19 cikk a(z) hitelesség címkével:

Hogyan játsszuk ki a tárgyalásokon alkalmazott piszkos trükköket?

5 hónapja E havi tippjeinkkel néhány tárgyaláson megfigyelt piszkos trükköt mutatunk be, és azt, hogy miként kerülhető el, hogy ezek csapdájába essünk, erről ír a Scotwork a HR Blogon. Teljes cikk...


Mi az igazi értékmérő önmagunk és mások teljesítményének mérésében?

1 éve Hányszor fordult már elő, hogy elbizonytalanodtunk, elég jól teljesítünk-e a munkánkban, elégedett-e velünk a főnökünk, megálljuk-e a helyünket egyéb szerepeinkben? Egyáltalán hogyan maradjunk egyszerre önazonosak és hitelesek, miközben a külvilág folyamatosan tükröt tart elénk. Teljes cikk...


1 millió dolláros ötlet a toborzásban - avagy ki mondja meg, hogy mennyire vagyunk jók az ágyban?

2 éve Aki az elmúlt pár évben Magyarországon bármilyen pozícióra toborzott, egész biztosan tudja, hogy az a megközelítés - marketinges szaknyelven szólva termékorientált marketing - , hogy elmondjuk: „a mi cégünk, vállalkozásunk a legjobb”, mára halott. Főként azért halott ötlet eleve ezzel próbálkozni, mert mindenki más is így csinálja. Ne menjünk messzire: a legnagyobb on-line állásoldalon 10.000 db álláshirdetés fut jelenleg, kb. 4.000 munkáltatótól. És ők mind ugyanezt állítják magukról, néhány kivételtől eltekintve. Teljes cikk...


Az Employer Branding H-oldala

2 éve Az Employer Branding, vagy munkáltatói márkaépítés ma annyira népszerű téma, hogy szinte folyamatosan napirenden van. Mindenhonnan azt halljuk, hogy nincs megfelelő számú és képzettségű munkaerő, vagy ha mégis, akkor a cégek nehezen tudják szerződtetni, azután megtartani őket. Ezért aztán a munkáltatói márkaépítés most szinte minden cégnél aktuális. Egy fontos dolog azonban hiányzik az erre célzott programokból: a hiteles beszéd. Teljes cikk...


Munkáltatói márkaépítés vállalaton belül

3 éve A hiteles márka az elkötelezett, tehetséges munkavállalók hívó szava. A cégeknek három védjegye van: a termék márkája, mely az árura és szolgáltatásra irányul, a munkáltató márkája, mely megmutatja, hogy a vállalat milyen értékeket képvisel, és a tehetség márkája, mely a szakemberek és kiválóságok megszerzésére és megtartására fókuszál, mondta Földváry Beáta, a WIFI Hungaria ügyvezető igazgatója a cég Oktató és Továbbképző Intézete által szervezett Menedzser Fórumon. A három összetevő kapcsolatáról, egymásra hatásáról osztották meg tapasztalatikat a meghívott előadók. Teljes cikk...


Hogyan közöld a gyengeségeidet egy állásinterjún?

3 éve Állásinterjúkon sztenderd kérdésnek számít, hogy a jelentkező mondja el az erősségeit és a gyengeségeit. Nem meglepő, hogy utóbbiakat nem szereti az ember beismerni, sőt van, aki előnyös tulajdonságokat próbál gyengeségként „becsomagolni”. Pedig a gyengeségekből is lehet előnyt kovácsolni, ha őszintén nyilatkozik róluk valaki, mert így az erősségei is hitelesebben hatnak, írja Adam Grant a LinkedInen. Teljes cikk...


10 dolog, amit egy vezető megtanulhat a Karácsonyból

4 éve Valójában mindannyian ugyanarra vágyunk: szeretetre, tiszteletre, elfogadásra, figyelemre, megértésre, mindennapi örömökre, ha szükségünk van rá, akkor támaszra. Ugyanarra vágyunk a magánéletünkben és a munkahelyünkön is: emberi értékekre. Persze vannak különbségek és máshová kerülnek a hangsúlyok magánemberként és vezetőként, de a Karácsony minden szerepünkben nagy tanítómester. Nézzük csak! Teljes cikk...


3+1 tárgyalási hiba: ha ezekre figyelnek a vezetők, zsebükben lesz a szerződés

4 éve Kezdődik az év végi dömping, nagyon sok vállalkozás vezetőjének életében fontosak ezek a hónapok. Ilyenkor lehet ugyanis olyan sorsdöntő tárgyalásokat folytatni, amelyekből akkora üzletek is születhetnek, melyek meghatározzák a következő év bevételeit - derült ki az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének (EVSZ) közleményéből. Teljes cikk...


Itt az idő, hogy tisztán lássunk a munkaidő világában - A munkaidő-nyilvántartás gyakorlati problémái

4 éve Kevesen tudják, hogy a munkaidő-nyilvántartás olyan „banánhéj”, amelyen a legtöbb munkáltató könnyen „megcsúszik”. - Más szavakkal a munkaügyi ellenőrzés könnyen találhat hibát a munkaidő-nyilvántartásban - néha akkor is, ha azt gondoljuk, hogy minden rendben van. Teljes cikk...


