kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

100 ezer diák 2000 évnyit dolgozott

A DiákÉSz adatai szerint 2015 januárja és augusztusa között közel 15 millió munkaórát (ami közel kétezer évnek megfelelő időtartam) dolgozott összesen majdnem 100 ezer diák 5 ezer megbízónak, megközelítően 11 milliárd forintot termelve, ami számukra 10 milliárd forint személyes jövedelmet jelent.

images

images

"2015 januárja és augusztusa között a tavalyi 75.000 helyett 100.000 diák dolgozott a DiákÉSz tagszervezeteinek berkein belül, amely érdekképviselet a piac felét lefedve, a 100 működő iskolaszövetkezetből a legnagyobb tizenkettő szövetsége. Örömteli a 25.000 fővel történt növekedés.

Az iskolaszövetkezetek nevében ezúton is köszönjük a nemzeti összefogást
jelentő 97 százalékos parlamenti támogatást az iskolaszövetkezetekben dolgozni kívánó éppen ennyi, 25.000 félévhalasztó diák nevében. A diákmunka hosszú évekig általános megítélésként egyet jelentett a nyári munkával. A tavalyi 8 és fél milliárd forint kifizetett jövedelemmel szemben idén 10 milliárd forint került a munkát vállaló diákok zsebébe. Az iskolaszövetkezetek afféle hungarikumként, nemzetközi szinten is receptet kínálhatnak a pályakezdők munkanélküliségének csökkentésére. Jelenleg biztató kormányzati egyeztetések folynak arról, hogy egy, a diákok 25 éves koráig kiterjesztett iskolaszövetkezeti gyakornoki rendszer keretében az első munkahely megszerzése érdekében új munkahelyteremtő megoldást alkossunk a foglalkoztatásban." - mondta Dr. Fiák István, a DiákÉSZ elnöke.

Cégvezetői tapasztalatok

Bor Katalin, Mind-Diák, cégvezető: "2015 első félévében érezhető volt a munkát vállaló tanulók számának minimális emelkedése, azonban a jelentkezők között egyre nagyobb növekedést mutat a fiatal 18. év alatti diákok, akik tekintetében fokozott körültekintéssel kell eljárnunk. A passzívos diákok foglalkoztatásának lehetőségével szeptembertől várunk komolyabb létszámnövekedést, hiszen ebben az időszakban alakulnak ki az évhalasztások/évkihagyások. Továbbra is fontosnak tartjuk a hallgatók gyakornoki foglalkoztatásának lehetőségét és továbbfejlesztését - ebben jelentős növekedés mutatkozott - , hiszen ennek segítségével nagyon sok végzős diáknak sikerül elhelyezkednie a foglalkoztató cégeknél, amely fontos eszköz lehet a pályakezdő munkanélküliség csökkentésére. Az első félévben legnépszerűbb és legérdekesebb munkák a fesztiválokon való munkalehetőségek, illetve a környezetvédelemmel, környezettudatossággal, szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos vetélkedők megszervezése, lebonyolítása volt."

Gazsi Attila, Meló-Diák Észak-Dunántúl, cégvezető: "Passzív hallgatók a 2015. június 19. előtt nem dolgozhattak iskolaszövetkezeten keresztül. 2014-es évhez képest minden szempontból erősödni tudtunk, sikerült növelni a megbízók számával arányosan a munkát végző tagok számát is. A szolgáltatási díjnál pedig kis mértékben a minimálbér-emelkedésen túl a minőségi szolgáltatást is érvényesíteni tudtuk."

Hegedűs Csaba, Prodiák, operatív igazgató: "Magyarország legdinamikusabban növekvő diákszövetkezete, a Prodiák Iskolaszövetkezet fennállása óta a legjobb eredményét érte el 2015 januárja és augusztusa között. Az előző év ezen időszakához viszonyítva több mint 50 százalékkal nőtt a diákjaink által teljesített munkaórák, egyszersmind a hosszabb-rövidebb ideig munkát vállaló diákjaink száma. Taglétszámunk folyamatosan gyarapodik, köszönhetően ez annak, hogy rugalmas és változatos munkáink közül mindenki megtalálja a maga számára legkedvezőbbet.

Beindítottunk több ügyfelünkkel gyakornoki programokat, amelyek alapvető
célja, hogy a fiatalok már a tanulmányaik alatt szerezzenek munkahelyi
tapasztalatokat. Terveink szerint az év hátralévő része is hasonlóan sikeres
időszak lesz, amit a többi között partnereink folyamatosan növekvő igényeiből látunk. A kormány kedvező döntése értelmében most már passzív nappali tagozatos hallgatók is vállalhatnak diákmunkát, amit örömmel fogadott a piac összes szereplője."

Marosi László, MELÓ-DIÁK Országos Diákmunka Hálózat, ügyvezető: "A MELÓ-DIÁK Országos Diákmunka Hálózat - brandépítési folyamatának szerves részeként - az idén egy rendkívül nemes feladatot vállalt fel. Elindítottuk Mentor Programunkat, felvállalva ezzel a legújabb generációk mentorálását. Ebben minden nálunk dolgozó diákunk részt vehet, abszolút díjmentesen.

