kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

Modla Norbert, a Philip Morris HR igazgatója

Modla Norbert, a Philip Morris HR igazgató Business partnere 2004-ben került a cég személyügyi osztályának élére, hogy vezetésével a világon először vezessék be azt az új HR modellt, amelynek célja a HR stratégia szerepének erősítése, a vezetők önállóságának növelése és egyben a hatékonyabb HR szolgáltatások nyújtása.

Modla Norbert
Modla Norbert, a Philip Morris HR igazgatója 1992-ben, a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem (mostani nevén Budapesti Corvinus Egyetem) gazdasági és menedzsment szakán alapozta meg szakmai karrierjét, amit elvégezve rögtön egy üzleti folyamatokra összpontosuló MSc diplomára váltott. Tudásszomját csak pár évig tudta ezzel oltani, 2002-ben ugyanis az angliai London Business Schoolban folytatta tanulmányait egy nemzetközi MBA képzés keretében.


Világlátott szakember



Modla Norbert már az egyetemi évei alatt kereste az alkalmat arra, hogy elméleti tudását a gyakorlatban is kamatoztassa. Ebben a TMI Consulting Ltd.-ben lett partnerre, ahol először mint "egyszerű" tanácsadó, majd később mint vezető konzultáns vett részt különböző változásmenedzselési projektekben. 1999-ben az éppen robbanni készülő román piacon lett feladata az ottani leányvállalat elindítása. 2000-ben ismét előrébb lépett a ranglétrán, ekkor már mint az egyik igazgató dirigálta a 25 fős csapatot, két nemzetközi iroda, cseh, lengyel, magyar, román, illetve izraeli szervezetátalakítási, -fejlesztési projektek közepette.

Két évre rá útja Londonba vezetett, a Marakon Associates-hez, ahol üzleti stratégia kialakítási projektekben dolgozott. MBA tanulmányai ekkor már a London Business Schoolhoz kötötték, ezért tanácsadói minőségben segített kidolgozni Indiában az egyik legnagyobb IT-outsourcing cég európai stratégiáját; majd Kínában a Nike üzleti modelljén dolgozott, megkönnyítve ezzel a globális értékesítési igazgató dolgát.


"Hétköznapok" a Philip Morris-nál



2004 szeptemberében a Philip Morris svájci, majd budapesti részlegéhez igazolt, hogy a Philip Morris HR igazgatójaként bevezesse azt a HR modellt, amely a HR új szerepköre mellett például a vezetők számára önkiszolgáló módon biztosít hozzáférést a személyügyi folyamatokhoz. Kialakította továbbá az új online Lominger kompetencia alapú teljesítményértékelést, amelyet a világon először Magyarországon vezettek be - azóta is számos országban lévő Philip Morris-leányvállalat veszi át, s aratja le ennek gyümölcseit. A vállalat újjászervezése természetesen itt még nem állt meg, az évek során további finomításokat léptetett életbe a toborzás, a tréning, a vezetőképzés, illetőleg a bérek és juttatási rendszerek területén.

Business partnerként két fő dolog vezérli HR-tevékenységét: egyrészt olyan szervezet (emberek, struktúrák, rendszerek, tudás, készségek, kultúra) kialakítása, amely optimális a mindenkori üzleti célok eléréséhez, másrészt egy határozott értékrend, transzparencia, integritás képviselete a vállalat mindennapi életében.

Szabadidejében szívesen száll tengerre, teniszezik barátaival, de nem maradhat el a napi tájékozódás, olvasás gazdasági, üzleti, politikai kérdésekben sem. Angolul folyékonyan, németül közép-, spanyolul pedig alapfokon beszél.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk