Megjelent: 2 éve

Az Erzsébet-utalvány a hatékony munkavállalói ösztönzés eszköze

A munkavállalók megtartása jelenleg a HR-esek legégetőbb feladata. Ahogy mostanában mondani szokás, a megtartás az új toborzás, ami a munkaerőhiány következtében még várhatóan egy ideig így is marad. Meglévő munkavállalóink elkötelezése, motivációjuk fenntartása elemi munkáltatói érdek. Ebben segíthet hatékonyan a jól megválasztott ösztönzés; így az Erzsébet-utalvány a munkavállalók megtartásának alapvető pillére lehet.

A jelenlegi munkaerő-piaci helyzetben egyre több munkáltató döbben rá, hogy a lojális munkavállaló bizony komoly érték, akit meg kell becsülni. Ezt a megbecsülést jelzi, ha a munkáltató odafigyel az alkalmazottak egyedi igényeire. Az Erzsébet-utalvány személyre szabható juttatási forma, amely egyedi megoldásokra ad lehetőséget, hiszen számos különböző variációja van: az Étkezési, az Ajándék, az Iskolai, a Kultúra, a Sport és a Ruházati Erzsébet-utalvány − a választás szabadsága adott, hiszen az utalványok papíralapon és elektronikusan is elérhetőek.

Bevált cafeteria-elem, amelynek segítségével a bérnél 29%-al több juttatás adható. Egyes meghatározott juttatásként, 40,71%-os adó- és járulékvonzattal, korlátlanul lehet adni a munkavállalóknak.

A gondoskodó munkáltató nemcsak a munkavállalói lojalitást és a motivációt serkenti a dolgozók körében a jól megválasztott juttatási rendszerrel, hanem a munkáltatói márkát is építi.

Manapság az employer branding leghitelesebb forrása a dolgozó. Ha a munkavállaló jót mond ismerősei körében, vagy jót ír a közösségi oldalakon a munkáltatóról, az sok egyéb marketing eszköznél hatékonyabb lehet. Ez az elkötelezett munkavállalói magtartás arra is lehetőséget teremt, hogy belső ajánlás útján a munkáltató újabb megbízható munkaerőhöz jusson.

A dolgozói ajánlási rendszerbe épített Erzsébet-utalvány, − amely a bértől jól elkülönül, ezért ténylegesen plusz juttatásként érzékelhető − még inkább ösztönözheti a dolgozókat a részvételre.

A munkaerő motiválásának szakmai elősegítését az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. is a szívén viseli. Az Útközben elnevezésű konferenciasorozat keretében szervezetpszichológusok járják körül az ösztönzés témakörét. Olyan kérdéseket feszegetnek, mint a fiatalabb generációk, a jövő munkavállalóinak motivációs lehetőségei vagy, hogy mi teszi elkötelezetté a magyar munkavállalókat. Számos kutatásból kiderült, hogy az Y- és a Z-generációt gyakran már más dolgok mozgatják meg vagy teszik elkötelezettebbé, mint a korábbiakat; számukra az egyén jelentősége, helye a szervezetben, az egyedi elbánás igénye sokkal fontosabb. Ráadásul a megtartásuk külön kihívást jelent. Mindezek mellett az előadásokon arról is szó esik, hogy vajon a magyar munkavállalókat még mindig csak a pénz motiválja, vagy vannak helyzetek, amikor a pénzjutalom kifejezetten rombolja a teljesítményt.

Az év utolsó harmadában már időszerű elgondolkodni azon, hogy mivel jutalmazhatja a vezető az elkötelezett kollégákat, mivel értékelheti a teljesítményüket annak érdekében, hogy hosszabb távra is fenntartsa a motivációjukat. Az Erzsébet-utalvány azzal emelkedik ki az egyéb lehetőségek sorából, hogy igazi ajándék, hiszen elkülönül a bértől. Ráadásul a munkáltató közel 30%-kal többet adhat munkavállalóinak, mintha ezt az összeget bérben adná.

Az év végi Ajándék Erzsébet-utalvánnyal nemcsak az alkalmazottak ösztönözhetők, hanem az alvállalkozók és a beszállítók is, akik széles körben használhatják fel azokat az országos elfogadóhely-hálózatban. Az utalványok a szerződött partnerek által nyújtott kedvezményeknek köszönhetően gyakran a névértéküknél is többet érnek. Sőt az utalványfelhasználók rendszeresen szervezett nyereményjátékokban is részt vehetnek.

Bővebb információ: https://www.erzsebetutalvany.hu/munkavallalok-osztonzesere
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter