kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

A HR az új marketing

Eldőlt az évtizedes vita, hogy a munkaadói márkaépítés a HR vagy a marketing feladata-e, és kiderült, hogy a vállalat felelőssége, és nem akasztható egyetlen funkció nyakába. Nem marketing és nem HR feladat, mert alapja a vállalat dolgozóinak elkötelezettsége.

A márkaépítés történetének új fejezetét írjuk, a "közösségi koncepció" az új irány. A közösségi koncepció pedig számos ponton újraértelmezi a márkakommunikáció alapjait.

A fogyasztók már nem arra kíváncsiak, hogy a márka mit mond magáról, hanem arra, hogy a közösség, amelyhez tartoznak, mit mond a márkáról.
A reklámkerülés korában a kötött arculat nem csak a márka azonosítását szolgálja, de ellenállást, vagy szkepticizmust is okozhat az üzenet hitelességével kapcsolatban.

A digitális kommunikációban eleve csak az az üzenet jut át, amely hasznos tartalmat hordoz, vagyis oktat, szórakoztat és összehasonlít (segít a választásban).

Megfordult a kommunikáció iránya is, többé nem a márka dönti el, hogy kinek mit és milyen csatornán "üzen", hanem a fogyasztó válogat az általa elérhető és hasznosnak (ld. fent) ítélt információtömegben, majd a talált tartalmakat a saját közösségeiben hitelesíti.

A bizalom alapja tehát már nem csak a márka hitelessége, hanem a bizonyosság, vagyis a közösségek pozitív visszaigazolása.

A HR az új marketing

Sokan mondják, hogy a HR az új marketing. Ez azért van így, mert a közösségi koncepció jegyében a márka mögött álló közösség, vagyis a munkahely maga kerül minden kommunikáció központjába. A leghitelesebb kereskedelmi üzenet az, ami a dolgozók száján jön ki. A tartalommarketing legmeggyőzőbb elemei ezek. Különösen így van ez, ha a munkaadói márkáról beszélünk.

Eldőlt az évtizedes vita, hogy a munkaadói márkaépítés a HR vagy a marketing feladata-e, és kiderült, hogy a vállalat felelőssége, és nem akasztható egyetlen funkció nyakába. Nem marketing és nem HR feladat, mert alapja a vállalat dolgozóinak elkötelezettsége. Ez nem mellesleg az üzleti versenyképességnek is használ. Ehhez pedig a cég működését kell a helyi munkaerő és munkaerőpiac elvárásaihoz és lehetőségeihez igazítani. Ezért nem számíthatunk arra, hogy majd valaki központilag (világszinten, vagy a helyi vezetők szemszögéből nézve) meghatározza a "márkaértékeket", a mondanivalót és a hozzá tartozó arculatot. Ezért tapasztaljuk azt, hogy a "munkaadói arculat frissítésén" rendre elvéreznek a változásra képtelen "multik" és a globális reklámügynökségek. A világ legvonzóbb munkahelyei felismerték ezt a jelentős változást, és világszerte, gyors tempóban képezik ki HR-kommunikációs szakértőiket, adják a márkaépítés felelősségét az ő kezükbe. Az ő munkájuk alapján áll össze egy világmárka értéke is a globális közösségekben.

Szólás T. Miklós
Employer Branding szakértő
Vilma - Virtual Marketing


Az eredeti cikk a LinkedInen található.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mentális munkahelyi jóllétet támogató programokra vágynak a munkavállalók

Bár a magyarok többsége szerint fontos lenne a mentális egészséggel többet foglalkozni, hazánkban nem kap elég figyelmet a téma. Mekkora szerepet... Teljes cikk

Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrier platform nyilvánosságra hozta a legkedveltebb munkaadók toplistáját. A Top Employers Hungary jelenleg az egyetlen... Teljes cikk

Ezek a cégek nyerték el a legjobb munkáltatói minősítést

16 vállalat kapta meg a Top Employer Magyarország 2024 minősítést a Top Employers Institute-tól. A felmérés hat HR területet fed le, köztük az... Teljes cikk