Az idősek sem lázadnak már a tréning ellen
Már az idősek sem tartanak az olyan újkori csodáktól, mint a tréning, ami valószínűleg annak is köszönhető, hogy egyre kidolgozottabb továbbképzési tervekkel rendelkeznek a vállalatok - mondhatjuk el három tréningszervező cég tapasztalatai alapján.
A nagy multinacionális vállalatok mellett egyre több magyar (kis)vállalkozás kap rá a tréning ízére, kezdik ugyanis felismerni azt az alkalmazottakban rejlő hatalmas potenciált, amivel biztosíthatják a szervezet fejlődését - mondhatjuk ki bátran három tréningszervező cég tapasztalatai alapján. Minden valószínűség szerint a szakképzési hozzájárulás megjelenése ébresztette fel hosszú álmukból a magyar társaságokat, elvégre szűkre szabott büdzséjükből ritkán van lehetőségük munkavállalóik fejlődését célzó tréningekre áldozni.
Megkeresésünkre a WIFI Hungária Oktató és Továbbképzési Intézet képzési referense, Kuti Zsuzsanna például arról számolt be, hogy megrendelőik javát ugyan még mindig a nemzetközi cégek adják, de sok magyar társaság igyekszik velük lépést tartani, sőt már kisvállalatok is élénken érdeklődnek szolgáltatásaik iránt, főleg a pályázatoknak köszönhetően. A pozitív tendenciát megerősíti a Cegos Kft. ügyvezetője, Boros István is, bár a hazai vállalatok arányát ennél némileg kisebbre becsüli. Ezzel szemben Kézdi Katalin, a Rodin Management Service Kft. ügyvezetője nem ilyen derűlátó, ők ugyanis csak elvétve találkoznak magyar megrendelő céggel.
Tudatosság terén azonban egyöntetűen pozitívak a tapasztalatok, a vállalatok HR döntéshozói tájékozottak a képzési piacon, a WIFI-nél például gyakorta megesik, hogy a tényleges képzési tematika közös munka eredménye. Legfeljebb outdoor tréningek megrendelésekor fordul elő, hogy csupán a fő irányvonalat határozzák meg a cégek (pl. "mindegy mi, csak csapatépítés legyen"), a szakmai képzések (oktatásszervezés, munkajog, projektmenedzsment) esetén viszont már konkrét elképzelésekkel keresik fel a tréningszervezőket.
Mi alapján válasszunk tréningszervező céget?
Az ilyesfajta céltudatosság azonban könnyen vakvágányra is vezethet, számos olyan tréningszervező cég létezik ugyanis a piacon, amely semmivel sem járul hozzá a dolgozók fejlődéséhez. Ezért mindhárom fenti cég felhívja a figyelmet arra, hogy mindig alaposan tájékozódjunk, hiszen az ajánlat színvonala, ár/érték aránya, a referencia minősége, a tréner személye, illetve egy-egy ismerős ajánlása könnyedén megkülönböztetheti a hozzáértőt a kóklertől. Főként az outdoor jellegű csapatépítő tréningeknél könnyű kiszúrni a szakmaiság teljes hiányát, elvégre nem elég pusztán festői környezetbe helyezve maradandó élménnyel megajándékozni az embereket, valóban építő jellegű feladatokat is ki kell oda találni. Sokan azt hiszik, ha van egy paintballjuk, már mindent tudnak, pedig egy csapat összekovácsolásához, a konfliktusok kezeléséhez ennél sokkalta komolyabb tudásra van szükség - mutatott rá Kézdi Katalin.
Az idősek is szeretik a tréningeket
Nem titok, hogy az idősebbek tartanak az olyan újkori csodáktól, mint a tréning, de Boros István szerint megfordulni látszik a tendencia, egyre inkább kezdi belátni ez a korosztály is, hogy szükség van a továbbképzésekre, így nem is tiltakoznak ellene. Kuti Zsuzsanna szintén osztja ezt a véleményt, bár ő inkább a vezetői státusszal, illetve a humánerőforrás politikájával magyarázza a jelenséget, idősebb ügyfeleik ugyanis kivétel nélkül magasabb körökből kerülnek ki. A Rodinnál egyedülálló képzésük, a lovastréning miatt ugyancsak keveset találkoznak ilyen problémával, a lovak ugyanis hamar kapcsolatot alakítanak ki az emberekkel, még a tréningtől legjobban viszolygók is feloldódnak egy-két óra alatt.
Munkaidő szabadidőben
Európai gyakorlat, hogy a vállalatok a tréningeket hétköznapra szervezik, hogy munkaidejüket, s ne szabadidejüket rabolja el az alkalmazottaknak. Ezzel szemben Magyarországon inkább a hétvégi programok a jellemzőek. A megkérdezett cégek szerint ez nem szentségtörés, hiszen egy évben legfeljebb egyszer vagy kétszer kell a munkavállalónak beáldoznia szabadidejét, s ennyit ő is megtehet a cég - s közvetetten saját maga - sikeréért. Ettől függetlenül igyekeznek hétköznapra tenni, de a megrendelő kifejezett kérésének ők sem tudnak ellentmondani.
Paraszt Imre, HR Portal
Megkeresésünkre a WIFI Hungária Oktató és Továbbképzési Intézet képzési referense, Kuti Zsuzsanna például arról számolt be, hogy megrendelőik javát ugyan még mindig a nemzetközi cégek adják, de sok magyar társaság igyekszik velük lépést tartani, sőt már kisvállalatok is élénken érdeklődnek szolgáltatásaik iránt, főleg a pályázatoknak köszönhetően. A pozitív tendenciát megerősíti a Cegos Kft. ügyvezetője, Boros István is, bár a hazai vállalatok arányát ennél némileg kisebbre becsüli. Ezzel szemben Kézdi Katalin, a Rodin Management Service Kft. ügyvezetője nem ilyen derűlátó, ők ugyanis csak elvétve találkoznak magyar megrendelő céggel.
