Kínába készül a General Motors?
A hazainál olcsóbb munkaerő miatt Kínába, Dél-Koreába és Mexikóba telepítené a gyártás egy részét az állami tőkeinjekcióval életben tartott General Motors (GM) amerikai autógyár - közölte a minap a The Washington Post.
A költségcsökkentő megoldás amerikai munkahelyek megszűnésével járna, ezért heves vita bontakozhat ki róla, írja a lap, utalva arra, hogy a detroiti óriásvállalat 15,4 milliárd dolláros állami hitelből él. Az amerikai autógyári munkás átlagos óránkénti munkaköltsége 54 dollár (11 ezer forint). Ugyanaz Dél-Koreában 22, Mexikóban 10, Kínában pedig 3 dollárnak felel meg.
A GM az idei első negyedévben 6 milliárd dollár veszteséget szenvedett el. 2004 óta halmozódó adósság- és veszteségállománya 88 milliárd dollárra rúg. A cégnek június 1-jéig el kell készítenie átalakítási tervét, és ha ezt a hitelezők nem fogadják el, akkor csődvédelmet kell kérnie.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A közép- és kelet-európai régió 500 legnagyobb vállalata listáját a 2024-es adatok szerint továbbra is a lengyel Orlen olajcég vezeti, a második... Teljes cikk
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
- Oroszország titkos fegyvere: munkaerő az egyik legzártabb diktatúrából 2 hete
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 3 hete
- Megtorpant a munkaerő-migráció: ötödével kevesebb bevándorló érkezett a gazdag országokba 4 hete
- Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés 1 hónapja
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 1 hónapja
- Czomba Sándor elárulta, mikorra várható a 14. havi nyugdíj bevezetése 1 hónapja
- Dolgoznának, de nem tudnak – 26 millió ember rekedt a munkaerőpiac szélén Európában 1 hónapja
- A kékgalléros valóság: élethelyzetek hatása a munka világára 1 hónapja
- A potenciális munkaerő-tartalék alakulása Magyarországon 2 hónapja
- Jön az emberi munkakvóta: törvény írhatja elő, mennyi embernek kell maradnia a robotok között 2 hónapja
- Tömegesen mennek el a dolgozók – a magyar cégek még mindig nem értik, miért 2 hónapja
Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?