Ennyivel nő a közmunkások bére
A kormány a jövő évre várható inflációval, 2,4 százalékkal emeli januártól a közfoglalkoztatási minimálbért - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatásért felelős államtitkára.
Az emelés forrásigénye 4,4 milliárd forint, amely szerepel a jövő évi költségvetésben, a közfoglalkoztatás finanszírozására rendelt 184 milliárd forint részeként - tette hozzá Czomba Sándor.
Nettó 50 632 forint
Közlése szerint a közfoglalkoztatotti 8 órás minimálbér bruttó 77 300, nettóban pedig 50 632 forint lesz. A szakképzett közfoglalkoztatott garantált bére bruttó 99 100 forint, a nettó mintegy 65 ezer forintot ér el, míg a munkavezető több mint nettó 71 400 forintot keres januártól - mondta el példaként.
Családi adókedvezménnyel akár 76 ezer forint
Amennyiben a családi adókedvezményt is számba veszik, akkor az egygyerekesek nettó bére 60 632, a kétgyerekeseké 70 630, míg a háromgyerekeseké 76 100 forint lesz. A jövő évi adókedvezmény változásoknak köszönhetően a kétgyermekes közfoglalkoztatott nettó bére 9 ezer forinttal, a legalább háromgyermekesé 15 ezer forinttal emelkedik havonta. Amennyiben mindkét szülő közfoglalkoztatott, és három vagy több gyermeket nevelnek így havonta közel 30 ezer forinttal többet vihetnek haza együtt - tette hozzá az államtitkár.
87 ezer közmunkást képeznek
A jelenlegi téli időszakban a közfoglalkoztatottak száma 200 ezer, számuk a tél elmúltával el fogja érni a 300 ezret. Czomba Sándor tájékoztatott arról is, hogy december 1-jével 87 ezer közfoglalkoztatott képzése kezdődött el, a tudásszint-felmérés után mindenki a neki megfelelő továbbképzést kapja. Kiemelte, hogy a képzés a jogi alapismereteket is tartalmazza, amely a munkavállalói jogok mellett kiterjed a vállalkozás alapítására is (MTI).
2013. december 18.
- 2026.10.21Harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatása Vendégmunkást vagy külföldi munkavállalót alkalmaz? Gyakorlati képzésünk bemutatja a harmadik országbeli állampolgárok jogszerű foglalkoztatásának szabályait. Szó lesz az engedélymentes foglalkoztatásról, a vendégmunkás-engedélyről és a Nemzeti Kártyáról, az ukrán állampolgárok foglalkoztatásának sajátosságairól, az összevont kérelmezési eljárásról, valamint a munkáltatói kötelezettségekről és felelősségről. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.10.22Munkaidő és munkabér A munkaidő-beosztástól a bér elszámolásáig: gyakorlati képzés a munkaidő és a munkabér szabályairól. Szó lesz a munkaidőkeretről, a rendkívüli munkaidőről, a pihenőidőről (a MÁV-START ítélet tükrében is), a távolléti díjról, a bérpótlékokról és a munkabérből történő levonásokról. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.16LEAN Vezetés - LEAN Coaching képzés A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.17Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről.
Részletek
Jegyek


Sikeresnek látszol, de mégsem érzed magad a helyeden? Vajon megszelídíthető a siker?