kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Három nagy hiba állásinterjú előtt

Hiába küldesz el tökéletes pályázati anyagot, hiába kapsz meghívást interjúra, már a terembe lépés előtt elvághatod magad. Három fontos tényező terítéken.

Hiába küldesz el tökéletes pályázati anyagot, hiába kapsz meghívást interjúra, már a terembe lépés előtt elvághatod magad. Három fontos tényező terítéken.

Az álláskeresők Facebookon kiposztolt tartalmai és érdeklődési köre még a HR-szakmán belül is folytonos vitatémát jelentenek. Míg a cégek többsége ma is kategorikusan tagadja, hogy igenis alaposan végignézik a pályázók oldalait és a közösségi médiában kihelyezett tartalmak befolyásolják is őket a jelöltek megítélésében, a felmérések azért mást mutatnak. 100 amerikai HR-es közül 75 bevallottan hagyja, hogy a pályázókról alkotott képét már a közösségi oldal is formálja és több mint 90 százalékuk vállaltan vet rá legalább 1-1 pillantást.

Facebook-profil: le a szalonképtelen fotókkal

A helyzet Magyarországon is hasonló - annak ellenére, hogy jogilag aggályos az álláskeresők "hivatalos fórumokon túli" feltérképezése. Nem hátrány, ha magánéleti fotók jelennek meg a Facebook-profilban. Ezek ugyanis még közelebb hozzák a pályázót a munkaadóhoz. Gond akkor lehet, ha szalonképtelen fotók, bejegyzések láthatóak. Ezeket tanácsos levenni vagy külső érdeklődő számára elérhetetlenné tenni.

Telefonos előszűrés: légy képben, mutatkozz motiváltnak

Számos HR-tanácsadónál és interjúztatónál már a személyes találkozás időpontját és helyszínét egyeztető, előzetes telefonbeszélgetések alkalmával, akaratukon kívül is villámgyors tempóban gyűjtögetik a virtuális "fekete pontokat" az álláskeresők. A cégek képviselői számára ugyanis kevés olyan idegesítő mozzanat létezik, mint amikor az állásinterjú lehetőségét telefonon felkínálva többnyire közömbös, értetlen vagy a helyzettel mit kezdeni nem tudó jelölttel találkoznak. Rossz fényt vethet az álláskeresőre az is, ha ebben a helyzetben bizonytalan, ha nem tud mit kezdeni a vonal túloldalán elhangzó cégnévvel és az említett munkakörrel.

Javaslat: az álláskeresés időszakában vezessünk álláskeresési naplót vagy legalább a számítógépünkben nyissunk arról egy file-t, hogy mikor, hová és mely pozíciókra jelentkeztünk! Így nem fog hideg zuhanyként érni a telefonhívás és a korábban rendszerezett infók segítségével rögtön "képben leszünk" azzal kapcsolatban, kik és miért keresnek. A hangnemben pedig az optimista, lelkesen együttműködő a leginkább célravezető. Akármennyire kimerítőek is voltak esetleg az elmúlt időszak sikertelen álláskeresési kísérletei, tudatosan ne hagyjuk, hogy mindez a telefonos kapcsolatfelvétel során érezhető legyen.

Állásinterjúra érkezés: soha ne késs el

Hiába azonban a célirányosan átnézett és szükség esetén precízen "kitakarított" közösségi médiás profil és a professzionális telefonos kapcsolatfelvétel - minden erőfeszítés egy csapásra kútba eshet, ha az álláskereső késve érkezik az állásinterjúra. Érdemes átgondolni a menetidőt és 15-20 percet ráhagyni. Ha már látod, hogy késel, akkor jelezd telefonon az interjúztatónak. Ha úgy késel 10-20 percet, hogy nem jelezted előre, az nagyon rosszul veszi ki magát, ugyanis sok esetben a HR-esek szigorú időrend szerint szervezik az interjúkat. Ha korábban odaérsz, inkább várakozz kint. Az sem veszi ki jól magát, ha 15 perccel korábban megjelensz és a cég munkatársa nem tud hellyel kínálni.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Diákmunka tanulás mellett Dániában

Mrsán Zoltán egy évvel ezelőtt költözött ki Dániába. Multimédia szakon tanul Kolpingban és részmunkaidőben dolgozik. Hogyan jutott ki? Mennyi... Teljes cikk

Álláslehetőségek Dániában

Dánia május elsejétől megnyitja álláspiacát a 2004-ben csatlakozott uniós tagországok - köztük Magyarország - munkavállalói előtt. Ez azt... Teljes cikk

Munkajogi kisokos (új) dolgozóknak

Pályakezdők körében nagyobb, ám még több éves munkatapasztalattal rendelkező körében is megfigyelhető bizonytalanság, mit tehet meg a főnök a... Teljes cikk