Ez vonzza a szakképzett munkaerőt

4 éve A tehetségekért folytatott harcban azok a vállalatok jutnak előnyhöz, akik attraktív hirdetésekkel, erős és hiteles munkáltatói márkával szólítják meg az aktív álláskeresőket - írja a Napi Gazdaság. Teljes cikk...


Birdman, avagy a hitelesség paradoxona - rugalmasság és merevség a vezetésben

4 éve A hitelesség egyre trendibb téma az egész világon a politikában, az üzleti szférában és a magánszférában egyaránt. Miközben az imázsépítés egyre jobban virágzik mint iparág, a hitelesség egyre ritkább madár. Trendszerű az is, hogy egyre több vállalat dönt úgy, hogy olyan tréningekre küldi el vezetőit, ahol a hitelesség és önmaguk megtalálása a cél. A következőkben először megvizsgáljuk a hitelesség kérdését, miközben a Birdman című filmet fogom arra használni, hogy példák segítségével világítsam meg mondandómat. Teljes cikk...


Hogyan válhat nemzetközivé a hazai felsőoktatás?

4 éve A Tempus Közalapítvány segít a hazai felsőoktatást az európai és Európán kívüli oktatási színtéren is láthatóvá, vonzóvá és versenyképessé tenni. Teljes cikk...


Hiteles vezető, hiteles ember

6 éve Mitől válik hitelessé egy vezető? Hogyan érhető el az az optimális állapot, amikor valaki tiszta értékrenddel rendelkezik és tudja, hogy mi az, ami fontos számára, ennek megfelelően cselekszik, és mindez arra inspirálja a körülötte lévőket, hogy szívesen kövessék. Milyen összefüggések vannak a hitelesség és a sikeresség között? Ezekre a kérdésekre keressük a választ. Teljes cikk...


Az értékrend a jó újságíró-palánta legfőbb ismérve

6 éve A hitelesség, a népszerűség, az alaposság és a tartalmi gazdagság vonalán írható le leginkább a minőségi újságírás, melynek megteremtésében az értékrend az egyik legfontosabb tényező - vélték a Felsőoktatási Média Konferencia meghívott vendégei. Kepes András, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola dékánja, Stumpf András, a Heti Válasz újságírója, valamint Bajnai Zsolt, a Kultúra.hu főszerkesztője Minőségi tartalmak kreatív köntösben címmel értekeztek többek közt a minőségi információátadás jellemzőiről és arról, valóban eltűnőben van-e a mester-tanítvány viszony. Teljes cikk...


Miért kisebb a fluktuáció az FMCG-cégeknél?

7 éve Magyarországon az FMCG (fast-moving consumer goods − napi fogyasztási cikkek) - szektor cégeinél a dolgozóknak az átlagnál többet számít, hogy milyen a munkáltatójuk arculata, illetve a vállalat hírneve, ez az iparág legmarkánsabb sajátossága − derül ki az AonHewitt Legjobb munkahely felmérésének részletes adataiból. Az e szegmensben dolgozók 68 százaléka tartja jó munkahelynek jelenlegi cégét, míg az összes magyar munkavállalónak csak a fele gondolkodik így - mutat rá a Napi Gazdaság írása. Teljes cikk...


A hazai cégek hitelesebbek külföldi hátterű versenytársaiknál

9 éve Egyre kevésbé bíznak az érintettek a vállalatokban, így megnőtt a hiteles vállalati működés mint versenytényező szerepe. A B&P Braun & Partners Reputation Rating sajtóközleménye szerint idei felméréseik eredményei is igazolják a hitelesség jelentőségének felértékelődését. Teljes cikk...


Ethos, avagy ősi görög recept a hitelességről

9 éve Hogyan lehet valaki hiteles előadó egyetlen mondat nélkül? Miért istenítenek egyes előadókat az egyetemi katedrákon a diákok? Miért lehet valaki első látásra hiteles és elfogadható a közönségnek? Milyen módszerekkel érhetem el, hogy higgyenek bennem? Kérdések, amelyek sokunkat foglalkoztatnak diákként, üzletemberként, előadóként. Teljes cikk...


Össztűz alá kerültek a nemzetközi könyvvizsgálók

10 éve Két oldalról támadják a könyvvizsgálókat: egyrészről jobb színben szeretnék feltüntetni pénzügyeiket az ügyfelek, másrészről a piac is nyomást gyakorol rájuk hitelesebb beszámolókat várva. Sokan neheztelnek ugyanis ezen szakmát gyakorlókra amiatt, hogy nem voltak képesek a válság kirobbanása előtt a bankok könyveiben rejlő kockázatos eszközökről hiteles képet adni, adja hírül a Világgazdaság. Teljes cikk...


A jó vezetőt feltétel nélkül követik a beosztottai

10 éve A vezetővé válás egy folyamat, amit nem lehet kikerülni. Ennek egyik katalizátora a vezetésfejlesztés, amely vezetési ismereteket és készségek fejlesztését biztosítja. Fontos, hogy mindezeket a vezető az adott szervezet kultúrájában úgy tudja alkalmazni, hogy munkatársai szemében követendővé váljon. A követők nélküli vezetők ugyanis csak konfliktust, munkamorál-hanyatlást és fluktuációt, vagyis deficitet termelnek. Teljes cikk...