kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

7 tipp, hogy okosan legyen az iroda berendezve

Az iroda tereiben hétköznaponként átlagosan nyolc órát töltenek el a dolgozók: itt koncentrálnak, itt ötletelnek, itt szocializálódnak. Emiatt pedig egyáltalán nem mindegy, hogy milyen környezetet alakítunk ki a számukra, hiszen ez döntően befolyásolja a hatékonyságukat és a jóllétüket egyaránt. Egy jól megtervezett munkakörnyezet tehát nemcsak a munkamorált növeli, hanem elősegíti a produktivitást is, így érdemes bevetni az alábbi nyolc tanácsot a berendezés során.

Ergonomikus bútorok választása

Az ergonomikus bútorok használata elengedhetetlen a dolgozók egészségének megőrzéséhez, így talán ez a lista legfontosabb eleme. A megfelelően kiválasztott székek és asztalok segítenek elkerülni a hosszú távú egészségügyi problémákat, például a hát- és nyakfájdalmakat. Az állítható magasságú íróasztalok lehetővé teszik, hogy a dolgozók állva is dolgozhassanak, ami javítja a vérkeringést és csökkenti az ülőmunka káros hatásait. Az ideális székek ugyanakkor minden kulcsfontosságú ponton megfelelően támasztják a testet, így biztosítva az egészséges tartást és az egyenletes terhelést.

Színek és anyagok tudatos összeállítása

A minket körülvevő színek, minták és anyagok jelentős hatással vannak a munkahelyen uralkodó hangulatra és a dolgozók produktivitására. A nyugodt, természetes színek, mint a zöld és a kék, segítenek a koncentrációban és csökkentik a stresszt. Az élénk színek, mint a sárga és a narancs, serkentik a kreativitást és az energiaszintet. A mintákkal szintén játszhatunk: a körök például harmóniát, nyugalmat árasztanak, míg a háromszöget erőt sugároznak.

Az anyagok kiválasztásánál a tartósság és a könnyű karbantarthatóság mellett a környezetbarát megoldásokat is érdemes szem előtt tartani. Ha ügyfeleket is fogadunk az irodában, az sem mindegy, hogy mit üzennek rólunk a bútorok, kiegészítők. A fa bútorok vagy éppen a fa ablakok és ajtók minőséget, valamint stílusosságot közvetítenek, míg a műanyag dolgoknak nem feltétlenül pozitív a megítélése. 

Végül, de nem utolsósorban fontos megemlíteni, hogy a színek, anyagok és minták összeállítása során az általános harmóniára kell törekednünk.

7 tipp, hogy okosan legyen az iroda berendezve
 

Természetes fény beengedése

Biztosan hallottunk már arról, hogy a természetes fény pozitív hatással van a hangulatra és a produktivitásra. Ezért amennyire csak lehet, használjuk ki az erejét! Helyezzük az íróasztalokat az ablakok – ahogy említettük, lehetőleg fa ablakok – közelébe, hogy a dolgozók napfényhez és ezáltal D-vitaminhoz juthassanak. A természetes fény csökkenti a szem fáradtságát és javítja az általános közérzetet is. És bár ezt nem feltétlenül tudjuk befolyásolni, de tovább fokozhatjuk a jótékony hatást, ha az ablakokon kinézve kellemes kilátás tárul a szemünk elé – ez ugyanis mentális frissességet biztosít.

Nyitott tér és privát szférák egyensúlya

Az open office koncepció népszerűsége ellenére fontos, hogy egyensúlyt teremtsünk a nyitott terek és a privát szférák között. Az egyéni munkavégzéshez szükséges csendes helyek kialakítása mellett a közösségi terek is fontosak, ahol a dolgozók együttműködhetnek, ötletelhetnek és kommunikálhatnak. Ha ilyesmiben gondolkodunk, akkor akusztikai panelekkel és növényekkel csökkenthetjük a zajt, így kevésbé zavarjuk azt, aki épp koncentrált munkát végez.

Növények elhelyezése

Ha már említettük őket: a növények nemcsak esztétikai értékkel bírnak, hanem jótékony hatással vannak a levegő minőségére és a dolgozók lelkiállapotára is. Ezek az élőlények ugyanis oxigént termelnek, csökkentik a stresszt és fokozzák a kreativitást. Kisebb cserepes növényekkel és nagyobb zöld falakkal is gazdagíthatjuk az iroda terét, így színesítve és modernitást kölcsönözve neki.

Modern technológiai eszközök integrálása

A modern technológiai eszközök nélkülözhetetlenek a mai, XXI. századi munkahelyeken. Gondoskodjunk arról, hogy a dolgozók rendelkezésére álljanak a legújabb számítógépek, monitorok és egyéb technikai eszközök, amikre csak szükségük lehet. A vezeték nélküli töltőállomások és a digitális eszközök tárolására szolgáló rendszerek is növelik a munkavégzés hatékonyságát és nem utolsósorban annak kényelmét.

Közösségi terek kialakítása

A közösségi terek – mint a kávézósarkok és a pihenőhelyek – elősegítik a munkahelyi kapcsolatok erősödését és a csapatmunka fejlődését. Ezek a helyek lehetőséget biztosítanak a rövid szünetekre, amelyek növelik a munkavállalók elégedettségét és produktivitását. Ne vegyük az ilyesmit félvállról, hiszen a kényelmes bútorokkal és inspiráló dekorációval ellátott közösségi terek hozzájárulnak a pozitív munkahelyi kultúra kialakulásához is.

A fentiek alapján jól látszik: az iroda berendezése nem csupán esztétikai kérdés, hanem komoly hatással van a dolgozók jóllétére és a mindennapi motiváltságukra is. A fent felsorolt tanácsokkal pedig egy olyan iroda alakítható ki, ahol a dolgozók örömmel és hatékonyan végezhetik munkájukat.

 

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk