2 in 1: Mit kell tudnunk a négyévszakos gumiabroncsról?
Egyre népszerűbbek hazánkban is a négyévszakos gumiabroncsok. Azonban sokan még tartanak ettől a megoldástól. Vajon mikor hozunk jó döntést? Lássuk!

A téli és a nyári útviszonyok
A téli és a nyári gumiabroncsokat eltérő módon fejlesztették ki. Hiszen a téli és a nyári időjárás között jelentős különbség van, akár 40-50 Celsius-fok is lehet. Nem is beszélve a csapadékról. Éppen emiatt kell tavasszal nyári gumiabroncsra cserélni a télit. Ugyanis a hideg időjárásra és a fagyra kifejlesztett téli gumiabroncs ellenállóságáért cserébe nyáron sokkal gyorsabban kopnak.
A kétféle gumiabroncs profilmélysége a csapadékviszonyokhoz való alkalmazkodást is segíti. Magyarországon 1,6 mm-es profilmélység a törvényben szabályozott alsó határ, persze ez már a gumi kopására vonatkozik. A téli gumiabroncsok 4 mm mélyek, a nyári abroncsok 2-3 mm-esek.
Tehát a gumiabroncsok cseréjét az időjárási viszonyok indokolják. Ha már legalább egy hete 7 fokos a hőmérséklet, akkor mindenképpen érdemes váltani.
Téli és nyári gumi helyett négyévszakos?
A négyévszakos gumi a legkényelmesebb megoldásnak tűnik. Ennek ellenére sokan nem bíznak benne. A négyévszakos gumik évekkel ezelőtt még tényleg inkább félmegoldásnak számítottak. Ennek az volt az oka, hogy nem voltak sokkal megbízhatóbbak, mint egy lebutított téli gumiabroncs.
Napjainkra azonban a gyártók innovációinak köszönhetően egyre kevésbé számítanak kompromisszumnak. A téli gumival összehasonlító vizsgálatok során nagyon jó teszteredmények születtek. Persze a négyévszakos gumiabroncsok tekintetében is több minőségi kategória létezik, ezt is figyelembe kell vennünk, ha négyévszakos gumiabroncsot szeretnénk vásárolni.
Négyévszakos gumiabroncsot akkor érdemes választani, ha évente 10.000 km-nél kevesebbet autózunk, és 150 lóerőnél nem több az autó teljesítménye. Erre azért érdemes odafigyelni.
Egyébként ez a gumiabroncs kifejezetten gazdaságos döntés lehet, ha minden körülmény adott ehhez. Ha nem használjuk naponta az autót, és nem kell nagyon szélsőséges időjárási körülményekhez alkalmazkodnunk. Emellett persze kényelmi döntés is, hiszen nem kell lecserélni évente többször a gumikat.
A négyévszakos gumik ára
A négyévszakos gumik ára általában 10-15%-kal magasabb, mint a téli gumié vagy épp a nyárié. Persze nagyon gazdaságos döntés lehet egy szettel kiváltani a téli és a nyári gumiabroncsot. Előfordulhat, hogy egy négy évszakos gumi akció keretében még többet tudunk spórolni ezen a beruházáson.
Azt is érdemes azonban figyelembe venni, hogy a minőségi kategóriákkal összhangban az árak is több kategóriába oszthatók. Ezért amikor ki akarjuk választani a megfelelő négyévszakos gumit, akkor járjunk utána a különböző teszteknek, olvassunk értékeléseket, esetleg kérjük szakember tanácsát. Előfordul, hogy hosszú távon sokkal gazdaságosabb a drágább gumiabroncsot választani.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk
A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk
Üzemi baleset történt az ajkai erőműben, a helyszínről egy férfit súlyos sérülésekkel, életveszélyes állapotban, míg két másik férfit... Teljes cikk
- Goodyear-vezér került a Magyar Gumiabroncs Szövetség élére 5 éve
- Egymilliárdos áfa-csalást követett el két gumiabroncs-kereskedelemmel foglalkozó bűnbanda 6 éve
- 100 munkahelyet hozott létre a Bridgestone Tatabányán 6 éve
- Vezetőváltás a Magyar Gumiabroncs Szövetségnél 7 éve
- Drágább lesz a gumicsere a munkaerőhiány miatt 8 éve
- Ezeket a legfontosabb ellenőrizni a téligumikon, csere előtt 8 éve
- Abroncsra pályázhatnak közhasznú szervezetek 9 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?