A plakátkészítésre vonatkozó előírások
Egy plakát tervezésekor nemcsak arra kell gondolnunk, hogy hatékony legyen, hanem arra is, hogy jogszerűen helyezzük ki őket. Ezért most összefoglaljuk, mire is kell pontosan odafigyelnünk plakátkészítéskor.
Szabályok
Mindig úgy hirdessünk, hogy a szabályoknak is megfeleljen a reklámeszközünk. Ha bizonytalanok vagyunk a lehetőségek tekintetében, érdemes profi csapathoz fordulni, akik nagy tapasztalattal rendelkeznek, így az elhelyezés sajátosságairól is tudnak információval szolgálni. A Rapidnyomda csapata pontosan ilyen: nemcsak rövid határidővel és magas minőségben készítik el offline marketingeszközeinket, hanem szakmai tapasztalatukkal mindenben segítik ügyfeleiket – akár a plakátok kihelyezésének szabályaiban is.
A plakátok még napjainkban is a legkedveltebb offline hirdetési lehetőséget jelentik. Azonban ha nem ügyelünk rá, hogy betartsuk a vonatkozó szabályokat, akkor akár bírságra is számíthatunk. Lássuk tehát, milyen szabályokról is van szó pontosan!
A plakátok elhelyezése
A plakátok elhelyezése kapcsán fontos tudnunk, hogy engedélyekre lehet szükség, akár köz-, akár magánterületen szeretnénk kivitelezni.
Ha közterületen akarjuk hirdetni a vállalkozásunkat, akkor szükségünk lehet az önkormányzat jóváhagyására. Magánterületen pedig a tulajdonos beleegyezését kell kérnünk.
Közutak mentén is el lehet helyezni plakátokat. Ennek módját azonban a KRESZ szabályozza – például a tábla méretét –, az engedélyezés során pedig a közútkezelőhöz kell fordulnunk. Alapvető szabály, hogy a plakát nem zavarhatja a közlekedést, és nem lehet balesetveszélyes.
Mi szerepeljen a plakáton?
Jogszabályok rendelkeznek egy plakát tartalmi követelményeit illetően is. Így nem szerepelhet rajta megtévesztő információ. A hirdető nevét és elérhetőségét is jól láthatóan és jól olvashatóan fel kell tüntetni.
A közéleti és politikai hirdetésekre még ezeken túl is vonatkoznak szabályok, így ezek kihelyezése során sokkal szigorúbb feltételeknek kell megfelelni.
Így tűnj ki plakátoddal a tömegből!
Először is válasszunk megfontoltan méretet. A leggyakoribb méretek, amelyet plakáthoz szoktak választani, az A4-es, A3-as, valamint az A2, A1 és A0. Ez utóbbi három már kifejezetten nagynak számít, így elsősorban kültéri használatra javasolják a szakemberek. Az A3 egy olyan közepes méret, ami nagyon jó olvashatóságot tesz lehetővé, ugyanakkor még nem számít túlságosan nagynak sem. Az A4-es pedig kisebb méretet képvisel a plakátok közt, elsősorban beltéren célszerű használni.
A megfelelő méret után meg kell terveznünk a dizájnt és a szöveget. A grafikai elemek és az üzenet között hagyjunk annyi helyet, hogy ne váljon túlzsúfolttá a plakátunk. A színek tekintetében jól felhívja magára a figyelmet, ha kontrasztos színeket alkalmazunk.
Ezzel a néhány alapvető trükkel és az optimális elhelyezéssel nagyban fokozhatjuk a plakát hatékonyságát – de ne feledkezzünk meg a jogszabályi előírásokról sem!
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- A használt autók eladása nem feltétlenül nehézkes 1 éve
- Vezetőváltás a Central Dabasi Nyomda Zrt.-nél 1 éve
- Online marketing tippek vállalkozóknak 1 éve
- "Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek? 2 éve
- Google Ads és a hirdetői személyazonosság 2 éve
- Útmutató a Google Ads hirdetésekhez kezdőknek 2 éve
- Hogyan írjunk tökéletes álláshirdetést? 3 éve
- Útmutató a sikeres álláshirdetés megírásához 3 éve
- Ötezerrel kevesebb az álláshirdetés: csak informatikusból kell több 3 éve
- Megtalálták az ellenszert a munkaerőhiányra a nyomdaiparban 3 éve
- Kik az álláspiac nyertesei, hol kevesebb a hirdetés? 4 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?