Internet nélkül egy menedzser meghalna
Az üzletemberek az internetet nemcsak az ügyfelekkel és partnerekkel való kapcsolattartásra használják, ezen keresztül figyelik a versenytársakat, illetve a weben olvassák a híreket is.
Az NRC Piackutató elemzése alapján az üzletemberek az internetet nemcsak az ügyfelekkel és partnerekkel való kapcsolattartásra használják, ezen keresztül figyelik a versenytársakat, illetve a weben olvassák a híreket is.
A felmérés szerint a mindennapos informálódásra használt honlapok rangsorát toronymagasan az origo és az Index vezeti. Az üzleti döntéshozók közel 80 százaléka látogatja ezeket a weboldalakat. Az üzleti, gazdasági jellegű honlapokat látogató döntéshozók többsége regisztrált tagsággal is rendelkezik az olvasott weboldalon, az oldalak hírlevelére feliratkozók aránya pedig eléri a 45 százalékot.
Ugyanakkor tájékozódásukban a domináns szerepű világháló mellett helyet kapnak a havi-, heti- és napilapok is. A gazdasági hetilapok rangsorában első helyen szereplő HVG-t a döntéshozók közel 60 százaléka olvassa rendszeresen.
Az NRC Piackutató által készített felmérés szerint az üzleti döntéshozók mintegy 80 százaléka a pénzügyi, 60 százaléka pedig a politikai hírek iránt érdeklődik. A rangsorban az előbbieket a technikai rovat, majd a tőzsde és devizaárfolyamok követik. Az NRC szerint mindebből jól látható, hogy az üzletemberek fontos szerepet szánnak a tájékozódásnak és időt szentelnek a pénzügyi és politikai helyzet követésére.
A kutatás szerint az üzleti portálokon a mikrovállalkozások menedzserei leginkább az adózási információkat böngészik legnagyobb, mintegy 60 százalékos arányban. A kis- és középvállalkozások, valamint a nagyvállalati döntéshozók 56-57 százaléka a vállalati híreket olvassa szívesen.
A felmérés elemezte az online vásárlási szokásokat is: míg a 18-69 éves internetezők 65 százaléka próbálta már ki az internetes vásárlást, addig az üzleti döntéshozók körében ez az arány 90 százalék felett van. A 18-69 éves netezők 40 százaléka legalább alkalmanként rendel az interneten keresztül, míg az üzleti döntéshozók közel 80 százaléka.
A világhálón keresztül beszerzett termékek köre változatos. A menedzserek közel 45 százaléka vásárol online módon műszaki cikkeket. A rangsorban másodikként - 30 százalékos értékkel - a számítástechnikai termékek szerepelnek, de az üdülés, szállás valamint a repülőjegy internetes lefoglalása is a döntéshozók közel 30 százalékára jellemző.
Az online fizetés tekintetében is kezdeményezőbbek a döntéshozók. A mikrovállalatok menedzsereinek 58, a kis- és középvállalati, valamint nagyvállalati döntéshozók több mint 60 százaléka próbálta már ki az interneten keresztüli fizetést.
A kutatás szerint a döntéshozókra jellemző nyitottság az online banki szolgáltatások igénybevételében is megmutatkozik. Míg az internetezők 33 százaléka él ezzel a lehetőséggel, addig a menedzserek több mint 70 százaléka választja pénzügyei intézéséhez az internetet. Az online vásárlás és átutalások alkalmazásának ilyen magas arányú különbsége a célcsoportok életvitelének eltéréséből is adódik. Az üzletemberek mindennapi operatív feladataik elvégzéséhez gyors és praktikus megoldásokat keresnek, a vásárlások lebonyolításakor és hivatali ügyintézésekhez is rutinszerűen alkalmazzák az internet kínálta lehetőségeket - tartalmazza az elemzés.
- 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.
Részletek
Jegyek
- 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BME
Részletek
Jegyek
- 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban.
Részletek
Jegyek
- 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.
Részletek
Jegyek
Elon Musk, a Tesla és a SpaceX vezérigazgatója szerint a Kormányzati Hatékonysági Minisztérium (DOGE) alkalmazottai heti 120 órát dolgoznak. A... Teljes cikk
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével január 28. óta egy hatalmas, egyre táguló... Teljes cikk
Bűnösnek mondta ki a bíróság azt a férfit, aki a munkavégzési szabályokat megszegve egy takarítónő halálát okozta egy békéscsabai gyárban -... Teljes cikk
- Az egyedi dombornyomott csoki lehet idén a legjobb céges ajándék 3 hete
- Amit a vonalkódos termékcímkékről tudni érdemes 4 hete
- A bálok világa, avagy a gyémánt ékszerek fellegvára 1 hónapja
- Automatikus tisztaság az otthonunkban, avagy a robotporszívók előnyei 2 hónapja
- A tökéletes mikroszálas törlőkendő kiválasztása 2 hónapja
- Itt a bizonyíték, hogy változtatni kell, különben elrohasztja az agyunkat az internet 2 hónapja
- Mértékegység-átváltások mindenkinek 4 hónapja
- A pénzügyi függetlenség és a karrierépítés a legnagyobb hosszú távú siker a magyar fiatalok számára 5 hónapja
- Nem drágábban, hanem olcsóbban veszi meg az irodaházakat a kormány az NGM szerint 6 hónapja
- Digitális kompetenciák - mutatjuk, milyen szinten használják az internetet a magyarok 7 hónapja
- Operatív menedzser 7 hónapja