Egyre több CSR-jelentést adnak ki a cégek
A felelős működés kommunikációjának legelterjedtebb eszköze jelenleg a honlapon elhelyezett CSR menüpont, illetve a CSR-jelentés. A bevonásra épülő érintetti párbeszéd még kevésbé jellemző. A CSR kommunikáció fő motivációját a bizalomnövelés és a vállalati reputáció építése jelenti - derül ki az idei Good CSR kutatás eredményeiből.
A válaszadók négy fő területen értékelték saját vállalatuk teljesítményét: érintetti kapcsolatok; stratégia; kezdeményezések és programok; illetve kommunikáció. A négy dimenzió közül a kommunikáció terén érték el a leggyengébb eredményt a felmérésben részt vevő vállalatok képviselői, akik ezt tartották a harmadik legfontosabb területnek.
A kutatás eredményei szerint a CSR kommunikáció jelenleg legelterjedtebb eszközei a vállalati honlapon elhelyezett CSR menüpont, esetleg egy külön CSR oldal (23 említés), illetve a CSR- vagy fenntarthatósági jelentés publikálása (21 említés). Ennél valamivel kevesebb cég számol be különböző kiadványokban a felelős működéssel kapcsolatos elveikről és programjaikról (19 említés). Néhány válaszadó esetében ugyan megjelenik a vállalat honlapján a társadalmi felelősségvállalás, azonban egyelőre még nem külön menüpontban (8 említés). Egyes cégek pedig hirdetéseikben jelenítik meg a felelős működésre vonatkozó üzeneteiket (7 említés).
Az egyirányú kommunikáción túlmenően a kutatásban részt vevők közel fele (49 százalék) biztosít érintettjei számára visszajelzési lehetőséget a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban. Ehhez képest valamivel alacsonyabb azon cégek aránya, amelyek beszámolnak a társadalmi felelősségvállalás terén kitűzött célok teljesüléséről, illetve az esetleges nem-teljesülés okairól (44 százalék).
Szintén a felelős működéshez kapcsolódó kommunikáció része a vállalat termékeinek, szolgáltatásainak felelős használatát célzó programok, kezdeményezések megvalósítása is. Ennek célja, hogy az érintetteket segítse a felelős és tudatos termékhasználat kialakításában. A válaszadók 54 százaléka működtet ilyen jellegű programokat.
Az egyirányú kommunikáción túllépve az érintettekkel folytatott rendszeres párbeszéd jelenti a stratégiai alapokon nyugvó, érintetti bevonásra épülő kommunikáció alapkövét. Ennek előfordulása jelenleg még nem tekinthető általánosnak, mindössze a kutatásban részt vevő cégek 46 százalékára jellemző kisebb-nagyobb mértékben ez az interaktív kommunikációs forma.
A vállalatok saját bevallása szerint a felelős működés mérésének és kommunikációjának elsődleges célját a vállalati reputáció építése és a vállalati iránti bizalom növelése jelenti (38-38 százalék). A válaszadók ennél kevésbé tartották fontosnak az érintettek informálását (19 százalék). A CSR-rel kapcsolatos belső döntéshozatali folyamatok támogatását pedig csupán öt százalékuk várja el a kommunikációs tevékenységektől.
"Bár ma még az jelentheti a legnagyobb kihívást a vállalatok számára, hogy milyen módon közvetítsék társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos üzeneteiket az érintettek felé, már rövid távon is számolni kell az érintetti bevonás növekvő jelentőségével. Az egyirányú kommunikáción túlmenően minden fél érdeke az egyenrangú, bevonásra épülő párbeszéd, ami növelheti a vállalat iránti bizalmat, valamint társadalmi, gazdasági és környezeti szempontból is előnyös együttműködések alapját jelentheti" - mondta Braun Róbert, a B&P Consulting résztulajdonosa.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk
Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk
Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk
- Így alakítsuk ki az ember és a technológia optimális együttműködését 9 hónapja
- Fontos kimondani: a digitális világ még több láthatatlan munkát hárít a nőkre 9 hónapja
- A felhatalmazás felelősséggel jár - Tóth Zsuzsa, a Magyar Telekom Chief People Officere 10 hónapja
- Gyermekek felzárkóztatását támogatja a logisztikai cég 10 hónapja
- "Nehéz eset" emberekkel dolgozik? - ezt a 7 dolgot tartsa szem előtt 10 hónapja
- Tanulmány: ezért egyre több a csendes felmondás a magyar cégeknél 11 hónapja
- Így hat a dolgozókra a munkahelyi konfliktus 1 éve
- Mi lesz a következménye annak, hogy egyre kevésbé számít a munka a gazdaságban? 1 éve
- A munkaidőnk mindössze 5 százalékát töltjük kommunikációval 1 éve
- CSR-tól az ESG-ig: a píárszínezetű jófejségtől, a kötelező fenntarthatósági meggyőződésig 1 éve
- Így tehetsz a munkavállalókért és egy jó ügyért egyszerre 1 éve