A munkáltatói márkaépítésről I. - Fejér Andrea
Kézzelfogható, valós eredmények, érdekes projektek, közös reggeli, valódi csapat. IT területen a munkáltatói márka építésének a jelentős mértékű munkaerőhiány miatt különösen fontos szerepe van. Erről Fejér Andrea, az INU IT Services marketing és kommunikációs vezetője beszélt.
Fókuszáltan. Részmunkaidőben dolgozom, így minden perc számít.
Mit dolgozol jelenleg?
Kommunikációért és marketingért felelek az INU IT Services-nél. Az idén 10 éves cégünk mára ötszáznál is több projektet tudhat maga mögött, mobilos megoldásainkkal pedig immár három földrészen vagyunk jelen.
Hogyan jutottál a jelenlegi pozíciódba, hogyan talált meg ez a karrier?
Kommunikációban több, mint 10 éves tapasztalatom van. Ebből négy évet Cambridge-ben és Londonban dolgoztam a szakmában. A marketing mindig része volt a munkámnak, de kisfiam születése után kezdtem el kifejezetten erre a területre koncentrálni. Nagyon izgalmas munka, folyamatosan változik minden.
Mi a legnagyobb kihívás a munkádban?
Lépéselőnybe kerülni a munkaerőtoborzás során. Az IT az egyik legnagyobb hiányszakma, így nincs könnyű dolgunk, ha bővíteni szeretnénk a csapatot jó szakemberekkel.
Szerinted mi a Ti cégetek erőssége munkaadóként?
Rohamosan fejlődünk, de a 20 fős csapatával az INU egy kis cégnek számít. Így nálunk, a multikkal ellentétben, nincsenek merev keretek és kis részfolyamatokban való robotolás. A programozók belekóstolhatnak több mindenbe, sok projektben vehetnek részt, ezért átfogó rálátást és kézzelfogható, valós eredményeket kapnak. Úgy érezhetik, hogy a munkájuk számít és látják a gyümölcsét. Ez egy olyan előny, amit a
munkavállalók nagyra becsülnek.
Mit jelent számodra a munkáltatói márka? Szerinted ez miért fontos?
A munkáltatói márka a gyakorlatban azt tükrözi, amit a munkavállalóid közvetítenek rólad a munkahelyen kívül. Ha sikeres az elképzelés, a baráti sörözések nem arról szólnak, hogy a csapat tagjai a munkahelyükről panaszkodnak, hanem jól érzik magukat. A csapat ezért nálunk egy olyan érték, amit komolyan gondolunk.
Például, a márkaépítés megalapozása során kiküldtem egy kérdőívet a programozóknak, hogy mit értékelnének jobban egy új munkahelyen. Nagy meglepetésemre, nem a céges nyelvtanulási lehetőséget vagy az ajándék szülinapi szabadnapot választották, hanem a közös reggeliket. Így azóta minden héten van egy csapatreggeli, ahol nem a munkáról beszélgetünk.
Ezen felül soft skill tréningen veszünk részt és gyakran megyünk csapatépítő túrákra. Ezek rengeteget számítanak!
Melyik volt számotokra a legizgalmasabb rész a munkaadói márka-stratégiátok, és a DreamJo.bs profilotok kialakításánál?
Nagyon örülök, hogy rátaláltam a DreamJo.bs-ra! Egy remek csapat, akik határtalan lelkesedéssel végzik a munkájukat és ez ragályos ☺ Tetszik, hogy végre van egy felület, ahol nem a megszokott poros skatulyákba vagyunk szorítva, hanem kreatívan mutathatjuk meg cégünk értékeit.
Fontosnak tartjuk ugyanis, hogy a jelentkezők valós betekintést nyerjenek céges kultúránkba, amely alapján el tudják dönteni, hogy mennyire éreznék jól magukat az INU-nál. Ezzel rengeteg időt és energiát spórolhatunk mindkét fél számára. Nem arra hajtunk, hogy mindenki számára vonzó fényben tüntessük fel magunkat. Nem a jelentkezők mennyiségére, hanem a minőségre számít. Mert jó csapat nélkül a szakmai sikerek is elmaradnak.
Mit tanácsolnál azoknak a cégeknek, akik még nem foglalkoztak munkáltatói márkaépítéssel, de belevágnának?
Magyarországon viszonylag új területnek számít a munkáltatói
márkaépítés, így érthető a kezdeti tanácstalanság. Nemhogy egyetemen
nem tanították a ma aktív HR és marketing szakértőknek, de magyar
nyelvű szakirodalom is alig volt hozzá, amíg a DreamJo.bs el nem indult.
Ennek ellenére, mindenkinek csak ajánlani tudom. Mióta belevágtunk a
cégen belüli morál is javult és kevesebb fejtörést okoz egy-egy új pozíció betöltése.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jólét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk
A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk
Egy kutatás szerint az életkorral kapcsolatos előítéletek nem csak a felvételi folyamatot, de a munkahelyi viszonyokat is érintik. Teljes cikk
- Pilótaválság a láthatáron: a légitársaságok munkaerőhiánya új szintre lépett 1 hónapja
- Már kiváltott munkaköröket az AI - nem lehet kérdés, ad-e átképzést a cég 2 hónapja
- Súlyos munkavédelmi mulasztásokat tártak fel a Woltnál 2 hónapja
- 18 millió dolgozó hiányzik majd az EU-ból – kik lehetnek megmentők? 2 hónapja
- Miért nehezebb ma vezetői állást találni Magyarországon, mint pár éve? 2 hónapja
- Marik Gyula a Shell Hungary új igazgatósági elnöke 2 hónapja
- Hogyan változott a sportmarketing az idők során? 3 hónapja
- Értékelő oldalak hatása a munkáltatói márka építésére 3 hónapja
- 20 évig fizették munka nélkül, most kártérítést követel 3 hónapja
- Employer Branding Award 2025: Új kategóriák, szoros határidők! 4 hónapja
- Tanulhatunk a csehektől? Így lehetne hatékonyabb a vendégmunkás-rendszer 4 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?