Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 9 éve

A pénz nem boldogít?

Elsősorban nem a fizetés mértéke érdekli az álláskeresőket: míg a 25 és 40 év közöttieket a jó karrierkilátások és a foglalkoztató hírneve vonzza, addig a negyven felettiek a biztonságos állás mellett voksolnak. Nem is gondolnánk, hogy kevesen váltanak munkaadót a magasabb bért tartva szem előtt - írja a Világgazdaság.

Az is igaz, hogy az elérhető jövedelem is fontos, általában a második helyen van a mérlegelési szempontok között a munkanélkülieknél. Érdekesség, hogy a prioritások nem csak egy adott állásban, de az életpálya során is változnak. A 25-40 év közöttieket főleg az érdekli, mennyire tudják kamatoztatni a megszerzett tudásukat, hol találnak kihívásokat, és melyik cég nyújtja a legjobb karrierkilátásokat. A michigani Plante & Moran LLP of Southfield pszichológusai szerint a legtöbb vállalatnál a fluktuáció ezen életkorú, jól képzett munkatársak körében nő meg a leginkább, akikbe sok pénzt és energiát fektetett a cég.

Lesöpörte a jövedelmet a kihívásokkal teli, érdekes munka

Az Accenture egy korábbi felmérésében azt vizsgálta, hogy hat kontinens 21 országában milyen tényezők vonzzák a munkavállalókat. Ezek az eredmények is azt igazolták, hogy a kihívásokkal teli és érdekes munka áll a lista élén, a jövedelmek a második helyre, az előrelépés lehetősége pedig a harmadikra szorult vissza.

Azok a népszerű, jól hanzó kifejezések, mint "a céghez tartozás" vagy a "munkahelyi sokszínűség" a lista végén kullogtak. - Ha a cégek biztosítják az alapvető igényeket, mint a fizetést a dolgozóknak, már újabb vágyak merülnek fel - fejtette ki Szabó László Péter. A pszichológus szerint a kívánságlistán olyanok szoktak szerepelni: egy komoly vállalatnál szeretne dolgozni, milyen a cég hírneve, illetve milyen a főnök, az uralkodó csapatszellem.

A biztonság vonzó

A Plante & Moran szerint azok a legboldogabb munkavállalók az új munkahelyükön, akik ezek közül a legtöbbet azonnal megkapják. Az életkor növekedésével azonban ezek a prioritások megváltoznak: a felelősség, a házasság, a gyerekek miatt a juttatások, a munkára fordított idő mértéke, sőt, a nyugdíjkilátások is fontosak lesznek. Szabó László Péter szerint a 40 évesek körében egy újabb szempont határozza meg a karrierváltásokat, s ez a munkahely biztonsága lesz - írja a Világgazdaság. Bár mindenki tudja, hogy az a szlogen, hogy "egy élet, egy munkahely" süllyesztőbe került, mégis ragaszkodnak ehhez, amikor munkát keresnek, hátha ott kihúzzák a nyugdíjig.

Mitől csábító egy vállalat? - Hírnév, előrelépési lehetőség

De nemcsak a pálya elején és csúcsán határozunk meg komoly kritériumokat a munkaadónkkal szemben, hanem már a 18-25 évesen is. Ezt bizonyítja az AIESEC Magyarország és a Világgazdaság Karrierklub közös elemzése. A legvonzóbb vállalat 2006 (The Most Desired Company - MDC) felmérésből kiderült, hogy míg 2005-ben a munkahelyi légkör és az előrelépési lehetőségek alapján választották ki a fiatalok, hogy melyik a nekik legszimpatikusabb vállalat, addig náluk 2006-ban a kezdő fizetés nagysága volt a legnagyobb vonzerő. A hazai egyetemisták és főiskolások azt is megfogalmazták, mitől vonzó számukra egy cég. Így például az OTP, Nokia, a Deloitte, a Mol a hírnevével vitte el a pálmát, Ugyanez vonzza a fiatalokat az Erste és az MKB Bank kapcsán is.

A pályakezdés előtt állók szívesen választják a Philipset, a KPMG-t, a Raiffeisen Bankot, az IBM-et és a General Electricset a jó kezdő fizetés miatt. Az előrelépési lehetőség miatt csábító munkahelynek tűnik számukra a Capgemini Magyarország, a PricewaterhouseCoopers, az ExxonMobil és az E-On Hungária. A rugalmas vezetési stílus is vonzó a fiatalok számára, ezért szívesen helyezkednének el a Borsodi Sörgyárnál, a Graphisoftnál, az IKEA-nál és a Microsoftnál is.

A tanulási lehetőség okán tartják megfelelő első munkahelynek a fiatalok a Pénzügyminisztériumot, az APEH-et, az SAP-t, s például az Egis-t, valamint a Provident Pénzügyi Zrt.-t és a Magánbankár Pénzügyi Tanácsadót. Az izgalmas feladatok miatt népszerű például a L'Oréal, a Shell és a Masterfoods.

Világgazdaság

Follow hrportal_hu on Twitter

Az ördög ügyvédje: a menedzsment programok

Nincs ma már valamirevaló cég rendes menedzsment program nélkül. Itt gyakornoki programnak hívják, amott talent menedzsment programnak, még amott graduate menedzsment programnak, lényeg, hogy a leginkább pályakezdő, vagy max 1-2 éves munkatapasztalattal rendelkező jelölteket, egy ideális esetben szervezett módon zajló, akár több éves képzésnek alávetik, hogy majd aztán csodálatos topmenedzserekkel gazdagítsák a cégüket. Az előnyök sokak szerint megkérdőjelezhetetlenek, de az ördög ügyvédje azon dolgozik, hogy véghez vigye a lehetetlent, és mégis megtegye. Bújjunk először a munkavállaló, aztán a munkáltató bőrébe és nézzük meg mind a két oldalról, hova tudnánk elhelyezni egy-két kellemetlenül visszhangzó kérdőjelet, mielőtt nekifutunk a januári kiválasztásoknak és elindítjuk a 2017-es első gyakornoki programokat.tovább..

További cikkek
Az osztrákok 3 évre csökkentenék a munkáltatói költségeket

Az osztrák kormány "foglalkoztatási jutalék" címén a munkahelyteremtést segítené. A terv szerint három éven át csökkentett munkaadói járulékot... Teljes cikk

Zaklatási ügy az Ubernél

A volt amerikai főügyésztől kért segítséget az Uber, miután egy volt dolgozója munkahelyi zaklatásról írt blogjában - írta a 24.hu. Teljes cikk

Új vezérigazgató a Kulcs-Soft Nyrt. élén

Február elsejétől Szabó Ervin tölti be a Kulcs-Soft Nyrt vezérigazgatói pozícióját. A szakember 20 éve dolgozik gazdasági és IT területen,... Teljes cikk

Hamarosan új pályázati felhívások jelennek meg a tehetséggondozás területén

A Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum hétfői ülésén egyhangúlag elfogadták a Nemzeti Tehetség Program keretében 2017-ben kiírásra kerülő... Teljes cikk

Készen állunk az új kihívásokra

A MOL-nál szinte minden szakma képviselteti magát, ráadásul új üzletágak felé nyitnak, így e területeken is meg kell találniuk a legjobb... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

A márka a vállalati célok teljesítésében ösztönzi a dolgozókat

Sok nagyvállalat alkalmazza a vállalati márkastratégia módszerét, hogy minőségi munkaerőhöz jusson, és azt meg is tartsa - derül ki "A...