kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 13 éve

További két olaszországi gyárát zárhatja be a Fiat

A Fiat-Chrysler csoport és az autóipar helyzetéről nyilatkozott Sergio Marchionne, a torinói autógyár vezérigazgatója a Corriere della Sera olasz napilapban.

"Autókat gyártó vasipari munkás vagyok" - jellemezte önmagát az Olaszországban született, kanadai állampolgárként Svájcban élő, de többnyire a detroiti Chryslernél tartózkodó Sergio Marchionne topmenedzser, 2004 óta a Fiat, 2009-tôl a Chrysler vezérigazgatója. A Corriere della Sera címoldalán kezdődő interjúban Marchionne mindenekelőtt azt hangsúlyozta, hogy az "olasz gyárakat csak akkor lehet megmenteni, ha képesek lesznek Amerikába exportálni".

A Fiat Auto decemberben zárta be a szicíliai Termini Imerese gyárát. A termelés öt helyszínen, (Mirafiori, Cassino, Atessa, Melfi, Pomigliano) folytatódik. Marchionne szerint, ha az olasz üzemek nem lesznek versenyképesek, a Fiat további két olasz gyárat adhat fel.

Marchionne hozzátette, 2004-ben azzal a feladattal bízták meg, hogy mentse meg a csőd szélén álló torinói autógyárat. "Ez sikerült. A következő lépés a nyereségesség megteremtése volt. A Fiat és a Fiat Industrial a tavalyi évet 4,1 milliárd euró haszonnal zárta" - hangsúlyozta Marchionne. Ami a Fiat-Chrysler jövőjét illeti, a vezérigazgató szerint a Fiat az amerikai vállalat száz százalékos tulajdonosa lesz vagy a két autógyár egyesül.

Marchionne szerint a egyre újabb autótípusokat piacra dobó európai versenytársak stratégiája téves, csak pénzt veszítenek, "az európai autópiacon legalább 2014-ig alacsony lesz a kereslet". Ezért csökkentette a legnagyobb olasz Fiat-gyár, a torinói Mirafiori a gyártást évi 58 ezer darab járműre.

A Corriere felmérése szerint a Fiat munkaköltsége Olaszországban 26 euró per óra, az Egyesült Államokban 38, Brazíliában 11, Szerbiában alig több mint 4 euró.

Marchionne tagadta, hogy az olaszországi Fiat-gyárakból eltávolították volna a Fiom vasas szakszervezet munkásait, akik nem írták alá a munkaidőemelésről a többi érdekképviselettel szignált ágazati megállapodást. "A szakszervezetek nem parlamentek" - fogalmazott Marchionne. Ezzel egy időben az olasz bíróság jogtalannak ítélte meg három Fiat-munkás és Fiom-tag 2010-ben történt elbocsátását a basilicatai Melfi gyárából. A Fiat fellebbezett.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milliárdos nyaralóból megszorítás: 60 főt küld el az MNB

A Magyar Nemzeti Bank új vezetése úgy döntött, bezárja a jegybank Balatonakarattyán lévő Oktatási- és Konferenciaközpontját, ez 60 ember... Teljes cikk

Fejleszt a BAT - 450 új munkahely létesül a Dél-Dunántúlon

Félidejéhez érkezett BAT Pécsi Dohánygyár Kft. (BAT PD) új gyártócsarnokának hatvanmilliárd forintos beruházásban zajló építése, amellyel a... Teljes cikk

Debrecenben új ipari park nyílt a kkv-k előtt – jön a második ütem is

A debreceni déli ipari övezetben elkészült a kis-és középvállalkozások parkja (kkv-park) első üteme, amelyet kétmilliárd forint kormányzati... Teljes cikk