kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Egyre több CSR-jelentést adnak ki a cégek

A felelős működés kommunikációjának legelterjedtebb eszköze jelenleg a honlapon elhelyezett CSR menüpont, illetve a CSR-jelentés. A bevonásra épülő érintetti párbeszéd még kevésbé jellemző. A CSR kommunikáció fő motivációját a bizalomnövelés és a vállalati reputáció építése jelenti - derül ki az idei Good CSR kutatás eredményeiből.

A B&P Consulting által indított, az idén negyedik évébe lépő Good CSR program a fenntartható működést kiemelten kezelő, felelős vállalatokat fogja össze. A kezdeményezéshez kapcsolódó kutatásban idén 53 vállalat vett részt egy online kérdőív kitöltésével. A felmérés legfőbb célja az volt, hogy feltérképezze a felelős vállalati működés helyzetét, a társadalmi felelősségvállalás különböző formáinak elterjedtségét a magyarországi vállalatok körében.

A válaszadók négy fő területen értékelték saját vállalatuk teljesítményét: érintetti kapcsolatok; stratégia; kezdeményezések és programok; illetve kommunikáció. A négy dimenzió közül a kommunikáció terén érték el a leggyengébb eredményt a felmérésben részt vevő vállalatok képviselői, akik ezt tartották a harmadik legfontosabb területnek.

A kutatás eredményei szerint a CSR kommunikáció jelenleg legelterjedtebb eszközei a vállalati honlapon elhelyezett CSR menüpont, esetleg egy külön CSR oldal (23 említés), illetve a CSR- vagy fenntarthatósági jelentés publikálása (21 említés). Ennél valamivel kevesebb cég számol be különböző kiadványokban a felelős működéssel kapcsolatos elveikről és programjaikról (19 említés). Néhány válaszadó esetében ugyan megjelenik a vállalat honlapján a társadalmi felelősségvállalás, azonban egyelőre még nem külön menüpontban (8 említés). Egyes cégek pedig hirdetéseikben jelenítik meg a felelős működésre vonatkozó üzeneteiket (7 említés).

Az egyirányú kommunikáción túlmenően a kutatásban részt vevők közel fele (49 százalék) biztosít érintettjei számára visszajelzési lehetőséget a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban. Ehhez képest valamivel alacsonyabb azon cégek aránya, amelyek beszámolnak a társadalmi felelősségvállalás terén kitűzött célok teljesüléséről, illetve az esetleges nem-teljesülés okairól (44 százalék).

Szintén a felelős működéshez kapcsolódó kommunikáció része a vállalat termékeinek, szolgáltatásainak felelős használatát célzó programok, kezdeményezések megvalósítása is. Ennek célja, hogy az érintetteket segítse a felelős és tudatos termékhasználat kialakításában. A válaszadók 54 százaléka működtet ilyen jellegű programokat.

Az egyirányú kommunikáción túllépve az érintettekkel folytatott rendszeres párbeszéd jelenti a stratégiai alapokon nyugvó, érintetti bevonásra épülő kommunikáció alapkövét. Ennek előfordulása jelenleg még nem tekinthető általánosnak, mindössze a kutatásban részt vevő cégek 46 százalékára jellemző kisebb-nagyobb mértékben ez az interaktív kommunikációs forma.

A vállalatok saját bevallása szerint a felelős működés mérésének és kommunikációjának elsődleges célját a vállalati reputáció építése és a vállalati iránti bizalom növelése jelenti (38-38 százalék). A válaszadók ennél kevésbé tartották fontosnak az érintettek informálását (19 százalék). A CSR-rel kapcsolatos belső döntéshozatali folyamatok támogatását pedig csupán öt százalékuk várja el a kommunikációs tevékenységektől.

"Bár ma még az jelentheti a legnagyobb kihívást a vállalatok számára, hogy milyen módon közvetítsék társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos üzeneteiket az érintettek felé, már rövid távon is számolni kell az érintetti bevonás növekvő jelentőségével. Az egyirányú kommunikáción túlmenően minden fél érdeke az egyenrangú, bevonásra épülő párbeszéd, ami növelheti a vállalat iránti bizalmat, valamint társadalmi, gazdasági és környezeti szempontból is előnyös együttműködések alapját jelentheti" - mondta Braun Róbert, a B&P Consulting résztulajdonosa.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel

Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk

Klimax: Dolgozó nők, akik minden nap újrahangolják magukat, mert nincs más választásuk

Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk

Íme 4 lépés, amivel bármilyen munkahelyi vita elsimítható

A munkahelyi konfliktusok elkerülhetetlenek – de nem mindegy, hogyan kezeljük őket. Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója négy bevált... Teljes cikk