kapubanner for mobile

100 ezer forint fölé nő a minimálbér

Jövőre 101 ezer 500 forint lesz a minimálbér és 118 ezer forint a szakmunkás bérminimum a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán (VKF) született megállapodás alapján, a felek 2014-re 3,5 százalékos béremelési ajánlást fogadtak el.

Az államtitkár szerint a megállapodás megszületése kellő konstruktivitást mutat a munkaadói és a munkavállalói oldal részéről is. Olyan kompromisszum született, amely a reálkeresetek növekedésével, a munkahelyek megőrzésével, illetve a foglalkoztatás bővülésével segíthet abban, hogy a magyar gazdaság jövőre is jó mutatókat produkálhasson - fogalmazott Czomba Sándor.


Havi 3500 és 4000 forint a növekedés


Az államtitkár emlékeztetett: a megállapodásról várhatóan a következő kormányülések valamelyikén dönt majd a kabinet.A minimálbéren keresők 3500, a bérminimumot keresők pedig 4000 forinttal kapnak többet január 1-jétől - mondta Pataky Péter, az MSZOSZ elnöke a tárgyaláson résztvevő szakszervezetek nevében. Hozzátette, bíznak benne, hogy az előre meghatározott százalékoknál magasabb tényleges bérnövekedés következik be a jövő év végéig. A helyi bértárgyalásokon ezt fogják szorgalmazni - közölte.


Nem járhat elbocsátásokkal


Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára ismertette: a kötelező emelések több mint félmillió embert közvetlenül érintenek az üzleti szférában. A VOSZ főtitkára hangsúlyozta, évről évre olyan minimálbérben kell megállapodni, amely a munkavállalók számára a jövedelmük érzékelhető emelkedését jelenti, ugyanakkor nem sért foglalkoztatáspolitikai érdekeket, nem jár elbocsátásokkal.


Dávid Ferenc is jó kompromisszumnak nevezte a megszületett megállapodást. Kiemelte azt is: 2014-ben folytatódik a reáljövedelmek emelkedése. A jövőre prognosztizált 2,4 százalékos infláció mellett a minimálbérek 3,6 százalékos emelése a reálpozíciók javulását jelenti - mondta.


Arra bíztatják a munkaadókat, hogy ahol van erre lehetőség, ott a kötelező minimumokon túl nagyobb ütemben emeljék a béreket - jelentette ki a VOSZ főtitkára. (MTI)


2013. december 2.


  • 2026.10.21Harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatása Vendégmunkást vagy külföldi munkavállalót alkalmaz? Gyakorlati képzésünk bemutatja a harmadik országbeli állampolgárok jogszerű foglalkoztatásának szabályait. Szó lesz az engedélymentes foglalkoztatásról, a vendégmunkás-engedélyről és a Nemzeti Kártyáról, az ukrán állampolgárok foglalkoztatásának sajátosságairól, az összevont kérelmezési eljárásról, valamint a munkáltatói kötelezettségekről és felelősségről. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.10.22Munkaidő és munkabér A munkaidő-beosztástól a bér elszámolásáig: gyakorlati képzés a munkaidő és a munkabér szabályairól. Szó lesz a munkaidőkeretről, a rendkívüli munkaidőről, a pihenőidőről (a MÁV-START ítélet tükrében is), a távolléti díjról, a bérpótlékokról és a munkabérből történő levonásokról. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.11.16LEAN Vezetés - LEAN Coaching képzés A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.11.17Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről. info button Részletek ticket button Jegyek