Megjelent: 9 éve

Egyre több CSR-jelentést adnak ki a cégek

images

A B&P Consulting által indított, az idén negyedik évébe lépő Good CSR program a fenntartható működést kiemelten kezelő, felelős vállalatokat fogja össze. A kezdeményezéshez kapcsolódó kutatásban idén 53 vállalat vett részt egy online kérdőív kitöltésével. A felmérés legfőbb célja az volt, hogy feltérképezze a felelős vállalati működés helyzetét, a társadalmi felelősségvállalás különböző formáinak elterjedtségét a magyarországi vállalatok körében.

A válaszadók négy fő területen értékelték saját vállalatuk teljesítményét: érintetti kapcsolatok; stratégia; kezdeményezések és programok; illetve kommunikáció. A négy dimenzió közül a kommunikáció terén érték el a leggyengébb eredményt a felmérésben részt vevő vállalatok képviselői, akik ezt tartották a harmadik legfontosabb területnek.

A kutatás eredményei szerint a CSR kommunikáció jelenleg legelterjedtebb eszközei a vállalati honlapon elhelyezett CSR menüpont, esetleg egy külön CSR oldal (23 említés), illetve a CSR- vagy fenntarthatósági jelentés publikálása (21 említés). Ennél valamivel kevesebb cég számol be különböző kiadványokban a felelős működéssel kapcsolatos elveikről és programjaikról (19 említés). Néhány válaszadó esetében ugyan megjelenik a vállalat honlapján a társadalmi felelősségvállalás, azonban egyelőre még nem külön menüpontban (8 említés). Egyes cégek pedig hirdetéseikben jelenítik meg a felelős működésre vonatkozó üzeneteiket (7 említés).

Az egyirányú kommunikáción túlmenően a kutatásban részt vevők közel fele (49 százalék) biztosít érintettjei számára visszajelzési lehetőséget a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatban. Ehhez képest valamivel alacsonyabb azon cégek aránya, amelyek beszámolnak a társadalmi felelősségvállalás terén kitűzött célok teljesüléséről, illetve az esetleges nem-teljesülés okairól (44 százalék).

Szintén a felelős működéshez kapcsolódó kommunikáció része a vállalat termékeinek, szolgáltatásainak felelős használatát célzó programok, kezdeményezések megvalósítása is. Ennek célja, hogy az érintetteket segítse a felelős és tudatos termékhasználat kialakításában. A válaszadók 54 százaléka működtet ilyen jellegű programokat.

Az egyirányú kommunikáción túllépve az érintettekkel folytatott rendszeres párbeszéd jelenti a stratégiai alapokon nyugvó, érintetti bevonásra épülő kommunikáció alapkövét. Ennek előfordulása jelenleg még nem tekinthető általánosnak, mindössze a kutatásban részt vevő cégek 46 százalékára jellemző kisebb-nagyobb mértékben ez az interaktív kommunikációs forma.

A vállalatok saját bevallása szerint a felelős működés mérésének és kommunikációjának elsődleges célját a vállalati reputáció építése és a vállalati iránti bizalom növelése jelenti (38-38 százalék). A válaszadók ennél kevésbé tartották fontosnak az érintettek informálását (19 százalék). A CSR-rel kapcsolatos belső döntéshozatali folyamatok támogatását pedig csupán öt százalékuk várja el a kommunikációs tevékenységektől.

"Bár ma még az jelentheti a legnagyobb kihívást a vállalatok számára, hogy milyen módon közvetítsék társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos üzeneteiket az érintettek felé, már rövid távon is számolni kell az érintetti bevonás növekvő jelentőségével. Az egyirányú kommunikáción túlmenően minden fél érdeke az egyenrangú, bevonásra épülő párbeszéd, ami növelheti a vállalat iránti bizalmat, valamint társadalmi, gazdasági és környezeti szempontból is előnyös együttműködések alapját jelentheti" - mondta Braun Róbert, a B&P Consulting résztulajdonosa.
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
  • 2020.10.16XIII. LEAN FÓRUM - KONFERENCIA A Fórum fókuszai: Lean Vezetés - Lean coaching Ipar 4.0. és a Lean a gyakorlatban Lean Quality – Lean Six Sigma Lean Office - Folyamatfejlesztés Részletek Jegyek
  • 2020.10.22 HR folyamatok/HR kommunikáció/Változásmenedzsment A képzésen összefoglaljuk és rendszerbe helyezzük a HR folyamatokat, megismerkedünk a HR kommunikáció szerepével és témaköreivel, valamint megtudjuk, mit jelent a változásmenedzsment. Kiknek ajánljuk? A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének fejleszteni a belső kommunikáción, illetve a változások menedzselését hatékonyabbá szeretnék tenni. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
HR vezetők rendkívüli helyzetben - Vilma Pavlova, TV2 Csoport

A TV2-nél már szinte mindenki visszatért az irodába, de a home office lehetősége is megmarad. A változó világban nehéz minden eshetőségre... Teljes cikk

HR vezetők rendkívüli helyzetben - Cseh Miklós, Szerencsejáték Zrt.

104 hétre meghosszabbított munkaidőkeret: így akár két év alatt is le lehet dolgozni az elmaradt órákat. Az emberi kapcsolatok hiánya miatt csak a... Teljes cikk

HR vezetők rendkívüli helyzetben - Erdei Kata, Richter Gedeon Nyrt.

Tabuk dőltek meg, folyamatok egyszerűsödtek és gyorsultak fel a járványhelyzet alatt a gyógyszeripari vállalatnál, ami szemléletváltást kívánt... Teljes cikk