4200-an fogadták el a Ford leépítési tervét
A Ford autógyár mintegy 8000 embertől akar megválni, most 4200 dolgozó fogadta el a cég leépítési ajánlatát - írja az msnbc.com. A közeljövőben várhatóan további leépítésekre lesz szükség a cégnél.
Az alacsony elfogadottsági arány azt mutatja, hogy a vállalat kénytelen lesz magasabb összeget felajánlani dolgozóinak, vagy pedig leépítésekhez kell folyamodnia. Alan Mullaly, a Ford vezérigazgatója nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy a gyár végül elküldi a feleslegessé vált munkásokat.
Az amerikai autógyártó azt egyelőre nem jelentette be, pontosan hány ember kirúgását tervezi, de egy meg nem nevezett forrásra hivatkozva az msnbc.com úgy tudja, hogy minimum 8000-rel kevesebb emberre lenne szükség a cégnél. A leépítésre azért van szükség, mert a Ford csökkentené a gyárak termelését, mivel egyre kevesebb autót tudnak eladni az amerikai piacon.
A második negyedévben például a tervek szerint 101 ezerrel kevesebb autót gyárt majd a cég, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A vezérigazgató szerint gyárbezárásokra nem kell számítani, de a gyártás átszervezése és áthelyezése elképzelhető a cégen belül.
A Ford összesen tízféle leépítési csomagot ajánlott fel a dolgozóknak, a vállalat szerint ez volt az utolsó ilyen tömeges ajánlat. 2006-ban összesen 33 600 ember hagyta ott a céget hasonló ajánlatok elfogadásával. Azok, akik most elfogadták az ajánaltot, 50-140 ezer dollár közötti összeget kaphatnak életkoruktól függően. Néhány ajánalti csomag a dolgozók átképzését segíti elő, mások saját vállalkozásuk beindítására fordíthatják a Fordtól kapott összeget.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja. A jelenlegi 18 millió forintos felső határ 2026-ban 20 millió, 2027-ben 22... Teljes cikk
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján. Az elbocsátásokat a Bosch... Teljes cikk
Az IKEA Magyarország idén is a szeretetteljes otthoni élet és a valódi feltöltődés fontosságát helyezi a karácsonyi időszak középpontjába. Ennek... Teljes cikk
- Újabb elbocsátásokra készül a Ford 2 éve
- Komoly leépítésekre készül Európában a Ford 3 éve
- Több mint 3 ezer állást szüntetne meg Európában a Ford 3 éve
- Háromezer alkalmazottat bocsát el a Ford 3 éve
- Jön a háromnapos munkahét egy németországi autógyárban 4 éve
- A Ford tizenkétezer dolgozójától válik meg Európában 6 éve
- A Ford vezetője 17 millió dollárt keresett 2018-ban 7 éve
- Ötezer embertől válik meg a Ford Németországban 7 éve
- Új szolgáltató központot nyitott a Ford Magyarországon 7 éve
- Tömeges leépítés jöhet a Fordnál Európában 7 éve
- A Ford autócsodái vajon meddig bírják alkatrész csere nélkül? 8 éve
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja