nyaralását! Ő beszél károsításról?
A tulaj maga kérte a szállás.hu-t, hogy vegye le az "akadálymentes" jelzőt a hirdetéséről utána! Ha arról lett volna szó, hogy nem azt a szobát foglaltuk el, akkor a megüresedett akadálymentes szobájának a hirdetéséről miért vetette le az akadálymentes címkét?
Kerekesszékkel közlekedő útitársunk véleménye a levélről:
De jó, hogy a szallas.hu is a partnere állásfoglalása mellett van.
Telefonban azt mondták Robinak, hogy ők ezzel lezárták az ügyet.
Ezzel?
Mi az, hogy mi nem azt a szobát foglaltuk el, ami nem volt akadálymentes?
Mi, vagyis én azt a szobát foglaltam el, amit ő mutatott, hogy oda menjek.
Nem volt akadálymentes, ez a lényeg.
Egy másik útitársunk véleménye:
Javaslom a szallas.hu-nak, hogy személyesen is győződjenek meg arról, hogy kivel kötnek partneri szerződést, mert így hogy a szállásadó bemondására elhisznek mindent és ebből a nyaralni szándékozóknak rossz tapasztalatuk származik, nyilván azt a következtetést fogják levonni, hogy a szállás.hu oldalról se foglalok többet.
Czikora Róbert”
A fotó illusztráció: Pixabay