Az irodavezető a cég adminisztrációs motorja
Napjainkban egy iroda vezetőjének komplex tudással kell rendelkeznie: ő az, aki az irodai adminisztráció szervezésével kapcsolatos teendőket irányítja, biztosítja az ügyvitel, ügyrend, ügyiratkezelés szabályainak betartását, ellátja a beszerzési feladatokat, kezeli az iroda pénzügyeit, megoldja az adminisztrációs terület HR problémáit. Cikkünkben összefoglaljuk, milyen készségeket és hogyan lehet fejleszteni e munkakörnél.
Mit jelent ma az irodavezetés? Milyen készségek fejlesztése, milyen tudás bővítése szükséges ahhoz, hogy az irodavezető szolgáltatói szerepkörének teljes tudatában legyen?
Ezt a szakmát meg kell tanulni, a tudást folyamatosan fejleszteni, bővíteni, és nem árt végigjárni a képzeletbeli adminisztrációs ranglétrát sem. Ma szükség van arra, hogy az iroda vezetője komplex tudással rendelkezzék: ő az, aki az irodai adminisztráció szervezésével kapcsolatos teendőket irányítja, biztosítja az ügyvitel, ügyrend, ügyiratkezelés szabályainak betartását, ellátja a beszerzési feladatokat, felelősséggel kezeli az iroda pénzügyeit, adott esetben megoldja az adminisztrációs terület humánpolitikai problémáit. Ez a komplexitás magába foglalja, a szakmai tudást, a jártasságot és személyi követelményeket. Ez utóbbiakon belül kell, hogy megtalálhatóak legyenek azok a nélkülözhetetlen készségek, melyek folyamatos fejlesztést, aktualitást kívánnak. Nézzük, melyek ezek? Ide tartozik a kommunikációs készség, szervezőkészség, problémamegoldó gondolkodás, vezetői kvalitások, hatékonyság, stressz-kezelés.
Hol és hogyan lehet ezt az időszerű tudást megszerezni?
A fentiekben felsorolt fejlesztési területekre koncentrál a WIFI Hungária Oktató és Továbbképző Intézetében induló "Bízza irodavezetőjére" című nyílt képzés, melyet már az elmúlt években is megkedveltek a résztvevők. Ez a tréning egyrészről megszólítja azokat a vezetőket, akik szeretnék, ha irodavezetőjük professzionális, a nemzetközi elvárásoknak is megfelelő szinten irányítanák az adminisztrációt. Másrészről ajánlható az irodavezetésben jártas, vagy e pozíciót frissen betölteni kívánóknak is, akik fontosnak tartják a minőségi szakmai továbbképzést.
A féléves kurzus keretében hangsúlyt kap az irodavezetői készségek fejlesztése, melyek gyakorlati példákon, szituációs játékokban bemutatva lehetőséget adnak a szakmai tudatosság kialakítására. A résztvevők megismerhetik és elsajátíthatják az időgazdálkodás, az ügyvitel és a rendezvényszervezés már jól bevált, valamint legújabb technikáit. A képzés elméleti része, így a jog és a vezetéselmélet is a gyakorlati alkalmazhatóság szemszögéből kerül bemutatásra. Összefoglalva, a "Bízza irodavezetőjére" képzésen a hallgatók nem az elméletet "tanulják" meg, hanem a "hogyan tesszük" készségeit fejlesztik.
"Adminisztrációs műveltség"
Nemcsak az irodavezetőknek van szükségük "adminisztrációs műveltségük" fejlesztésére, hanem az irodavezetők alá beosztott munkatársaknak, így az asszisztenseknek, titkárnőknek, recepciósoknak. Miért éri meg a vezetőknek befektetnie a WIFI által indított "Mesterfogások az irodában" kétnapos tréningbe?
Mert adminisztrációs beosztottja szakmai önismeretének fejlesztéséből kiindulva, megérti munkakörének szerepét, súlyát az adott irodán belül, tökéletesítheti kommunikációs- és szervezési készségeit, melyek által munkájában továbbfejlődhet, valamint kihasználhatja az időgazdálkodás által nyújtott előnyöket. Olyasféle tréning ez, amelyben a résztvevők egyszerű példák gyakorlásával magas szintű irodai igényeket elégíthetnek ki.
Ügyfélszolgálat, de mennyire fontos...!
Azt, hogy milyennek kellene lennie az ügyfélszolgálatnak, arról legtöbbünknek van elképzelése, miután vevőként megtapasztalhattunk már ilyet is, olyat is. Az elméletet ismerjük, de mindezt át tudjuk-e ültetni a gyakorlatba? Hol mutathatóak ki pozitív eredmények a tréning elvégzése után? Az "Ügyfélszolgálat és reklamációkezelés" tréning pont erre ad lehetőséget. Egyrészről itt arról van szó, hogy átélhetik azokat a helyzeteket, amelyek a valóságban előfordulhatnak, így nemcsak a maguk, de az ügyfelek szerepével is tudnak azonosulni. Ezeket a szituációkat meg kell élni, hogy helyesen tudjuk értelmezni, és le tudjuk vonni belőle a megfelelő következtetéseket, mely alapján felszámolhatjuk a negatív viselkedést, és erősíteni tudjuk a pozitív magatartást.
Másrészről elsajátíthatják annak gyakorlatát is, hogy a pozitív magatartási mintákat hogyan ültessék át a gyakorlatba: hiszen az, miként érezzük magunkat a bőrünkben, hogyan vélekedünk a munkahelyünkről, a szakmáról megmutatkozik munkánk minőségében. Az ügyfélszolgálaton minden nap profi módon kell képviselni a céget, ami nem kevés, fáradságos munkába kerül. Éppen ezért e tréning figyelmet fordít arra is, milyen módon értelmezzük és miképp álljunk hozzá feladatainkhoz, hogyan csoportosítsuk át energiánkat és gondolatainkat a minőségi munkavégzés érdekében. Következésképp a képzés eredménye az ügyfélközpontú, segítőkézséget tanúsító, a vevői igényeknek megfelelő minőségi szolgáltatás.
Nádasi Mónika
www.wifi.hu
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Kódolás népszerűsítése több generáció körében, étterem és cukrászda működtetése a szakképzésben, társadalmilag hasznos innovációk... Teljes cikk
Kényes helyezetekhez, feszültséghez, széthúzáshoz vezethetnek sokak szerint a generációs különbségek, főleg a munka világában. Szükségszerű-e,... Teljes cikk
- Kisebbségi kamuzás és egy nap alatt lezavart tréning - vádat emelt az ügyészség 2 hónapja
- "A tréning ma már nem úri hóbort" - Merre tart a magyar tréningpiac 2025-ben? 3 hónapja
- "HR vezetők, figyelem! Így fejlesztheti csapatát célzott, gyakorlatias képzésekkel - díjmentes konzultációval" 3 hónapja
- Így teszik hatékonyabbá a munkaügyi rendszert – milliárdos fejlesztés indul 3 hónapja
- Itt vannak az Év trénere díj nyertesei 5 hónapja
- Itt a lista, ezek a legnagyobb tréningcégek Magyarországon 5 hónapja
- Felkészülés a jövő kihívásaira: Komplex vállalati képzések a Viapantól 6 hónapja
- Magasabb lehet a pedagógusok béremelése, nem így az iskolai dolgozóknak 7 hónapja
- Képezd magad - ne csak az iskolapadban, az üzleti életben is! 8 hónapja
- Kézbesítési megbízott: Miért fontos és hogyan működik? 8 hónapja
- Nem félnek a trénerek a mesterséges intelligenciától 8 hónapja