Tudatosság terén azonban egyöntetűen pozitívak a tapasztalatok, a vállalatok HR döntéshozói tájékozottak a képzési piacon, a WIFI-nél például gyakorta megesik, hogy a tényleges képzési tematika közös munka eredménye. Legfeljebb outdoor tréningek megrendelésekor fordul elő, hogy csupán a fő irányvonalat határozzák meg a cégek (pl. "mindegy mi, csak csapatépítés legyen"), a szakmai képzések (oktatásszervezés, munkajog, projektmenedzsment) esetén viszont már konkrét elképzelésekkel keresik fel a tréningszervezőket.
Mi alapján válasszunk tréningszervező céget?
Az ilyesfajta céltudatosság azonban könnyen vakvágányra is vezethet, számos olyan tréningszervező cég létezik ugyanis a piacon, amely semmivel sem járul hozzá a dolgozók fejlődéséhez. Ezért mindhárom fenti cég felhívja a figyelmet arra, hogy mindig alaposan tájékozódjunk, hiszen az ajánlat színvonala, ár/érték aránya, a referencia minősége, a tréner személye, illetve egy-egy ismerős ajánlása könnyedén megkülönböztetheti a hozzáértőt a kóklertől. Főként az outdoor jellegű csapatépítő tréningeknél könnyű kiszúrni a szakmaiság teljes hiányát, elvégre nem elég pusztán festői környezetbe helyezve maradandó élménnyel megajándékozni az embereket, valóban építő jellegű feladatokat is ki kell oda találni. Sokan azt hiszik, ha van egy paintballjuk, már mindent tudnak, pedig egy csapat összekovácsolásához, a konfliktusok kezeléséhez ennél sokkalta komolyabb tudásra van szükség - mutatott rá Kézdi Katalin.
Az idősek is szeretik a tréningeket
Nem titok, hogy az idősebbek tartanak az olyan újkori csodáktól, mint a tréning, de Boros István szerint megfordulni látszik a tendencia, egyre inkább kezdi belátni ez a korosztály is, hogy szükség van a továbbképzésekre, így nem is tiltakoznak ellene. Kuti Zsuzsanna szintén osztja ezt a véleményt, bár ő inkább a vezetői státusszal, illetve a humánerőforrás politikájával magyarázza a jelenséget, idősebb ügyfeleik ugyanis kivétel nélkül magasabb körökből kerülnek ki. A Rodinnál egyedülálló képzésük, a lovastréning miatt ugyancsak keveset találkoznak ilyen problémával, a lovak ugyanis hamar kapcsolatot alakítanak ki az emberekkel, még a tréningtől legjobban viszolygók is feloldódnak egy-két óra alatt.
Munkaidő szabadidőben
Európai gyakorlat, hogy a vállalatok a tréningeket hétköznapra szervezik, hogy munkaidejüket, s ne szabadidejüket rabolja el az alkalmazottaknak. Ezzel szemben Magyarországon inkább a hétvégi programok a jellemzőek. A megkérdezett cégek szerint ez nem szentségtörés, hiszen egy évben legfeljebb egyszer vagy kétszer kell a munkavállalónak beáldoznia szabadidejét, s ennyit ő is megtehet a cég - s közvetetten saját maga - sikeréért. Ettől függetlenül igyekeznek hétköznapra tenni, de a megrendelő kifejezett kérésének ők sem tudnak ellentmondani.
Paraszt Imre, HR Portal
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
További cikkek
Akár 150 millió forint ingyenpénz: nincs most ennél kedvezőbb képzési pályázat
Negyedik szakaszába lépett a GINOP plusz munkahelyi képzéseket támogató program, amelyben 15 milliárd forintra pályázhatnak a vállalkozások. A... Teljes cikk
Átadták a Szakképzési díjat: itt vannak a győztesek
Kódolás népszerűsítése több generáció körében, étterem és cukrászda működtetése a szakképzésben, társadalmilag hasznos innovációk... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Kisebbségi kamuzás és egy nap alatt lezavart tréning - vádat emelt az ügyészség 3 hónapja
- "A tréning ma már nem úri hóbort" - Merre tart a magyar tréningpiac 2025-ben? 3 hónapja
- "HR vezetők, figyelem! Így fejlesztheti csapatát célzott, gyakorlatias képzésekkel - díjmentes konzultációval" 3 hónapja
- Itt vannak az Év trénere díj nyertesei 5 hónapja
- Itt a lista, ezek a legnagyobb tréningcégek Magyarországon 6 hónapja
- Felkészülés a jövő kihívásaira: Komplex vállalati képzések a Viapantól 6 hónapja
- Az ezüst generáció ereje: Hogyan profitálhatnak a cégek a nyugdíjasok tudásából? 7 hónapja
- Tízből négy nagyszülő egész évben spórol a karácsonyi ajándékra 7 hónapja
- Így alakítják át a pedagógus-továbbképzési rendszert 7 hónapja
- A legtöbb magyar arra számít, hogy 70 éves kora után is dolgoznia kell 7 hónapja
- Nem érzi magát helyén a jelenlegi állásában? Úgy tűnik, nincs egyedül 8 hónapja