kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Belső tréning vagy blended learning?

Az előzetesen becsült 70-80 százalékos aránnyal szemben a cégek mindössze 40 százaléka tervezi a tréningkiadások csökkentését, öt százalék pedig kifejezetten növeli képzési büdzséjét - derül ki a Parmenión Research kutatásából, amelyet a Skull Tréning és Tanácsadás megbízásából készítettek.

Érdekes eredményeket hozott a Skull Tréning és Tanácsadás megbízásából készült kutatás, amely 2010. februárjában 268 főt kérdezett meg a tréningpiac várható változásairól, vállalati tréning terveiről.

"Kutatásunk eredménye ellentmond a tréningcégek gyakran tartózkodó hangulatának. Az előzetesen becsült 70-80 százalékos aránnyal szemben a cégek mindössze 40 százaléka tervezi a tréningkiadások csökkentését. Öt százalék pedig kifejezetten növeli képzési büdzséjét - mondta el Hargitai Andrea, a SKULL ügyvezető igazgatója.

A megtakarítás leggyakoribb módszere (41 százalék) a "befelé fordulás", vagyis belső, saját trénerek alkalmazása. Ezt követi a tréningnapok vagy résztvevők számának csökkentése (24 százalék és 19 százalék), majd a járulékos költségek visszafogása, pl. olcsóbb szálloda választásával (16 százalék).

A másik érdekes eredmény, hogy a cégek 62 százaléka tervezi elektronikus képzés igénybevételét. "A SKULL Tréning és Tanácsadás évekkel ezelőtt elindította e-learning és blended learning programjait, ezért nagy öröm volt látni, hogy a piacon egyre nagyobb erre az igény" - tette hozzá Hargitai Andrea. Az ügyvezető kiemelte, hogy a válaszadók szerint a blended learning fő vonzereje a gyorsaság, a rugalmasság és a hatékonyság (44 százalék, 26 százalék, 13 százalék)

A 2010-es trendet, azaz a képzési politika változási irányát két kérdéssel szondázták. Az első a résztvevők összetételére vonatkozott, a másik a tréningek témájára.

A válaszok alapján megállapítható, hogy 2010-ben a középvezetők és az értékesítési csapatok képzésére jut majd több pénz, hiszen míg a cégek 35 százalékánál nem változik az összetétel, addig 41 százalék a középvezetőit, 13 százalék pedig az értékesítőket küldené több tréningre. A felsővezetők képzésére csupán a cégek 3 százalékánál fognak többet fordítani. Ugyanakkor a cégek 51 százaléka tervezi, hogy az eddigieknél többször vesz igénybe vezetői coachingot.

A képzési terület alapján a legnagyobb változás a belső szakmai oktatás erőteljes térnyerése (35 százalék). Második helyen szerepeltek a működési és szervezeti hatékonyságot célzó tréningek, de az értékesítési képzés is dobogós (22 százalék és 13 százalék). Figyelemreméltó változás, hogy mind több cég igényel külső segítséget a stressz kezelés elsajátításához. "Nem véletlen, hogy a két legdinamikusabban fejlődő termékünk az értékesítési csúcstréning, a Hunter Program, valamint a feszültségoldást célzó Stresszpedíció, avagy lélektuning" - tette hozzá Hargitai Andrea.

  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A hiányzó tudást a munkahelyen kell biztosítani - így látta az elmúlt évet Szüle Mária, a BMW debreceni gyárának HR menedzsment vezetője

Gyors és nagy volumenű bővülés, amivel a toborzási csapatnak meg kellett birkóznia. 200 duális diák, saját egészségügyi központ, nyári tábor... Teljes cikk

Fókuszban a hatékonyság növelése és a Z generáció - így látta az évet Kiss Zsuzsanna, a Marriott 4 budapesti szállodájáért felelős HR igazgatója

Változásmenedzsment, külföldi munkavállalók integrálása, a fluktuáció csökkentése, a működés hatékonyabbá tétele – mind a 2024-es év... Teljes cikk

Ezért fordulnak egyre többen vezetési tanácsadókhoz

Ez év tavaszán több hazai és határon túli egyetem (Komárom és Kolozsvár) részvételével és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) valamint... Teljes cikk