kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Új trend a nagyvállalatoknál - a vírusként terjedő pozitív változás

A változási folyamatok 75 százaléka kudarccal végződik. A külső környezet gyors változása folyamatos, gyors alkalmazkodásra, rugalmas működésre készteti a kor szervezeteit. Minden nagyvállalatnál komoly erőfeszítés egy belső átalakítási folyamat végrehajtása, a munkatársak működésének megváltoztatása, és az új viselkedési mechanizmusok meggyökereztetése. Ezek a folyamatok általában nagyon sok időt, energiát emésztenek fel a cégek részéről, és sokszor nehezen valósíthatóak meg a mindennapi zavartalan működés fenntartása mellett.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a hagyományos változási megközelítésekkel csak lassan és nem átütő erővel lehet elérni változásokat. A változások 75 százaléka kudarccal végződik. Ez a bukási arány semmilyen másik üzleti vonatkozásban nem lenne elfogadható. A változások kapcsán úgy tűnik, megengedőbbek vagyunk, mert nem volt módszer, példa arra, hogy hogyan lehetne másképp, hogyan lehetne jobban megvalósítani a stratégiai fontosságú változtatásokat.

A viselkedésváltozás kulcsa a vírusszerűen terjedő pozitív, új minták követése

Nyugat-Európában és Amerikában már megjelent egy új változásmenedzsment megközelítési mód, ami számos tudományág - hálózatkutatás, szervezeti magatartás, szervezetfejlesztés, viselkedés alapú pszichológia - tapasztalatait ötvözve megváltoztatta a változásról és annak sikeres megvalósításáról alkotott képet. Ezzel a megközelítéssel rövid idő alatt, hosszútávon fenntartható, mérhető eredményeket értek el a stratégiai változás menedzsment területén. A vírusszerűen terjedő pozitív mintaképzésre épülő, új változás módszertan a Viral ChangeTM elnevezést kapta. A módszer a szervezetet átszövő informális kapcsolatok erejét és a mindennapi viselkedésünket leginkább meghatározó megerősítő mechanizmusokat használja fel. A megközelítés lényege, hogy a változást nem a fentről legördülő workshopok, vagy a hivatalos szervezeti kommunikáció alakítják legerősebben, hanem az, amit a munkatársak konkrét viselkedés szintjén tapasztalnak és megvalósítanak. Ezért ha valódi és tartós változást szeretnénk elérni, rövidebb idő alatt, akkor ezek a tényezők meghatározó sikerkritériumok a változás menedzsment folyamatban.

Dr. Leandro Herrero, a módszertan kidolgozója és a Viral Change Global megalapítója, eredetileg pszichológus, több nemzetközi nagyvállalat felsővezetőjeként szerezte változásmenedzsment tapasztalatát és dolgozta ki az új típusú változáskezelési megközelítést.

Dr. Leandro Herrero több nagysikerű könyvet is írt a témában (Homo Imitants, Viral Change, Disruptive Ideas) és folyamatosan építi nemzetközi hálózatát, hogy a Viral ChangeTM megközelítés a világ minél több pontján elérhető legyen a vállalatok számára.

A Viral ChangeTM már hazánkban is elérhető

2013-ban hazánkba is eljutott a Viral ChangeTM. Leandro Herrero magyarországi partnereként a GROW Szervezetfejlesztési Tanácsadó Zrt.-t választotta. Így a két cég együttműködésében megalakul a módszertan Közép-Kelet-Európai képviselete, a Viral Change Central Eastern Europe.

A Viral ChangeTM új típusú változásmenedzsment megközelítés elérhető akár önálló folyamatként, akár a GROW más szervezetfejlesztési eszközeivel integrált formában.

A Viral ChangeTM módszertanról bővebben: www.viralchange-cee.com
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul

Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk

Employer branding a természetben – így támogatja a Hotel Ózon a vállalati kultúra építését

A vállalati kultúra ma már jóval többet jelent egy jól hangzó missziónál vagy esztétikus irodai környezetnél. A munkavállalók... Teljes cikk