Szerző: Paraszt Imre
Megjelent: 14 éve

Az idősek sem lázadnak már a tréning ellen

images

images

A nagy multinacionális vállalatok mellett egyre több magyar (kis)vállalkozás kap rá a tréning ízére, kezdik ugyanis felismerni azt az alkalmazottakban rejlő hatalmas potenciált, amivel biztosíthatják a szervezet fejlődését - mondhatjuk ki bátran három tréningszervező cég tapasztalatai alapján. Minden valószínűség szerint a szakképzési hozzájárulás megjelenése ébresztette fel hosszú álmukból a magyar társaságokat, elvégre szűkre szabott büdzséjükből ritkán van lehetőségük munkavállalóik fejlődését célzó tréningekre áldozni.

Megkeresésünkre a WIFI Hungária Oktató és Továbbképzési Intézet képzési referense, Kuti Zsuzsanna például arról számolt be, hogy megrendelőik javát ugyan még mindig a nemzetközi cégek adják, de sok magyar társaság igyekszik velük lépést tartani, sőt már kisvállalatok is élénken érdeklődnek szolgáltatásaik iránt, főleg a pályázatoknak köszönhetően. A pozitív tendenciát megerősíti a Cegos Kft. ügyvezetője, Boros István is, bár a hazai vállalatok arányát ennél némileg kisebbre becsüli. Ezzel szemben Kézdi Katalin, a Rodin Management Service Kft. ügyvezetője nem ilyen derűlátó, ők ugyanis csak elvétve találkoznak magyar megrendelő céggel.

Tudatosság terén azonban egyöntetűen pozitívak a tapasztalatok, a vállalatok HR döntéshozói tájékozottak a képzési piacon, a WIFI-nél például gyakorta megesik, hogy a tényleges képzési tematika közös munka eredménye. Legfeljebb outdoor tréningek megrendelésekor fordul elő, hogy csupán a fő irányvonalat határozzák meg a cégek (pl. "mindegy mi, csak csapatépítés legyen"), a szakmai képzések (oktatásszervezés, munkajog, projektmenedzsment) esetén viszont már konkrét elképzelésekkel keresik fel a tréningszervezőket.

Mi alapján válasszunk tréningszervező céget?

Az ilyesfajta céltudatosság azonban könnyen vakvágányra is vezethet, számos olyan tréningszervező cég létezik ugyanis a piacon, amely semmivel sem járul hozzá a dolgozók fejlődéséhez. Ezért mindhárom fenti cég felhívja a figyelmet arra, hogy mindig alaposan tájékozódjunk, hiszen az ajánlat színvonala, ár/érték aránya, a referencia minősége, a tréner személye, illetve egy-egy ismerős ajánlása könnyedén megkülönböztetheti a hozzáértőt a kóklertől. Főként az outdoor jellegű csapatépítő tréningeknél könnyű kiszúrni a szakmaiság teljes hiányát, elvégre nem elég pusztán festői környezetbe helyezve maradandó élménnyel megajándékozni az embereket, valóban építő jellegű feladatokat is ki kell oda találni. Sokan azt hiszik, ha van egy paintballjuk, már mindent tudnak, pedig egy csapat összekovácsolásához, a konfliktusok kezeléséhez ennél sokkalta komolyabb tudásra van szükség - mutatott rá Kézdi Katalin.

Az idősek is szeretik a tréningeket

Nem titok, hogy az idősebbek tartanak az olyan újkori csodáktól, mint a tréning, de Boros István szerint megfordulni látszik a tendencia, egyre inkább kezdi belátni ez a korosztály is, hogy szükség van a továbbképzésekre, így nem is tiltakoznak ellene. Kuti Zsuzsanna szintén osztja ezt a véleményt, bár ő inkább a vezetői státusszal, illetve a humánerőforrás politikájával magyarázza a jelenséget, idősebb ügyfeleik ugyanis kivétel nélkül magasabb körökből kerülnek ki. A Rodinnál egyedülálló képzésük, a lovastréning miatt ugyancsak keveset találkoznak ilyen problémával, a lovak ugyanis hamar kapcsolatot alakítanak ki az emberekkel, még a tréningtől legjobban viszolygók is feloldódnak egy-két óra alatt.

Munkaidő szabadidőben

Európai gyakorlat, hogy a vállalatok a tréningeket hétköznapra szervezik, hogy munkaidejüket, s ne szabadidejüket rabolja el az alkalmazottaknak. Ezzel szemben Magyarországon inkább a hétvégi programok a jellemzőek. A megkérdezett cégek szerint ez nem szentségtörés, hiszen egy évben legfeljebb egyszer vagy kétszer kell a munkavállalónak beáldoznia szabadidejét, s ennyit ő is megtehet a cég - s közvetetten saját maga - sikeréért. Ettől függetlenül igyekeznek hétköznapra tenni, de a megrendelő kifejezett kérésének ők sem tudnak ellentmondani.

Paraszt Imre, HR Portal
  • 2022.02.01Munkaügyi adatvédelem (GDPR HR-eseknek) Blended képzésünk során a tananyag általános elméleti részét, mely tartalmazza az alapfogalmak, jogalapok és törvények összefoglalását először e-learning videó formában sajátíthatja el. A videó megtekintése után egy fél napos konzultáció keretein belül, feldolgozásra kerül a tananyag további része, melyet online vagy tantermi formában hirdetünk meg. Részletek Jegyek
  • 2022.02.04Sikeres évem lesz! Csoportos coaching az eredményes évért 2022 első heteit éljük. Álmodozunk és tervezgetünk; mi mindent akarunk megvalósítani az idén? Aztán elröppennek a hetek és a hónapok, és azt vesszük észre, hogy sehol sem tartunk ezekkel a tervekkel. Ilyekor elgondolkodunk: hogy lesz ebből sikeres év?! Lehet, hogy veled is megtörtént már ez. Ha azt akarod, hogy az idén másképp legyen, érdemes felkészülni rá! Jelentkezz az eseményre, ahol eszközöket és inspirációt kapsz a tudatos évtervezéshez! Találkozunk? Részletek Jegyek
  • 2022.03.07Hetes Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. A képzés 3 héten keresztül, 2 hétköznap este valósul meg. Igény esetén 3 munkanapra is szervezhető. Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Képzéssel indul a beillesztés: onboarding az OTP Contact Centerben

Amikor az interjúk után valaki bekerül az OTP Contact Centerébe, vagyis telefonos ügyfélszolgálati központjába, még nem tudja, hogy mi lesz pontosan... Teljes cikk

Úgy éreztem, tényleg vártak - Betanulási terv, mentor program és bizalommal teli légkör

Ez fogadta Hartdégen Klaudiát a dm központjában, az első napján. Klaudia nem egészen egy éve kezdett a drogérialáncnál a HR csapatban dolgozni.... Teljes cikk

A munkahelyi közösség szerepe felértékelődött - Tréning Kerekasztal

A pandémia következményeként megjelentek speciális céges tréning igények, ám a munkatársak motivációjának és elkötelezettségének... Teljes cikk