Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 9 éve

A hazai cégek hitelesebbek külföldi hátterű versenytársaiknál

Egyre kevésbé bíznak az érintettek a vállalatokban, így megnőtt a hiteles vállalati működés mint versenytényező szerepe. A B&P Braun & Partners Reputation Rating sajtóközleménye szerint idei felméréseik eredményei is igazolják a hitelesség jelentőségének felértékelődését.

images

A felmérés eredményei azt mutatják, nemzetközi trendekhez hasonlóan 2009-hez képest az idén hazánkban is jelentősen javult a magyar cégek reputációja, a hazai cégek hitelesebbnek bizonyultak külföldi hátterű versenytársaiknál.

A gazdasági válság, valamint a különböző vállalati botrányok hatására még inkább megrendült az érintettek bizalma a vállalatok iránt, ezért világszerte egyre inkább előtérbe kerül a hiteles vállalati működés jelentősége.

Egy vállalatot akkor tartanak hitelesnek érintettjei, ha megtartja ígéreteit, átlátható módon működik, valamint, ha a vállalat vezetése hitelesen képviseli a vállalat stratégiáját és alapelveit.

2010-ben, 2009 után második alkalommal végezte el a B&P Braun & Partners Magyarország a Reputation Rating felmérést, amelynek eredményeképpen összeállt a legnagyobb magyarországi vállalatok reputációs rangsora.

Az elemzett öt dimenzió súlyáról egy deliberatív vita (társadalmi párbeszéd modell) segítségével döntöttek az érintettek, így biztosítva a felmérés dinamikusságát. Az eredmények alapján elmondható, hogy az érintetti értékvilág jelentősen változott az előző évhez képest. Tovább nőtt a hitelesség eddig is kiemelt szerepe, így a reputáció közel harmadát ez a tényező határozza meg.

A második legfontosabb dimenzió a vezetés (leadership) lett, amely idén nagyobb hangsúlyt kapott, mint a vállalati polgárság. Fontosabbá vált tehát, hogy az érintettek benyomása szerint a cég rendelkezik-e hosszú távú vízióval és jövőképpel, biztos pénzügyi háttérrel, valamint szektorában vezető szerepet tölt-e be.

Némileg visszaesett a vállalati polgárság fontosságának megítélése, a válság hatására kismértékben háttérbe szorult.
"Amellett, hogy 2010-ben tavalyhoz képest jelentősen javult a magyar cégek reputációja, a hazai cégek hitelesebbnek is bizonyultak külföldi hátterű versenytársaikhoz képest. Tavaly még nem volt magyar cég az első három helyezett között, idén viszont kettő is felkerült a dobogóra - a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., valamint a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. Ez a tendencia megegyezik a nemzetközi trendekkel, amelyek szintén a hazai vállalatok erőteljesebb reputációját igazolják" - mondta el Iglódi Csaba, a B&P Braun&Partners Reputation üzletágának vezetője.

Emellett a Reputation Rating hitelesség dimenziójában különösen jól szerepeltek a magyarországi cégek. A legjobb tíz között négy tradicionálisan magyar vállalat szerepel: a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., az OTP Bank Nyrt., valamint a Pick Szeged Zrt.

A hazai cégek működésének, valamint vezetésének hitelessége tehát kiemelkedő, amely már jelenleg is, a jövőben pedig még inkább fontos tényező lehet az érintettek bizalmának megőrzésében, valamint újbóli megszerzésében.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A KSH szerint nőtt a turizmusban dolgozók átlagkeresete

A KSH turizmus, vendéglátás 2018-ról szóló elemzése szerint az ágazat teljesítménye 2013 óta folyamatosan emelkedik - írja az MTI. Teljes cikk

A Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara szerint 20 százalékos a szakemberhiány

A KSH adatai szerint az egészségügyben 5 százalék körüli a szakemberek hiánya, a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara felmérése viszont a KSH... Teljes cikk

Ennyit keresnek a diákok az élelmiszer áruházakban

Diákként idén nyáron csak az nem tud elhelyezkedni a munkaerőpiacon, aki nem akar - írja a penzcentrum.hu. Teljes cikk