Megjelent: 6 hónapja

A HR vezető egy napja: Oltea Ceraceanu - Coca-Cola HBC Magyarország

“A valós kép bemutatása érdekében kétféle napomat mutatnám be: hogyan telik egy viszonylag egyszerű nap, ugyanakkor arról is érdemes szót ejteni, hogy milyen egy kihívásokkal teli” - kezdi Oltea Ceraceanu, a Coca-Cola HBC Magyarország HR igazgatója. Kiderül, munkaideje jelentős része a kollégáiról szól.

A könnyű napokon minden a terv szerint halad, azoknak a HR és üzleti rutinoknak megfelelően, melyeknek én is részese vagy épp vezetője vagyok. Nagyon fontos részei a munkámnak a jelenleg online folyó megbeszélések: rendszeres heti meetingeket tartunk a csapatommal, de ezen kívül egyenként is egyeztetek velük, valamint heti rendszerességgel szenior vezetői megbeszélésen veszek részt. Ezeken az alkalmakon értékeljük ki a fókusztémáinkat, valamint akcióterveket alkotunk a különböző munkavállalói és üzleti kihívások megoldásaihoz, vagy az éves üzleti terv kivitelezéséhez.

Nemzetközi közegben, mátrixként működő HR szervezetben dolgozom, ezért bizonyos napokon régiós meetingeken vagy telefonos egyeztetéseken veszek részt, amit a Coca-Cola Hellenic vállalatcsoportnál dolgozó kollégáim vezetnek különböző témákban: kezdve a tehetségek felkutatásától a munkatársak képességeinek felméréséig. Mivel nemzetközi mentor és tanácsadó is vagyok, így bizonyos rendszerességgel mentori és tanácsadói foglalkozásokat tartok Magyarország és a cégcsoport más országainak tehetségei számára.

A munkaidő jelentős része a kollégákról szól


A projektfeladatok szintén a munkámhoz tartoznak, legyen szó akár a magyarországi vagy a globális stratégiai kezdeményezésekről. Ezek ideje alatt agilis módon, projektcsapatokban dolgozunk, azzal a céllal, hogy új, innovatív HR-megoldásokat vezessünk be, vagy minél gyorsabban megoldjunk egy jelenlegi HR-t vagy az üzletmenetet érintő problémát. A legfrissebb ilyen jellegű projekt, amiben részt vettem, a digitális munkavállalói élmény fejlesztéséről szólt.
Oltea Ceraceanu online megbeszélésenOltea Ceraceanu online megbeszélésen

Sok időt töltök azzal, hogy beszélgetek a kollégáimmal és a csapatommal a szükségleteikről és aggályaikról, továbbá folyamatosan keresem az olyan tehetségeket, akiknek támogatásra van szükségük a fejlődéshez. Figyelemmel kísérem az olyan elkötelezettségi nehézségeket, amelyekkel a különböző funkciók küzdenek, illetve a kollégák megtartására és a munkahelyi kultúrára vonatkozó kérdéseket, amelyekkel HR-vezetőként nap mint nap foglalkozni kell. Azt szoktuk mondani, hogy a munkatársainkban rejlik a sikerünk titka. És valóban, ha ránézek az időbeosztásomra, annak jelentős része róluk szól. Miközben segítjük az ő fejlődésüket, folyamatosan keressük az olyan tehetséges és magasan képzett jelentkezőket is, akik továbbépítik velünk üzleti sikereinket a Coca-Cola HBC Magyarország új munkatársaként. Ez is a mindennapi munkám része.

Egy kihívásokkal teli napon nagyon rövid idő leforgása alatt születhetnek váratlan szituációk, és bizony a koronavírus nem kevés ilyen esettel szolgált. Ebben az évben rengeteg időt töltöttem a vállalat vezetőivel és a HR csapattal, hogy közösen gondolkodva megtaláljuk a legjobb megoldást a nehézségek sikeres kezeléséhez. Gondoskodtunk munkavállalóink és az üzleti tevékenységeink biztonságáról, ami nagyon sok energiát emésztett fel ebben az időszakban. A vendéglátóipari egységek bezárása például lehetőséget adott számunkra, hogy öt területi képviselőnk egy hónapon keresztül önkéntesként tevékenykedjen a Magyar Vöröskereszt kötelékében. Büszke vagyok arra, hogy vállalatunk ehhez mindent biztosított a számukra, így összesen 700 munkaórát töltöttek a szervezet tevékenységének támogatásával, és megközelítőleg 22 ezer kilométert utaztak az országban, hogy eljuttassák az adományokat a nehéz helyzetben lévő emberekhez.

Még az első hullám idején megkérdeztük kollégáink véleményét a vírushelyzetről és annak kezeléséről a vállalaton belül, amelyre a cégcsoport több mint 20 ezer munkavállalója adott visszajelzést. Az eredményekből kiderült, hogy a válaszadók 89 százaléka úgy érezte, megfelelően tájékoztattuk a COVID-19 okozta rendkívüli helyzet kezelési folyamatairól. Hasonlóképpen 89 százalék felelte azt, hogy folyamatos és jó kapcsolatban áll a kollégáival és a csapatokkal a munkaidő alatt. Ez egy fontos szempont és fókuszterület volt számunkra a járvány kezdetétől fogva.

Vezetőként fontos készség az önfejlesztés


Végül, de nem utolsósorban próbálok minél több időt szakítani arra, hogy magamban is értékeljem az eseményeket. Eközben átgondolom a fontos, engem érintő szempontokat, tanácsot kérek a vezetőmtől vagy közösen dolgozom rajta a személyes tanácsadómmal. Úgy hiszem, hogy vezetői szinten elengedhetetlen az önfejlesztés és az öngondoskodás: ennek szerepét fokozatosan tanultam meg és kezdtem el értékelni, ahogy egyre érettebbé váltam a pozíciómban. Amikor a jövőre gondolok, azt kívánom, hogy ha a COVID-19 egyszer véget ér és visszatekintek majd erre az időszakra, képes legyek levonni a legfontosabb következtetéseket és talán észreveszem majd, hogy voltak olyan lehetőségek, melyeket talán elmulasztottam és ezekre egy következő válsághelyzet esetén talán jobban tudok majd figyelni.

A nyitóképen jobbra Oltea Ceraceanu, balra kolléganője, Rácz-Székely Éva HR üzleti partner és szervezetfejlesztési vezető
  • 2021.08.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ezek a vezetők veszíthetik el idén munkatársaikat, ha nem vigyáznak

Idén a privátbanki szolgáltatók 80 százaléka több forrást fordít majd IT-fejlesztésekre, mint az elmúlt 20 évben bármikor, és a vezetők 47... Teljes cikk

Jó szakember vs. jó vezető: erre figyelj az előléptetésnél

Bevált gyakorlat a szervezeteknél, hogy a kiemelkedő teljesítményt nyújtó szakemberek kapnak vezetői kinevezést. Nem biztos azonban, hogy a jó... Teljes cikk

Fele-fele iroda és home office

A járvány csendesedésével, a korlátozások fokozatos feloldásával a munkahelyekre is visszatér az élet, de vajon mennyire. A HR vezetők, úgy tűnik,... Teljes cikk