kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

CSR Tudatossági Hetet rendez a Svéd Kereskedelmi Kamara

Június 28-a és július 4-e között tartják az első magyar CSR Tudatossági Hetet a Svéd Kereskedelmi Kamara szervezésében. A rendezvény célja, hogy felhívja a figyelmet a céges társadalmi felelősségvállalás fontosságára, és a vállalatok megoszthassák CSR-kampányaik tapasztalatait, inspirálják egymást a társadalmilag tudatos működésre.

Magyarországon a vállalatok nagy része végez valamilyen CSR-tevékenységet, mégis sok vállalat ambivalensen áll a témához: egyfajta „kötelező körként” jótékonykodnak, de nem igazán látják át, milyen pozitív hatása lehet akár pénzügyi és HR-szempontból is a CSR-kampányoknak.

„Emiatt Magyarországon a valós jelentőségéhez képest kevesebb szó esik a nyilvánosságban a CSR-ről, és mi ezen változtatni szeretnénk” - mondja Thomas Straumits, a Magyarországi Svéd Kereskedelmi Kamara elnöke.

A CSR Tudatossági Hét elnevezésű online kampány célja az, hogy segítse a hazai cégeket a támogatott cél, a közösség és a vállalat szempontjából is hatékonyabb CSR-kampányok szervezésében. A kampányba számos magyarországi vállalat, kamara és szervezet bekapcsolódott, hozzájuk bárki csatlakozhat a közös logó és a #csrawarenessweek2021 hashtag használatával.

A társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban tévhit, hogy az lényegében csak a reklám egy formája, de - ahogy az a Svédország Nagykövetségének megbízásából készített magyarországi cégek körében végzett felméréséből is kiderült, - a CSR-kampányok valójában nemcsak az ügyfeleknek szólnak, hanem motiválhatják a jelenlegi és potenciális munkavállalókat is.

Az employer branding, azaz a munkáltatói imázs szempontjából különösen hasznosak az esélyegyenlőséggel és elfogadással kapcsolatos kampányok. A tapasztalatok azt mutatják, hogy például a fogyatékossággal élőkkel, LMBTQ emberekkel és más kisebbségekkel kapcsolatos CSR segít abban, hogy a cégekhez több fiatal, nyitott gondolkodású munkavállaló jelentkezzen, és abban is, hogy barátságosabb munkahelyi légkör alakuljon ki a cégnél.

Bár a médiában a legnagyobb nyilvánosságot a nagyvállalatok CSR-kampányai kapják, fontos megemlíteni, hogy a kis- és középvállalatok hasonló arányban támogatnak jótékony célokat, általában helyi civil szervezeteken keresztül. Sőt, a kisvállalatok, jövedelmükhöz viszonyítva gyakran erejükön felül támogatnak társadalmi ügyeket. Az egyik oka annak, hogy keveset hallunk a magyar vállalatok CSR-tevékenységéről, az az, hogy igen kevés cégnél jelöltek ki külön CSR-felelőst: míg a multinacionális cégen negyedénél van külön CSR-osztály, a magyar cégeknél csak 9 százalék az arány hívja fel a figyelmet a Svéd Kereskedelmi Kamara.

 

  • 2024.09.19PANNON HR KONFERENCIA 2024. Hagyományos őszi Pannon HR Konferenciánkon, ahol ismét neves előadókkal, érdekes és aktuális témákkal, izgalmas kerekasztal beszélgetésekkel készülünk. Célunk, hogy lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A Wizz Air fenntarthatósági nagyköveteket toboroz

A Wizz Air bejelentette, hogy immáron másodszor indítja el fenntarthatósági nagyköveti programját. A kifejezetten sikeres első év után a... Teljes cikk

5 év alatt 116,2 millió forint adományt gyűjtött a krízishelyzetbe került kollégáinak a Tesco

Öt éve jött létre a Tesco Angyal Alapítvány, amely a nehéz helyzetbe került munkatársaknak nyújt szociális segítséget a kollégák... Teljes cikk

Akár kreditet is érhet az önkéntesség!

Magyarországon az elmúlt években fokozatosan emelkedett az önkéntesség iránti érdeklődés és elköteleződés. Tavaly hazánkban az önkéntesek... Teljes cikk