kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

A HR az új marketing

Eldőlt az évtizedes vita, hogy a munkaadói márkaépítés a HR vagy a marketing feladata-e, és kiderült, hogy a vállalat felelőssége, és nem akasztható egyetlen funkció nyakába. Nem marketing és nem HR feladat, mert alapja a vállalat dolgozóinak elkötelezettsége.

A márkaépítés történetének új fejezetét írjuk, a "közösségi koncepció" az új irány. A közösségi koncepció pedig számos ponton újraértelmezi a márkakommunikáció alapjait.

A fogyasztók már nem arra kíváncsiak, hogy a márka mit mond magáról, hanem arra, hogy a közösség, amelyhez tartoznak, mit mond a márkáról.
A reklámkerülés korában a kötött arculat nem csak a márka azonosítását szolgálja, de ellenállást, vagy szkepticizmust is okozhat az üzenet hitelességével kapcsolatban.

A digitális kommunikációban eleve csak az az üzenet jut át, amely hasznos tartalmat hordoz, vagyis oktat, szórakoztat és összehasonlít (segít a választásban).

Megfordult a kommunikáció iránya is, többé nem a márka dönti el, hogy kinek mit és milyen csatornán "üzen", hanem a fogyasztó válogat az általa elérhető és hasznosnak (ld. fent) ítélt információtömegben, majd a talált tartalmakat a saját közösségeiben hitelesíti.

A bizalom alapja tehát már nem csak a márka hitelessége, hanem a bizonyosság, vagyis a közösségek pozitív visszaigazolása.

A HR az új marketing

Sokan mondják, hogy a HR az új marketing. Ez azért van így, mert a közösségi koncepció jegyében a márka mögött álló közösség, vagyis a munkahely maga kerül minden kommunikáció központjába. A leghitelesebb kereskedelmi üzenet az, ami a dolgozók száján jön ki. A tartalommarketing legmeggyőzőbb elemei ezek. Különösen így van ez, ha a munkaadói márkáról beszélünk.

Eldőlt az évtizedes vita, hogy a munkaadói márkaépítés a HR vagy a marketing feladata-e, és kiderült, hogy a vállalat felelőssége, és nem akasztható egyetlen funkció nyakába. Nem marketing és nem HR feladat, mert alapja a vállalat dolgozóinak elkötelezettsége. Ez nem mellesleg az üzleti versenyképességnek is használ. Ehhez pedig a cég működését kell a helyi munkaerő és munkaerőpiac elvárásaihoz és lehetőségeihez igazítani. Ezért nem számíthatunk arra, hogy majd valaki központilag (világszinten, vagy a helyi vezetők szemszögéből nézve) meghatározza a "márkaértékeket", a mondanivalót és a hozzá tartozó arculatot. Ezért tapasztaljuk azt, hogy a "munkaadói arculat frissítésén" rendre elvéreznek a változásra képtelen "multik" és a globális reklámügynökségek. A világ legvonzóbb munkahelyei felismerték ezt a jelentős változást, és világszerte, gyors tempóban képezik ki HR-kommunikációs szakértőiket, adják a márkaépítés felelősségét az ő kezükbe. Az ő munkájuk alapján áll össze egy világmárka értéke is a globális közösségekben.

Szólás T. Miklós
Employer Branding szakértő
Vilma - Virtual Marketing


Az eredeti cikk a LinkedInen található.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nézz be, így néz ki az Autówallis új irodája

Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk

Új korszak a munkahelyeken: a dolgozók és a főnökök is csak túlélni akarnak

A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk

Felmérés: egyre több álláskeresőt ér diszkrimináció az életkora miatt

Egy kutatás szerint az életkorral kapcsolatos előítéletek nem csak a felvételi folyamatot, de a munkahelyi viszonyokat is érintik. Teljes cikk