CSR Tudatossági Hetet rendez a Svéd Kereskedelmi Kamara
Június 28-a és július 4-e között tartják az első magyar CSR Tudatossági Hetet a Svéd Kereskedelmi Kamara szervezésében. A rendezvény célja, hogy felhívja a figyelmet a céges társadalmi felelősségvállalás fontosságára, és a vállalatok megoszthassák CSR-kampányaik tapasztalatait, inspirálják egymást a társadalmilag tudatos működésre.
Magyarországon a vállalatok nagy része végez valamilyen CSR-tevékenységet, mégis sok vállalat ambivalensen áll a témához: egyfajta „kötelező körként” jótékonykodnak, de nem igazán látják át, milyen pozitív hatása lehet akár pénzügyi és HR-szempontból is a CSR-kampányoknak.
„Emiatt Magyarországon a valós jelentőségéhez képest kevesebb szó esik a nyilvánosságban a CSR-ről, és mi ezen változtatni szeretnénk” - mondja Thomas Straumits, a Magyarországi Svéd Kereskedelmi Kamara elnöke.
A CSR Tudatossági Hét elnevezésű online kampány célja az, hogy segítse a hazai cégeket a támogatott cél, a közösség és a vállalat szempontjából is hatékonyabb CSR-kampányok szervezésében. A kampányba számos magyarországi vállalat, kamara és szervezet bekapcsolódott, hozzájuk bárki csatlakozhat a közös logó és a #csrawarenessweek2021 hashtag használatával.
A társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban tévhit, hogy az lényegében csak a reklám egy formája, de - ahogy az a Svédország Nagykövetségének megbízásából készített magyarországi cégek körében végzett felméréséből is kiderült, - a CSR-kampányok valójában nemcsak az ügyfeleknek szólnak, hanem motiválhatják a jelenlegi és potenciális munkavállalókat is.
Az employer branding, azaz a munkáltatói imázs szempontjából különösen hasznosak az esélyegyenlőséggel és elfogadással kapcsolatos kampányok. A tapasztalatok azt mutatják, hogy például a fogyatékossággal élőkkel, LMBTQ emberekkel és más kisebbségekkel kapcsolatos CSR segít abban, hogy a cégekhez több fiatal, nyitott gondolkodású munkavállaló jelentkezzen, és abban is, hogy barátságosabb munkahelyi légkör alakuljon ki a cégnél.
Bár a médiában a legnagyobb nyilvánosságot a nagyvállalatok CSR-kampányai kapják, fontos megemlíteni, hogy a kis- és középvállalatok hasonló arányban támogatnak jótékony célokat, általában helyi civil szervezeteken keresztül. Sőt, a kisvállalatok, jövedelmükhöz viszonyítva gyakran erejükön felül támogatnak társadalmi ügyeket. Az egyik oka annak, hogy keveset hallunk a magyar vállalatok CSR-tevékenységéről, az az, hogy igen kevés cégnél jelöltek ki külön CSR-felelőst: míg a multinacionális cégen negyedénél van külön CSR-osztály, a magyar cégeknél csak 9 százalék az arány hívja fel a figyelmet a Svéd Kereskedelmi Kamara.