kapubanner for mobile
Szerző: Rozmis Kata
Megjelent: 6 éve

Adatelemzéssel a vonzó munkáltatói márkáért

Ahhoz, hogy vonzóvá váljunk a piacon, pontosan tudnunk kell, hogy mi az, ami miatt a munkavállalók minket választanak másokkal szemben, itt jön a képbe a HR analitika, az adatelemzés - Rozmis Kata üzleti elemző és oktató írása.

images

Egyre több vélemény lát napvilágot, azzal kapcsolatban, hogy a fluktuáció kapcsán felmerülő problémák megoldásához nem elég a toborzási folyamatok megreformálása. Minél nagyobb a munkaerőhiány, annál inkább hangsúlyos lesz a szervezeteken belül a munkavállalók megtartása. Mindannyian ismerjük az elvándorlással járó egyre égetőbb problémákat, és tisztában vagyunk azzal, hogy nehéz megfelelő jelöltet találni a munkaerőpiacon.

A vállalat minden területét nyomasztják ezek a problémák: a munkavállalókra nagy teher nehezedik azzal, hogy a betöltetlen pozíciókhoz tartozó munkát is nekik kell elvégezni; a vezetőké a felelősség, hogy megtartsák azokat, akik a csapatukban dolgoznak, és hogy a HR-rel közösen kiválasszák a legmegfelelőbbeket a jelöltek közül; a HR-nek pedig folyamatosan kutatnia kell az egyre szűkebb piacon, hogy megtalálja a mindenhonnan hiányzó szakembereket.

Ha ebből a szemszögből vizsgáljuk a munkaerőhiányt, nagyon egyértelmű következtetésnek tűnik, hogy ha olyan munkáltatói márkát építünk, ami vonzó a munkavállalók számára, akkor egyrészt nem akarnak majd elhagyni minket, másrészt pedig a nyitott pozícióinkra is sokkal több jelentkezés érkezik - sőt a legjobbak is nekünk akarnak majd dolgozni.

A HR Portál olvasói is amellett tették le a voksukat, hogy a HR kulcsfeladata 2018-ban a munkavállalók megtartása lesz, viszont, nagyon kevesen érzik úgy közülük, hogy a munkáltatói márka erősítése hangsúlyos HR teendő. Az AON munkavállalói élmény kutatásában 100 hazai vállalat ügyvezetőjét és HR igazgatóját kérdezték arról, hogy a közeljövőben miket tartanak a legnagyobb HR kihívásnak. Sok más mellett 62% számára az idei fókusz vonzóvá tenni a vállalatot a munkaerőpiacon. Láthatjuk tehát, hogy a feladat fontos - már csak az a kérdés, hogy milyen szerepet vállaljon ebben a HR. A toborzással kapcsolatos tevékenységek között mindenképpen meg kell jelennie a „HR-marketingnek”. Ennek fő komponensei az értékeink pontos meghatározása, azoknak a piaccal való összhangba hozása, a nyílt és rendszeres kommunikáció, és az összes lehetséges csatorna használata. Fontos, hogy a marketing és a HR ugyanazokat az értékeket kommunikálja a piac felé, így hitelesek leszünk, és ahogy az erről készült összefoglaló címe találóan megfogalmazza egy jól felépített brand esetén a HR munka nehezét elvégzi a márka.

Ahhoz, hogy vonzóvá váljunk a piacon, pontosan tudnunk kell, hogy mi az, ami miatt a munkavállalók minket választanak másokkal szemben; mi az, amiben kiemelkedőek vagyunk a piacon. Fontos megtalálnunk, hogy mi az az érték, ami azoknak a munkavállalóknak fontos, akiket mi szeretnénk megszerezni/megtartani. Márpedig erről sokkal több információ áll rendelkezésünkre, mint gondolnánk, de ez valószínűleg jelenleg nem hasznosul, mert (általában idő és/vagy megfelelő eszköz hiányában) senkinek nincs ideje leásni az adatok mélyére. Pedig ahhoz, hogy hozzáférjünk ezekhez az információkhoz az adatainkat kell szemügyre vennünk. Itt jön a képbe a HR analitika / az adatelemzés.
HR analitika


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Adatelemzéssel a vonzó munkáltatói márkáért
2. oldal - Ez a HR analitika
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon?

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk