kapubanner for mobile
Szerző: Rozmis Kata
Megjelent: 7 éve

Senki nem fog válaszolni



Egyrészt, de, fog. Van, akit még érdekel, hogy mi történik a vállalatnál - akkor is, ha a gödör alján vagyunk. Ha ezekre reagálunk, és jól láthatóvá tesszük a változásokat, az másokat is bátorít majd. Nem kell kötelezővé tenni. Ha látják az eredményt, egyszerűen rászoknak a kollégák arra, hogy véleményt mondjanak. Minden szokásunk megváltoztatható kitartó gyakorlással - ebben az esetben miért lenne másképp.

Másrészt, ha ez nem tűnik járható útnak, sok egyéb eszköz áll rendelkezésünkre az információk begyűjtéséhez. A komplex, erre fejlesztett eszközöktől egészen a csoportvezetők által a rendszeres meetingeket beszerzett visszajelzésekig.

A „neheze” viszont ezután jön. Ha megvagyunk az adatgyűjtéssel, a következő teendőnk az elemzés és a megtalált információknak a döntéshozók elé tárása. Az itt fontosnak ítélt pontokra aztán akcióterveket dolgozhatunk ki, amiket végrehajtva és az eredményeket jól kommunikálva ki is pipálhatjuk a megtartásnak (és az újak bevonzásának) ezt az elemét.

Milyen egyszerűnek tűnik. Van azonban egy olyan része a tervünknek, ahol nagyon könnyű elbukni. Miután elköteleztük magunkat aziránt, hogy megváltjuk a világot, nagy lendülettel elkezdünk adatot gyűjteni, és… Mit kezdünk viszont ezekkel az adatokkal? Van kapacitásunk az elemzésre?Megvannak az eszközeink, a technikai tudásunk, hogy adatelőkészítés után előrejelző kimutatásokat készítsünk?

Először is: az, amit összegyűjtöttünk, adat. Ahhoz, hogy információvá váljon, először meg kell határoznunk a mérőszámainkat - a mérendő területeket jól jellemző számokat. Azután a hozzájuk tartozó elvárt értéket. Ezek közös munkát igényelnek a menedzsmenttel. Nem tudjuk kikerülni, mert amikor az eredményeket eléjük tárjuk, csak akkor hallgatnak majd minket valódi érdeklődéssel, ha a számukra fontos információkat közlünk!

Arra, amikor a döntéshozók elé tárjuk az eredményeinket, érdemes interaktív dashboard-okban tálalni azt, hogy az összefüggések jól láthatóak legyenek. Meglapozzuk ezzel a magabiztos döntéshozást. Emellett pedig igyekezzünk a leíró elemzéseken túl legalább prediktív (a következményekre fókuszáló) vagy akár „előremutató” [prescriptive] (a következő lehetséges lépéseket jelző) analitikával segíteni az akciók kidolgozását.

Érezhető tehát, hogy ezen a területen is nehezen boldogulunk elemző csapattagok nélkül. Ne is kezdjünk bele a feladatba anélkül, hogy biztos támogatásunk lenne ezen a téren. Sajnos nagyon könnyen veszíthetünk rajta, ha az adatok feldolgozását nem tervezzük meg előre, hiszen enélkül sajnos csak üres kérdezősködésnek fog tűnni az érdeklődésünk a munkatársak felé. Arról pedig kár is hosszan beszélnünk, hogy milyen munkavállalói élményhez vezet néhány hamvába holt változtatási kísérlet a munkáltató részéről.

Rozmis Kata
üzleti elemző és oktató
fOrgXpert - HRopoly


Fotó: Pixabay.com

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkáltatói márka építés NEM MARKETING tevékenység!
2. oldal - Senki nem fog válaszolni
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Itt vannak az Év Irodái

2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk

5G-távirányítású járművek és autókamrás tesztelés a holnap női mérnökeivel

Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk

Kiderült: az ügyfélélmény fejlesztése a munkavállalók lojalitását is növeli

A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk