Az évértékelő is lehet hatásos
- Évek óta egyre több vállalat dönt úgy, hogy nem a karácsonyi partit teszi a fő rendezvényévé. A decemberi időszak mindenki számára zsúfolt, sok menedzser ismeri azt az érzést, amikor úgy esünk be a karácsonyfa alá, hogy kimerülten, túlpörögve mindenre vágyunk, csak épp felhajtásra nem. Aki ezt az ünnepet meghagyja annak, ami eredetileg volt: meghitt családi együttlétnek, az sokat nyerhet vele. Január-februárban a dolgozók túl vannak egy nehéz időszakon, felszabadultak egy nagyon komoly nyomás alól, nyitottá válnak a helyzetelemzésre. Ilyen lelkiállapotban sokkal könnyebb őszintén megünnepelni egy szerencsésen lezárt évet és új papírt, új ceruzát elővéve belekezdeni a következő feladatokba.
A vállalati rendezvény ma már nem lehet öncélú együttlét, az utóbbi években felerősödött a kommunikációs hatás jelentősége. A vezetőknek kevés lehetősége van arra, hogy ne csak közvetlen kollégáikkal osszák meg a gondolataikat, irányvonalakat, hanem az egész cégnek átadják azokat. Márpedig az új helyzetekre csak közös erőfeszítésekkel lehet felkészülni.
- Milyennek kell lennie egy ilyen típusú rendezvényen a produkciónak?
- Az évek során nagy tapasztalatot halmoztunk fel azt illetően, hogy miként lehet ez könnyed, mégis komoly, nagyvonalú és attraktív, nem túl megterhelő, de kellően informatív. Sok elvárásnak kell megfelelni, de a legfontosabb, hogy a produkció épp a megfelelő súlyú legyen, nem lehet túl hangsúlyos, ami elvonja a figyelmet az üzleti célokról, de semmiképp sem lehet semmitmondó, mert az nagyon le tudja rombolni a cégről alkotott képet.
- Milyen produkciók számítanak trendinek manapság?
- Ma már az ember fellép a villamosra és azt látja, hogy az utasok 70 százaléka valamilyen fülhallgatóval utazik, vagy zenelejátszón, vagy a telefonján, de valamilyen eszközön zenét hallgat. Ráadásul a zeneipar olyan "tökéletes" hangzásokat produkál, hogy a megfelelő eszközzel valóságos zenei élmény éri a hallgatót. Ebben a közegben egyre nehezebb újat, felejthetetlent alkotni. Ugyanakkor az emberek vágynak olyan produkciók befogadására, amelyek megérintik a lelkét, amelyek felrázzák az érzékeit, az alvó szerveket. Óriási sikereket szoktunk aratni a mozgásos, táncos, akrobatikus produkcióinkkal, ez nem csak a tomboló tapsból érzékelhető, de a székek alatt megbújó, ritmusra mozduló lábakból is. Úgy gondolom, ez a jövő irányvonala, nem véletlen, hogy a televízióban, de a nagyobb élő színpadokon is nagy sikerrel futnak a táncos produkciók.
Yoman&Yoman