Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 hete

Az Erzsébet-utalvány a hatékony munkavállalói ösztönzés eszköze

A munkavállalók megtartása jelenleg a HR-esek legégetőbb feladata. Ahogy mostanában mondani szokás, a megtartás az új toborzás, ami a munkaerőhiány következtében még várhatóan egy ideig így is marad. Meglévő munkavállalóink elkötelezése, motivációjuk fenntartása elemi munkáltatói érdek. Ebben segíthet hatékonyan a jól megválasztott ösztönzés; így az Erzsébet-utalvány a munkavállalók megtartásának alapvető pillére lehet.

A jelenlegi munkaerő-piaci helyzetben egyre több munkáltató döbben rá, hogy a lojális munkavállaló bizony komoly érték, akit meg kell becsülni. Ezt a megbecsülést jelzi, ha a munkáltató odafigyel az alkalmazottak egyedi igényeire. Az Erzsébet-utalvány személyre szabható juttatási forma, amely egyedi megoldásokra ad lehetőséget, hiszen számos különböző variációja van: az Étkezési, az Ajándék, az Iskolai, a Kultúra, a Sport és a Ruházati Erzsébet-utalvány − a választás szabadsága adott, hiszen az utalványok papíralapon és elektronikusan is elérhetőek.

Bevált cafeteria-elem, amelynek segítségével a bérnél 29%-al több juttatás adható. Egyes meghatározott juttatásként, 40,71%-os adó- és járulékvonzattal, korlátlanul lehet adni a munkavállalóknak.

A gondoskodó munkáltató nemcsak a munkavállalói lojalitást és a motivációt serkenti a dolgozók körében a jól megválasztott juttatási rendszerrel, hanem a munkáltatói márkát is építi. Manapság az employer branding leghitelesebb forrása a dolgozó. Ha a munkavállaló jót mond ismerősei körében, vagy jót ír a közösségi oldalakon a munkáltatóról, az sok egyéb marketing eszköznél hatékonyabb lehet. Ez az elkötelezett munkavállalói magtartás arra is lehetőséget teremt, hogy belső ajánlás útján a munkáltató újabb megbízható munkaerőhöz jusson.

A dolgozói ajánlási rendszerbe épített Erzsébet-utalvány, − amely a bértől jól elkülönül, ezért ténylegesen plusz juttatásként érzékelhető − még inkább ösztönözheti a dolgozókat a részvételre.

A munkaerő motiválásának szakmai elősegítését az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. is a szívén viseli. Az Útközben elnevezésű konferenciasorozat keretében szervezetpszichológusok járják körül az ösztönzés témakörét. Olyan kérdéseket feszegetnek, mint a fiatalabb generációk, a jövő munkavállalóinak motivációs lehetőségei vagy, hogy mi teszi elkötelezetté a magyar munkavállalókat. Számos kutatásból kiderült, hogy az Y- és a Z-generációt gyakran már más dolgok mozgatják meg vagy teszik elkötelezettebbé, mint a korábbiakat; számukra az egyén jelentősége, helye a szervezetben, az egyedi elbánás igénye sokkal fontosabb. Ráadásul a megtartásuk külön kihívást jelent. Mindezek mellett az előadásokon arról is szó esik, hogy vajon a magyar munkavállalókat még mindig csak a pénz motiválja, vagy vannak helyzetek, amikor a pénzjutalom kifejezetten rombolja a teljesítményt.

Az év utolsó harmadában már időszerű elgondolkodni azon, hogy mivel jutalmazhatja a vezető az elkötelezett kollégákat, mivel értékelheti a teljesítményüket annak érdekében, hogy hosszabb távra is fenntartsa a motivációjukat. Az Erzsébet-utalvány azzal emelkedik ki az egyéb lehetőségek sorából, hogy igazi ajándék, hiszen elkülönül a bértől. Ráadásul a munkáltató közel 30%-kal többet adhat munkavállalóinak, mintha ezt az összeget bérben adná.

Az év végi Ajándék Erzsébet-utalvánnyal nemcsak az alkalmazottak ösztönözhetők, hanem az alvállalkozók és a beszállítók is, akik széles körben használhatják fel azokat az országos elfogadóhely-hálózatban. Az utalványok a szerződött partnerek által nyújtott kedvezményeknek köszönhetően gyakran a névértéküknél is többet érnek. Sőt az utalványfelhasználók rendszeresen szervezett nyereményjátékokban is részt vehetnek.

Bővebb információ: https://www.erzsebetutalvany.hu/munkavallalok-osztonzesere
Follow hrportal_hu on Twitter

Csökken a ki nem fizetett számlák összege a magyar gazdaságban

A Magyarországon működő közép és nagyvállalatok között a halasztott fizetést adó cégek 89%-ának volt nem fizető ügyfele az elmúlt évben - derült ki a 3. Országos Kereskedelmi Hitelkockázati Konferencián. Az „Illúzió és valóság az üzleti életben” alcímű rendezvényen a hazai élet közel 150 meghatározó vállalatának kockázatkezeléssel foglalkozó vezetői vettek részt. Bár a cégek fizetési hajlandósága hazánkban javult az elmúlt években, az Európai Uniós átlagot jelentősen meghaladó utólagos fizetésű számlaarány stratégiai fontosságúvá tette a kockázatkezelés területét. tovább..

További cikkek
67 évre emelték a nyugdíjkorhatárt Horvátországban

A horvát kormány szerdai ülésén elfogadta a nyugdíjreformról szóló törvénytervezetet, és 2033-ra hozná előre a 67 éves nyugdíjkorhatár... Teljes cikk

Munkahelyteremtésre kaptak pénzt, mégsem arra költötték a cégek

Hárommilliárd forintot kapott a külügyi tárcától munkahely-teremtésre három cég, amely nem is akart munkahelyet teremteni. Éves szinten egyébként... Teljes cikk

A belgák is több tízezer munkahelyet veszítenének a Brexiten

Csaknem 26 ezer munkahelyet sodorhatna veszélybe Belgiumban az Egyesült Királyság rendezetlen, megállapodás nélküli kiválása az Európai Unióból -... Teljes cikk

EU-csúcs ideje alatt beteget jelentettek a brüsszeli rendőrök

A nyugdíjreform, a fizetett szabadságra vonatkozó szabályok és a munkaerőhiány miatti túlterheltség ellen tiltakoznak. Teljes cikk

Y és Z generációs motiváló eszköz

Az évek múlásával arányosan fiatalodik a munkavállalói generáció, ezáltal még nagyobb a HR-es szakemberek kihívása, nem csak a toborzás, de a... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár