kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

A kezdő vállalkozók 9 alaphibája

Ha az ember vállalkozó, időről időre előfordul, hogy valami nagyon nem a tervek szerint alakul. Ez a normál üzletmenet része. De nem minden hiba a véletlenek csúnya összjátékának következménye.

A vállalkozói lét alapvető pillére a tanulás. Az ember fejleszt, tesztel, elbukik, tanul a hibából, javít, újratesztel, fejlődik. A hibák szükséges rosszat jelenetek a folyamatban, ám nem minden hiba produktív és segíti a fejlődést. Különösen a fiatal, forrófejű vállalkozók azok, akik úgy vélik, jobban ismerik az üzlet minden csínját-bínját, mint mások, éppen ezért hajlamosak alapvető típushibákat elkövetni. Ebből mutatunk be most kilencet. Ha magára ismer valamelyikben, azonnal tegyen lépéseket, mielőtt a nagy reményekkel indított vállalkozása már a startvonalnál megbukik!


1. Ne csak a saját ítélőképességében bízzon



Akármennyire is az évszázad találmányának tűnik az ötlete, jobb, ha előbb letesztelteti az ismerőseivel és szakértőkkel, hogy nehogy bukás legyen a vége. Mielőtt komolyabb összegeket áldozna az üzletre, tesztelje potenciális vevőkön, szükség esetén változtasson a modellen.


2. Ne totyorogjon



A legtöbb üzlet a túl lassú kezdés miatt van eleve kudarcra ítélve. Vagy nem jönnek elég gyorsan a vevők vagy a gyorsan reagáló konkurencia viszi el az üzletet. Ne töltsön felesleges időt azzal, hogy minden ötletet és funkciót kifejlesszen. Kezdje a legértékesebb termék piacra dobásával és ha a vevők pozitívan reagálnak, haladhat tovább az ötletek mentén.


3. Ismerje fel, mikor kell változtatni



A kezdeti időkben a vállalkozók hajlamosak nem törődni a piaci visszajelzésekkel. Azonban ahelyett, hogy bedobná a törülközőt vagy falnak menne anélkül, hogy bármit is hasznosítana a tapasztalataiból, inkább változtasson az üzleti modelljén. Sok mai óriásvállalat is annak köszönheti a létét, hogy kezdetben tudtak váltani, amikor szükség volt rá.


4. Igyekezzen kontrollálni az információ mennyiségét



Az értelmes ötletek hatalmas fellendülést hozhatnak az üzletnek – és ugyanúgy meg is ölhetik, ha túl sok van belőlük. Visszajelzések (vagy a figyelembevételük) nélkül az üzlete vakon repül a piacon. Ugyanakkor a túl sok visszajelzés bizonytalanná tesz, hiszen túl sok elvárásnak kéne általuk megfelelni. Keressen néhány “nagy öreget” a piacon, akik építettek és működtettek már hasonló üzletet – nyilván rengeteg hasznos tanáccsal szolgálnak majd.


5. Marketing, marketing, marketing



A legtöbb fiatal vállalkozó meg van róla győződve, hogy az ötlete annyira egyedülálló, hogy önmagát is eltartja a piacon. Ezzel szemben az igazság az, hogy kemény marketingtámogatás nélkül manapság csak nagyon kevés önálló ötlet állja meg a helyét a piacon. Tervezze meg, hol és hogyan szeretné promotálni a termékét és legyen stratégiája arra is, mivel vonzza majd be a potenciális ügyfeleket.


6. Az ügyfél a főnök



Akármennyire is csodás a terméke, szolgáltatása vagy elképzelése, ha közelébe sem jön annak, amit egy ügyfél szeretne, nem fogják megvásárolni, az üzlet pedig csődbe megy. Legyen folyamatos visszajelzése arról, mi tetszik az ügyfeleknek és mi nem, hogy legyen világos a fejlődés iránya. És persze legyen velük nagyon udvarias.


7. Legyen ötlete, honnan lesz a tőke



Egy jó ötlet kevés, egyetlen vállalkozás sem tud beindulni tőke nélkül. Ilyen egyszerű. Találja ki, honnan szerez tőkét: legyen az üzleti angyal, tőkebefektető, crowdfunding vagy kalapozás. Létfontosságú, hogy tisztában legyen a finanszírozási stratégiával a folyamat elejétől a végéig.


8. Építsen kapcsolatokat



Végső soron egy üzlet sikere azon múlik, hányan is ismerik valójában. Ha nem beszél ügyfelekkel és piaci szakértőkkel, rengeteg lehetőségtől esik el. Járjon el kiállításokra, konferenciákra, terjessze cége jó hírét, ahol csak lehet. Sosem lehet tudni, honnan érkezik majd egy ügyfél vagy partner.

9. Válasszon megfelelő munkatársakat

Egy csodás ötlet önmagában nem elég, egy csodás csapat is kell hozzá, akik az ötletet meg is valósítják. Emiatt a felelősség miatt a munkatársak megválasztása hatalmas és rengeteg veszélyt jelentő feladat. Keressen olyanokat, akik más területeken jártasak, mint Ön, akik elég bátrak ahhoz, hogy szembemenjenek az Ön véleményével, ha kell és akik elég rugalmasak ahhoz, hogy végül megtalálják az egyensúlyt.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk

Megállítható-e a képzett munkaerő külföldre áramlása?

A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk

Hányan vannak azok, akik munka nélkül egyáltalán nem engedhetnék meg maguknak a tanulást?

Az Eurostudent legfrissebb felmérése szerint hazánkban a felsőoktatásban tanuló hallgatók egynegyede (25%) közepes anyagi nehézségekkel küzd, míg a... Teljes cikk