A Program lényege, hogy a MELÓ-DIÁK folyamatosan méri, értékeli és ezek
alapján fejleszti a fiatalok azon kompetenciáit, amelyek feltétlenül szükségesek a munkaerőpiacra történő zökkenőmentes belépéshez. (Ilyenek például: időgazdálkodás, kommunikáció, projekt-menedzsment, vevő-orientáltság, stressz-tolerancia, csapatmunka, stb.) Szeretnénk ezzel a fiatalok személyes munkaerő-értékét növelni, mivel a rendszerben folyamatos, személyes támogatást kapnak a mentoroktól, munkatapasztalatot szereznek, mentori és vállalati visszajelzéseket kapnak, szakmai tapasztalatokra tehetnek szert, üzleti kapcsolatokat építenek. Így a program végén igazán értékes, piacképes munkaerőként találhatják meg álmaik állását."

Mátyás László, Meló-Diák Alföld, cégvezető: "Jelentős mértékben nőtt az igény a diákmunkára régiónkban, több olyan volt partnerünk is visszatért szövetkezetünkhöz, aki hosszabb kitérőt tett olcsóbb, de megbízhatatlanabb iskolaszövetkezeteknél. Konkurenciáink folyamatos gyengülést mutatnak, mennyiségben és minőségben egyaránt. Térnyerésünk az illegálisan működő versenytársak megszűnésének is
köszönhető."

Pataki Zoltán, euDiákok, elnök: "Az idei nyár számos meglepő, de alapvetően nagyon pozitív fordulatot hozott az euDIÁKOK életében. Mi magunk is meglepődtünk, hogy a korábbi évekhez képest minimum 10 százalékkal több diáknak tudtunk munkát adni a nyár folyamán. A kedvező kormányzati döntésnek köszönhetően idén elindult a passzívos diákok foglalkoztatása is, aminek nemcsak mi és a diákok, de a megbízóink is nagyon örülnek."

Simon Balázs, DiákÉSZ általános alelnök, Fürge Diák igazgató: "A Fürge Diák az ország legnagyobb taglétszámú iskolaszövetkezeteként 2015 nyarán is több mint tizenkétezer diáknak tudott munkalehetőséget biztosítani. A munkakedv a fiatalok körében létszámarányosan nem csökkent, azonban a demográfiai csökkenést egyértelműen megéreztük, így örömmel üdvözöltük a passzív státuszú diákok foglalkoztatásának lehetőségét. A megrendelői létszámigények idén is, mint minden nyáron, főként a mezőgazdasági idénymunkákból, a termelő szektor és a kereskedelem szabadságolások kiváltását célzó megrendeléseiből tevődtek össze."

Szvoreny László, Biztos Kész, cégvezető: "A Biztos Kész Diák Iskolaszövetkezet fennállása óta minden tekintetben a legjobb nyarát zárta. Rekordot döntött a diák munkavállalói létszám, a kiszolgált megrendelőik száma és az átlagosan kifizetett havi diákbér mértéke. Mindez köszönhető az egyre szélesebb körben ismert és elismert iskolaszövetkezeti rendszernek. Mind a diákok, mind pedig a megrendelők sokkal nagyobb bizalommal vannak ezen atipikus foglalkoztatási rendszer iránt. Hisszük, hogy az év elkövetkezendő hónapjaiban is hasonló pozitív eredmények születnek majd, aminek reményeink szerint a passzív jogviszonyú hallgatók bevonása lesz a fő mozgatórugója."

Vida Péter, MELÓ-DIÁK Dél, elnök: "A Meló-Diák Dél Iskolaszövetkezet megőrizte piacvezető pozícióját a déli régióban. A MELÓ-DIÁK brand megújításába fektetett munkánknak köszönhetően növelni tudtuk a nálunk munkát vállaló diákok számát. A mára kialakult munkaerő-piaci helyzetben az egyik legfontosabb célunk, hogy minél több diákot tudjunk bevonni a partnereinknél vállalt feladatok teljesítésébe, hogy munkatapasztalattal bővíthessék tudásukat, növelve ezzel az iskola elvégzését követően az elhelyezkedési esélyüket. Az új generáció megváltozott motivációja és kommunikációja komoly kihívás számunkra. Partnereinkkel közösen azon dolgozunk, miként tudjuk megszólítani, bevonni, majd megtartani a diákokat a munka világában."
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
2000 forint az átlagos diákórabér, nyáron pedig újabb emelkedésre lehet számítani

A diákok foglalkoztatása még az egyszerűsített foglalkoztatásnál (EFO) is kedvezőbb ez a megoldás a cégek számára. Teljes cikk

Íme az UniYou Év Diákmunkahelye pályázatának győztesei

Hiánypótló kezdeményezést indított el tavaly az UniYou digitális iskolaszövetkezet, amely a diákmunkában dolgozó fiatalok számára hirdetett... Teljes cikk

A friss diplomások 78 százaléka már egyetemi tanulmányai alatt is dolgozott, sokan mennének külföldre

A tanulás melletti munkavégzés leginkább a nem nappali munkarendben tanuló hallgatókat jellemzi. Teljes cikk