Megjelent: 4 éve

A HR vezető egy napja: Oltea Ceraceanu - Coca-Cola HBC Magyarország

“A valós kép bemutatása érdekében kétféle napomat mutatnám be: hogyan telik egy viszonylag egyszerű nap, ugyanakkor arról is érdemes szót ejteni, hogy milyen egy kihívásokkal teli” - kezdi Oltea Ceraceanu, a Coca-Cola HBC Magyarország HR igazgatója. Kiderül, munkaideje jelentős része a kollégáiról szól.

A könnyű napokon minden a terv szerint halad, azoknak a HR és üzleti rutinoknak megfelelően, melyeknek én is részese vagy épp vezetője vagyok. Nagyon fontos részei a munkámnak a jelenleg online folyó megbeszélések: rendszeres heti meetingeket tartunk a csapatommal, de ezen kívül egyenként is egyeztetek velük, valamint heti rendszerességgel szenior vezetői megbeszélésen veszek részt. Ezeken az alkalmakon értékeljük ki a fókusztémáinkat, valamint akcióterveket alkotunk a különböző munkavállalói és üzleti kihívások megoldásaihoz, vagy az éves üzleti terv kivitelezéséhez.

Nemzetközi közegben, mátrixként működő HR szervezetben dolgozom, ezért bizonyos napokon régiós meetingeken vagy telefonos egyeztetéseken veszek részt, amit a Coca-Cola Hellenic vállalatcsoportnál dolgozó kollégáim vezetnek különböző témákban: kezdve a tehetségek felkutatásától a munkatársak képességeinek felméréséig. Mivel nemzetközi mentor és tanácsadó is vagyok, így bizonyos rendszerességgel mentori és tanácsadói foglalkozásokat tartok Magyarország és a cégcsoport más országainak tehetségei számára.

A munkaidő jelentős része a kollégákról szól


A projektfeladatok szintén a munkámhoz tartoznak, legyen szó akár a magyarországi vagy a globális stratégiai kezdeményezésekről. Ezek ideje alatt agilis módon, projektcsapatokban dolgozunk, azzal a céllal, hogy új, innovatív HR-megoldásokat vezessünk be, vagy minél gyorsabban megoldjunk egy jelenlegi HR-t vagy az üzletmenetet érintő problémát. A legfrissebb ilyen jellegű projekt, amiben részt vettem, a digitális munkavállalói élmény fejlesztéséről szólt.
Oltea Ceraceanu online megbeszélésenOltea Ceraceanu online megbeszélésen

Sok időt töltök azzal, hogy beszélgetek a kollégáimmal és a csapatommal a szükségleteikről és aggályaikról, továbbá folyamatosan keresem az olyan tehetségeket, akiknek támogatásra van szükségük a fejlődéshez. Figyelemmel kísérem az olyan elkötelezettségi nehézségeket, amelyekkel a különböző funkciók küzdenek, illetve a kollégák megtartására és a munkahelyi kultúrára vonatkozó kérdéseket, amelyekkel HR-vezetőként nap mint nap foglalkozni kell. Azt szoktuk mondani, hogy a munkatársainkban rejlik a sikerünk titka. És valóban, ha ránézek az időbeosztásomra, annak jelentős része róluk szól. Miközben segítjük az ő fejlődésüket, folyamatosan keressük az olyan tehetséges és magasan képzett jelentkezőket is, akik továbbépítik velünk üzleti sikereinket a Coca-Cola HBC Magyarország új munkatársaként. Ez is a mindennapi munkám része.

Egy kihívásokkal teli napon nagyon rövid idő leforgása alatt születhetnek váratlan szituációk, és bizony a koronavírus nem kevés ilyen esettel szolgált. Ebben az évben rengeteg időt töltöttem a vállalat vezetőivel és a HR csapattal, hogy közösen gondolkodva megtaláljuk a legjobb megoldást a nehézségek sikeres kezeléséhez. Gondoskodtunk munkavállalóink és az üzleti tevékenységeink biztonságáról, ami nagyon sok energiát emésztett fel ebben az időszakban. A vendéglátóipari egységek bezárása például lehetőséget adott számunkra, hogy öt területi képviselőnk egy hónapon keresztül önkéntesként tevékenykedjen a Magyar Vöröskereszt kötelékében. Büszke vagyok arra, hogy vállalatunk ehhez mindent biztosított a számukra, így összesen 700 munkaórát töltöttek a szervezet tevékenységének támogatásával, és megközelítőleg 22 ezer kilométert utaztak az országban, hogy eljuttassák az adományokat a nehéz helyzetben lévő emberekhez.

Még az első hullám idején megkérdeztük kollégáink véleményét a vírushelyzetről és annak kezeléséről a vállalaton belül, amelyre a cégcsoport több mint 20 ezer munkavállalója adott visszajelzést. Az eredményekből kiderült, hogy a válaszadók 89 százaléka úgy érezte, megfelelően tájékoztattuk a COVID-19 okozta rendkívüli helyzet kezelési folyamatairól. Hasonlóképpen 89 százalék felelte azt, hogy folyamatos és jó kapcsolatban áll a kollégáival és a csapatokkal a munkaidő alatt. Ez egy fontos szempont és fókuszterület volt számunkra a járvány kezdetétől fogva.

Vezetőként fontos készség az önfejlesztés


Végül, de nem utolsósorban próbálok minél több időt szakítani arra, hogy magamban is értékeljem az eseményeket. Eközben átgondolom a fontos, engem érintő szempontokat, tanácsot kérek a vezetőmtől vagy közösen dolgozom rajta a személyes tanácsadómmal. Úgy hiszem, hogy vezetői szinten elengedhetetlen az önfejlesztés és az öngondoskodás: ennek szerepét fokozatosan tanultam meg és kezdtem el értékelni, ahogy egyre érettebbé váltam a pozíciómban. Amikor a jövőre gondolok, azt kívánom, hogy ha a COVID-19 egyszer véget ér és visszatekintek majd erre az időszakra, képes legyek levonni a legfontosabb következtetéseket és talán észreveszem majd, hogy voltak olyan lehetőségek, melyeket talán elmulasztottam és ezekre egy következő válsághelyzet esetén talán jobban tudok majd figyelni.

A nyitóképen jobbra Oltea Ceraceanu, balra kolléganője, Rácz-Székely Éva HR üzleti partner és szervezetfejlesztési vezető
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért kerüli a Z generáció a vezetői szerepeket és hogyan változtathat ezen a HR?

Többek között a mentális egészségügyi problémáktól való félelem és a rugalmasság iránti vágy is hozzájárul ahhoz, hogy a Z generációs... Teljes cikk

Minden pályázónak adunk visszajelzést, még tanácsokat is: interjú Nyeste Ágival, a JYSK regionális HR igazgatójával

Másfél évvel ezelőtt nevezték ki Nyeste Ágit a három országot átfogó JYSK-régió (magyar, osztrák, görög) HR igazgatójának. Összesen 2000... Teljes cikk

A túlélés záloga a rugalmasság kialakítása - Endrei-Kiss Judit, az RTL Magyarország Chief People Officere

A változás szinte már természetes kell, hogy legyen, de ehhez mentális és lelki alkalmazkodóképességet is ki kell építeni. Az adaptív képesség... Teljes cikk