Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 7 éve

A dolgozók több mint fele munkahelyet váltana

images

A Kelly Global Workforce Index legújabb eredményei szerint 60 százaléknál is magasabb azoknak az aránya, akiknek feltett szándéka, hogy egy éven belül új állás, másik munkahely után néz.

- A munkavállalók korábban soha nem látott mértékű gazdasági zűrzavart tapasztalnak maguk körül, és ennek eredményeként jövőbeni karrier célkitűzéseiket illetően is elbizonytalanodnak. Ha a munkaadók nem képesek tartalmas munkát és folyamatos növekedési, fejlődési lehetőséget kínálni, számos munkavállaló érezheti úgy, hogy azzal szolgálja legjobban saját érdekeit, ha karrierjét illetően egyfajta folyamatos mozgásban marad - kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A felmérés magyarországi eredményei

-A munkaerőt alkotó legfontosabb korosztályok közül az ún. "X" generáció (a 31-48 éves korosztály) tagjai körében a legvalószínűbb a munkahelyváltás: 64 százalékuk tervezi, hogy egy éven belül új állás után néz. Összehasonlításul, az ún. "baby boomer" generáció (49-66 év) körében ez az arány 61 százalék, az ún. "Y" generáció (19-30 év) tagjai között pedig 58 százalék. Az ún. X-generációnál (a 30-47 éves korosztály) már 2009-ben is erősen megmutatkozott a váltás iránti igény, akkor az e korcsoportba tartozó válaszadók 63 százaléka tervezte, hogy egy éven belül új állás után néz.

-A megkérdezettek fele állítja, hogy jól érzi magát a munkahelyén. Azonban mindössze 42 százalékuk érzi úgy, hogy el is ismerik munkáját. A válaszadók kevesebb, mint fele (48 százalék) vallja, hogy jelenlegi munkája "tartalmas és valódi értelemmel bír" a számára. A válaszadók 61 százaléka számára az adja meg leginkább egy munka értelmét, tartalmát, ha lehetősége van rá, hogy "kiemelkedő teljesítményt nyújtson illetve fejlődjön" a szakterületén.

2012 elején arra a kérdésre, hogy mely tényező befolyásolná leginkább a döntésüket egy új állásajánlat elfogadásánál továbbra is jövedelem/juttatási csomag áll az első helyen 35 százalékkal, de egyre fontosabbá válik a munka és magánélet közti egyensúly megteremtése is a munkavállalók számára (31 százalék), valamint a személyes fejlődés és előrelépési lehetőségek is meghatározóak (24 százalék) a jövőbeni karrierdöntések során.

A felmérésből az is kiderül, hogy korosztályra való tekintet nélkül a vállalati márka ismertsége (53 százalék), a munkahely elhelyezkedése (55 százalék) és a rugalmas munkafeltételek (52 százalék) a leginkább befolyásoló tényezők a jövőbeni munkahely/munkáltató megválasztásakor. A résztvevők majdnem fele (46 százalék) használja a közösségi média eszközeit munkahelyválasztással, karrierrel kapcsolatos döntései során.

- Láthatóan sokan nem érzik jól magukat a munkahelyükön, és aktívan keresik az új lehetőségeket. Mások többé-kevésbé elégedettek ugyan, de őket is hajtja az erősebb kötődés és a tartalmasabb munka utáni vágy, és készek rá, hogy felálljanak, ha ezt egy adott helyzetben nem találják meg - tette hozzá Jónás Anikó.

A megállapítások a Kelly Global Workforce Index (KGWI), a Kelly Services által évente elvégzett munkaerő-piaci felmérés legfrissebb eredményei. A felmérésben 30 ország majdnem 170.000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8.500 magyar munkavállaló.
Follow hrportal_hu on Twitter