Megjelent: 16 éve

Internet nélkül egy menedzser meghalna

Az üzletemberek az internetet nemcsak az ügyfelekkel és partnerekkel való kapcsolattartásra használják, ezen keresztül figyelik a versenytársakat, illetve a weben olvassák a híreket is.

Míg otthoni internet hozzáféréssel a 18-69 éves internetezők háromnegyede rendelkezik, addig a vállalati döntéshozók körében ez az arány 95 százalék: a mobilinternet-használat szintén kiemelkedik a menedzserek esetében, hiszen mobiltelefonján csaknem 25 százalékuk internetezik, laptopon pedig valamivel több mint 20 százalékuk használ mobil szélessávot.

Az NRC Piackutató elemzése alapján az üzletemberek az internetet nemcsak az ügyfelekkel és partnerekkel való kapcsolattartásra használják, ezen keresztül figyelik a versenytársakat, illetve a weben olvassák a híreket is.

A felmérés szerint a mindennapos informálódásra használt honlapok rangsorát toronymagasan az origo és az Index vezeti. Az üzleti döntéshozók közel 80 százaléka látogatja ezeket a weboldalakat. Az üzleti, gazdasági jellegű honlapokat látogató döntéshozók többsége regisztrált tagsággal is rendelkezik az olvasott weboldalon, az oldalak hírlevelére feliratkozók aránya pedig eléri a 45 százalékot.

Ugyanakkor tájékozódásukban a domináns szerepű világháló mellett helyet kapnak a havi-, heti- és napilapok is. A gazdasági hetilapok rangsorában első helyen szereplő HVG-t a döntéshozók közel 60 százaléka olvassa rendszeresen.

Az NRC Piackutató által készített felmérés szerint az üzleti döntéshozók mintegy 80 százaléka a pénzügyi, 60 százaléka pedig a politikai hírek iránt érdeklődik. A rangsorban az előbbieket a technikai rovat, majd a tőzsde és devizaárfolyamok követik. Az NRC szerint mindebből jól látható, hogy az üzletemberek fontos szerepet szánnak a tájékozódásnak és időt szentelnek a pénzügyi és politikai helyzet követésére.

A kutatás szerint az üzleti portálokon a mikrovállalkozások menedzserei leginkább az adózási információkat böngészik legnagyobb, mintegy 60 százalékos arányban. A kis- és középvállalkozások, valamint a nagyvállalati döntéshozók 56-57 százaléka a vállalati híreket olvassa szívesen.

A felmérés elemezte az online vásárlási szokásokat is: míg a 18-69 éves internetezők 65 százaléka próbálta már ki az internetes vásárlást, addig az üzleti döntéshozók körében ez az arány 90 százalék felett van. A 18-69 éves netezők 40 százaléka legalább alkalmanként rendel az interneten keresztül, míg az üzleti döntéshozók közel 80 százaléka.

A világhálón keresztül beszerzett termékek köre változatos. A menedzserek közel 45 százaléka vásárol online módon műszaki cikkeket. A rangsorban másodikként - 30 százalékos értékkel - a számítástechnikai termékek szerepelnek, de az üdülés, szállás valamint a repülőjegy internetes lefoglalása is a döntéshozók közel 30 százalékára jellemző.

Az online fizetés tekintetében is kezdeményezőbbek a döntéshozók. A mikrovállalatok menedzsereinek 58, a kis- és középvállalati, valamint nagyvállalati döntéshozók több mint 60 százaléka próbálta már ki az interneten keresztüli fizetést.

A kutatás szerint a döntéshozókra jellemző nyitottság az online banki szolgáltatások igénybevételében is megmutatkozik. Míg az internetezők 33 százaléka él ezzel a lehetőséggel, addig a menedzserek több mint 70 százaléka választja pénzügyei intézéséhez az internetet. Az online vásárlás és átutalások alkalmazásának ilyen magas arányú különbsége a célcsoportok életvitelének eltéréséből is adódik. Az üzletemberek mindennapi operatív feladataik elvégzéséhez gyors és praktikus megoldásokat keresnek, a vásárlások lebonyolításakor és hivatali ügyintézésekhez is rutinszerűen alkalmazzák az internet kínálta lehetőségeket - tartalmazza az elemzés.
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A 120 órás munkahét a trendi, a hétvégi munka pedig "szupererő" Elon Musk szerint

Elon Musk, a Tesla és a SpaceX vezérigazgatója szerint a Kormányzati Hatékonysági Minisztérium (DOGE) alkalmazottai heti 120 órát dolgoznak. A... Teljes cikk

Víznyelőbe zuhant egy teherautó-sofőr: egy hete küzdenek az életéért

A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével január 28. óta egy hatalmas, egyre táguló... Teljes cikk

Elítélték a férfit, aki miatt halálos égési sérüléseket szenvedett egy takarítónő

Bűnösnek mondta ki a bíróság azt a férfit, aki a munkavégzési szabályokat megszegve egy takarítónő halálát okozta egy békéscsabai gyárban -... Teljes cikk