kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 10 éve

Így használjuk a közösségi oldalakat

Magyarországon a felnőttek leginkább az ismerőseikkel, családtagjaikkal tartják a kapcsolatot a közösségi oldalakon, az üzleti kapcsolattartás vagy a munkakeresés viszont legtöbbjük számára nem itt zajlik – derül ki a Kutatópont legfrissebb elemzéséből, amelyet kedden hozott nyilvánosságra.

images

A kétezer felnőtt személyes megkérdezésével készült kutatás eredményéből kiderül: az emberek fele nem kíváncsi a cégek, szervezetek megnyilvánulásaira.

A legnépszerűbb közösségi oldal a Facebook, itt tízből négy magyar felnőtt van jelen, míg a második helyen a Skype áll, majd a YouTube és a Google+. A többit a felnőtt lakosság legfeljebb 4 százaléka használja.

A Facebookon a 18-29 évesek háromnegyede van jelen, a felsőfokú végzettségűek 62 százaléka, a budapestiek több mint fele. A felhasználók 17 százaléka napi rendszerességgel tartja itt a kapcsolatot barátaival, 13 százaléka családjával, 10 százalékuk pedig szórakozásra használja az oldalt.

A munkakeresés nem napi és heti szintű elfoglaltság itt: a válaszadók 4 százaléka teszi csak minden nap, 12 százaléka hetente, 20 százaléka legfeljebb havonta. A regisztráltak 61 százaléka még sosem keresett munkát itt.

Üzleti kapcsolattartásra még ennél is kevesebben alkalmazzák ezeket az oldalakat: a közösségi oldalak tagjainak 63 százaléka soha nem ilyen felületen beszél üzleti partnereivel.

Az aktív tagok napi rendszerességgel leginkább arra használják a legnagyobb közösségi portált, hogy hírt adjanak magukról, cseteljenek, üzeneteket küldjenek (a tagok 35 százaléka), meglátogassák közeli ismerőseik profilját (21 százalék), illetve kedvelt oldalukat (16 százalék).

Kiderült az is: az emberek a közösségi oldalakon nem foglalkoznak politikával; tízből hét válaszadó soha nem nyilvánul meg közéleti kérdésekben.

Az előfeltevéssel szemben nem olyan gyakori a hazai Facebook-felhasználók körében az, hogy valakit vagy valamit kövessenek az oldalon: a 75 százalék senkit, semmit nem követ.
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02JOBVERSE Állásbörze Állásbörze nem csupán egy esemény, hanem egy lehetőség, ahol céged kiemelkedhet a tömegből és személyesen találkozhatsz a legígéretesebb jelentkezőkkel. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Vádat emeltek a tanár ellen, aki ki akart kezdeni egy diákjával

A tanárnak kiskorú veszélyeztetése miatt is kell felelnie. Teljes cikk

Hozzá kell szoknunk a hőséghez, mert ennél csak rosszabb lesz

A jövőben a mostanihoz hasonló hőhullámok a gyengébb kategóriába fognak tartozni - közölte az MCC Klímapolitikai Intézet pénteken az MTI-vel. Teljes cikk

A britek többsége nem akar rendkívüli munkaszüneti napot

A csütörtökön ismertetett legfrissebb felmérés szerint a britek többsége akkor sem ragaszkodik rendkívüli munkaszüneti nap kihirdetéséhez, ha az... Teljes cikk