Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 3 hónapja

Aki kérdez: Szőcs László

HR Szubjektív rovatunkban Szőcs László, a Diageo budapesti szolgáltató központjának HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Kőszegi Boglárka, a BP GBS Európa és Afrika regionális HR vezetője kérdésére: "Hogyan definiálja a HR modernizáció kérdéskörében elérhető/elérendő célokat a magyar piacon és melyeket ítéli a legfontosabb előmozdító és hátráltató faktoroknak?"

A mai munkavállalók céljait több kategóriába lehetne sorolni: a legtágabb kategória a fizetéssel kapcsolatos, de sokan szeretnék fenntartani a magánélet-munka egyensúlyt, míg mások jobban karrier-központúan állnak a jövőhöz, és a ranglétrán előrelépés tartozik a fő céljaikhoz.

Vannak, akik irreális célokat állítanak maguk elé, és csalódnak, ha nem sikerül elérniük azokat. Ám nem mindig a munkavállalón múlik a kudarc, ugyanis ott vannak a célokat előmozdító és hátráltató faktorok is.

Gyakran szembetalálkozom a jelöltekkel folytatott interjúk során - legyen szó pályakezdőről, vagy egy tapasztalt jelöltről, aki vezetői pozícióba jelentkezik - a fizetéssel kapcsolatos elvárásokkal, ami gyakran jóval magasabb, mint amennyit az adott pozíció garantálni tud. Ilyenkor a jelölt vagy elutasítja az ajánlatunkat, mondván, más cégek nagyobb összeget kínálnak, vagy elfogadja és tudatosan felépíti karrierjét. Sokszor felmerülő kérdés minden csapatban, és munkavállalóban a „Merre tovább?” is, hisz egy idő után mindenki új kihívásokra vágyik.

Területváltás, pozícióváltás, a munkaválalló haladni akar tovább. Rengeteg olyan alkalmat szervez a Diageo, amelyek során kollégáink még jobban megismerhetik a különböző területeket, vezetőket. Az idén tavasszal megrendezett Career Days eseményünkön a cég szinte összes munkavállalója részt vett, és örömmel fogadták a kezdeményezést. Ám nem csak ők, hanem a vezetők is örültek a lehetőségnek, akik így bemutathatták területeiket, a nyitott pozíciókat és lehetőségeket feltárva a munkaválallók irányába, úgyhogy ez mindenképp egy előremozdító faktor.

Fontosnak tartom kiemelni, hogy a cég a frissdiplomások irányába is határozottan nyit: erre hoztuk létre a Graduate Programme-ot, amely egy 2 éves, rotáción alapuló program, mellyel a tehetséges fiatal munkaválallók betekintést nyerhetnek a teljes pénzügyi ciklusba, és a cél, hogy ők legyenek a jövőbeli Pénzügyi és Analytics vezetőink. A program befejezése után sokkal inkább tisztában lesznek céljaikkal, konkrét képet kapnak különböző területek gyakorlati működéséről és arról, hogy saját magukat hol tudják elképzelni leginkább. Ez egy olyan kezdeményezés véleményem szerint, amely karriert előmozdító faktor hiszen támogatja a célokat, és intenzíven hozzájárul elérésükhöz.

A Diageo minden évben alkalmat ad munkavállalói számára, hogy elmondhassák véleményüket, céljaikat, tapasztalataikata Your Voice Survey-n keresztül. Sokat segít abban, hogy tisztább képet kapjunk a fejlesztendő területekről, a munkavállalóink észrevételeiről. Célunk a visszajelzések beépítése az elkövetkező terveinkbe, hogy még emberközpontúbb és motiválóbb környezetet teremtsünk. Ahhoz, hogy az emberek elérjék céljaikat, szólni kell hozzájuk, és meg kell teremteni a hidat a vezetőség és a beosztottak között. A még gördülékenyebb és kiegyensúlyozott munka érdekében a cég néhány éve bevezette az „Agile working struktúrát” mellyel kifejezetten támogatja a rugalmas a munkabeosztást: a Home Office (otthonról történő munkavégzés) lehetősége minden munkavállalónak garantált, az ehhez szükséges tárgyi és infrastruktúrális feltételek - mint a laptop, videókonferencia program vagy a felhő alapú dokumentum tárolás - adottak, ezzel is hozzájárulva a munka-magánélet egyensúly megteremtéséhez.

A felmérés eredménye alapján nehézséget okozhat a célok elérésében a kommunikáció és a támogatás hiánya, a vezető elszigetelődése a csapatától. Ám a rendszeres értélekő konferenciákon mindig megpróbálunk megoldást találni ezekre kihívásokra, hiszen a mi célunk akkor teljesül, ha munkavállalóink elégedetten jönnek a céghez, és a nap végén ugyanazzal a mosollyal távoznak.

A következő kérdés Deák Zsolt, pszichológushoz, vezetői coachoz szól:

Miként látja a HR szakma jövőjét az egyre modernizálódó világban? Lehetséges, hogy minden online felületen elérhető lesz, robotok segítségével?
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Gyászol a cég - mi a HR szerepe?

A gyászhelyzetekben érvényesül igazán, hogy emberekkel bánni a cégen belül egy külön szakma. A HR-es legfontosabb kérdése, hogy vajon bíznak-e... Teljes cikk

Aki kérdez: Deák Zsolt

HR Szubjektív rovatunkban Deák Zsolt, jungiánus coach kérdez, miután válaszolt Szőcs László, a Diageo budapesti szolgáltató központjának HR... Teljes cikk

Aki kérdez: Szőcs László

HR Szubjektív rovatunkban Szőcs László, a Diageo budapesti szolgáltató központjának HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Kőszegi Boglárka, a BP... Teljes cikk