Szakemberek a vászonkép nyomdában
Ma már természetes, hogy fotóinkat nem csak előhívatjuk, hanem gyakran vászonképet készíttetünk belőlük. De vajon tudjuk-e, kik állnak a nappalinkban elhelyezett ragyogó színű faliképek mögött?
Ember vagy robot?
Azt már megszoktuk, hogy fényképeinket futószalagon, emberi beavatkozás nélkül nyomtatják. De mi a helyzet akkor, amikor fotóinkból fényképes vászonképet rendelünk? Vannak szolgáltatók, ahol – sajnos - ez a folyamat is teljesen automatizált, mondhatni „robotizált”. Általában nem vagyunk ellene a haladásnak, de ha fotóból készülő vászonképről van szó, akkor az emberi szakértelem bizony aranyat ér.
Sólyomszem, a grafikus
Ő az egyik garancia arra, hogy pénzünk nem kidobott pénz, hiszen a gyártást megelőzően ő ellenőrzi a feltöltött fényképek nyomtatásra való alkalmasságát. Neki nem egyszerűen csak jó szeme van. Ő a csapat sólyomszeme. Mestere a photoshopnak, mestere a nagyításoknak, a kicsinyítéseknek, a vágásoknak és ami talán a legfontosabb, ő veszi észre azt is, ha a fénykép vágását követően valakinek „le akar maradni” – mondjuk a füle, majd szintén ő az aki egy pici módosítással az arányokban, helyére is tudja tenni azt. Mindezeken túl fantasztikus szeme van arra is, hogy „mit bír el” a vászon, annak különleges textúrájú felülete. Szerintünk ezért is jó az, ha olyan vászonkép készítő céget választunk, ahol a cég grafikusai minden esetben ellenőrzik a képek előkészítésének folyamatát. 1:0 az emberek javára.
Optimusz, a nyomtató kezelője
Ha digitális fényképünk átment a „vizsgán”, indulhat a nyomtatás. A nyomtatást indíthatja a grafikus, vagy akár a nyomtatót kezelő szakember. Jó ha tudjuk, hogy ezek a faliképek úgynevezett „nagyformátumú” nyomtatókkal készülnek. A nyomtató kezelő a nyomtató szoftver segítségével optimálisan felhelyezi a képeket az akár 1,5-2 méter széles vászonra majd optimális tinta- és optimális vászonanyag profilt választ. Igen. Minden anyaghoz más és más nyomtatóprofillal kell dolgozni, ugyanis elég egy rossz színprofil és a drága vászonkép nyomat mehet a kukába. Újabb pont az embereknek.
Erőgép, a vászonkép keretező
Ő az, aki a nyomtatott vásznat a keretre (szakszóval: vakrámára) „feszíti”. A feszítés történhet kézi szerszámokkal vagy erre a célra készített modern feszítőgépekkel. Itt a gépek meggyőzőbben teljesítenek, a modern automata feszítőgépek beállításai garantálják az egyenletes képfeszességet és minőséget. A keretező dolga tehát leginkább a feszítőgép valamint a tűzőgép kezelése, ő felel a tartósan feszes vászonképünkért. A gép-ember „küzdelem” eredménye itt döntetlen.
Bár az „ember vagy robot” kérdésre ez esetben nehéz választ adni, a Képáruház.Hu-nál úgy tűnik már közel 10 éve megtalálták az ideális egyensúlyt. A kollégák a képelőkészítés során vigyáznak a képeinkre, a modern feszítőgépek pedig a jó minőségű vászonkép terméket garantálják, így pedig végső soron mi, a vásárlók nyerünk.
- 2023.04.28Vezetői Best Practice Fórum VEZETŐI ÉS SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ, MOTIVÁCIÓ A fórum célja a vezetői legjobb gyakorlatok megosztása
Részletek
Jegyek
- 2023.05.10Foglalkoztatás 3.0 Nyissunk együtt a munkaerőpiac új lehetőségei felé! Hogyan lehet sikeres a 3. országból történő toborzás? Milyen munkaerőpiaci problémákat orvosolhatunk vele? Mekkora erőforrást és pénzt igényel a folyamat? Hogyan érdemes belevágni? A HR Portal és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) által közösen szervezett Foglalkoztatás 3.0 konferenciának fókuszában az Mt. 2022, év végi EU-s jogharmonizációja, valamint a 3. országbeli munkavállalók foglalkoztatása áll.
Részletek
Jegyek
- 2023.05.18Lean Konferencia Lean és digitális transzformáció Lean, energiahatékonyság, folyamatfejlesztés.
Részletek
Jegyek
A Belügyminisztérium államtitkára szerint a törvénnyel a köznevelés eredményességét és színvonalát akarják javítani. A szakszervezetek... Teljes cikk
Bérfejlesztést és jobb munkakörülményeket követelnek az egészségügyi szakdolgozók. Teljes cikk
A vállalatnál kétezer alatt van a főállású teljes munkaidős autóbuszvezetők száma. Teljes cikk