Varga: Nyugat-Európa ellenséges velünk
A miniszter megfogalmazása szerint "szerencsére nem vagyunk egyedül", a kiküldetési irányelv esetében nem csak a visegrádi országok, hanem a balti országok és Románia, Szlovénia, Bulgária és Horvátország is támogatták a kezdeményezést. Az elmúlt napokban bíztató híreket kaptak Varga Mihály elmondása szerint több mediterrán országtól is, ahol szintén jelentős hátrányt okozhatnak a jogszabálymódosítások.
Kérdésre válaszolva Varga Mihály elmondta, nemcsak az ágazati szövetségek voltak jelen a megbeszélésen, meghívták a piacot jól ismerő, meghatározó Waberer's és a Horváth Rudolf szállítmányozó vállalatokat is. A miniszter szerint érzékeltetni szeretnék, hogy ez csak egyik területe annak a gazdasági küzdelemnek, ahol a nyugat-európai országok egyre inkább ellenségesen lépnek fel a közép-európai országokkal szemben, a kereskedelem és az építőipar területét említve. A kormánynak arra kell törekednie, hogy a többi ágazatot is biztosítsa a támogatásáról - mondta.
Kitért arra, hogy a problémát gazdaságdiplomáciai szinten is felvetették, Közép-Európa egységesen lép fel, és számítanak a mediterrán országok támogatására is. A miniszter szerint alapvető uniós jogok, a tőke, a munkaerő és a szolgáltatások szabad áramlása sérül, és úgy vélte, megalapozott érvekkel vesznek részt a küzdelemben, így Ausztriának és Németországnak kell bebizonyítani, hogy gazdasági hátrányt okoznak a közép-európai vállalatok.
Közép-Európa ma az Európai Unió gazdasági motorja, és ha lefullasztják, az az egész integrációt hátrányosan érinti - jelentette ki.
Kicsi a kkv-k túlélési esélye
Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára elmondta, stratégiai összefogás alakult ki a kérdésben, mivel jelentős uniós alapelv, a szolgáltatások szabad áramlása sérül. Olyan szabályokat hoztak a nyugat-európai országok, amelyek a költségnövekedés miatt befolyásolják a vállalkozások nyereségét és működését, de a munkahelyek megszűnésével számos bevételtől esik el az állam is - fejtette ki.
Erdei Péter, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese kiemelte, a közúti fuvarozás válságálló szakma volt, bebizonyította hogy képes gyorsan alkalmazkodni, túlélni, azonban most úgy érzik, mesterséges eszközökkel indirekt módon igyekeznek ellehetetleníteni működését. Kitért arra, hogy most van jogszabályalkotási együttműködés a fuvarozók és kormányzat között, amelynek szélesíteni kell a körét, hogy a 125 ezer hivatásos gépjárművezető és családjaik ezt a foglalkozást válasszák a jövőben is.
Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) főtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy a kis- és közepes vállalkozások túlélési esélye "roppant csekély" a változtatások életbe lépése után Németországban és Ausztriában.
MTI
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Varga: a magyar fuvarozó bánhatja, hogy ellenséges velünk a Nyugat
2. oldal - Varga: Nyugat-Európa ellenséges velünk