Elégedettség mérése emojikkal
A fogyasztók és munkatársak elégedettségének mérését nagyon hatékonyan lehet elvégezni a világszerte elterjedt, nagyon egyszerű és jól értelmezhető emoji szimbólumrendszerrel.
Jóléti társadalmakban óriási termékkínálattal szembesülnek a fogyasztók. Gyakorlatilag ugyanazon célra több féle termék még több szolgáltató részéről kerül kínálatba. Az értékesítőket egyazon cél vezérli: a termékek, szolgáltatások eladása. A vásárlók előnyben vannak a termelőkkel szemben, hiszen a termékekből túlkínálat van (nem ide értve az egyedi igényeket kiszolgáló termékeket, szolgáltatásokat). Óriási verseny zajlik a fogyasztók kegyeiért. Legalábbis ez lenne a normális. Sokszor ugyanis mégis az ellenkezőjét tapasztaljuk mi fogyasztók. Amikor bemegyünk egy üzletbe és kedvtelen, depressziós, netán undok eladóval találjuk szembe magunkat, a fogyasztó megteheti és ha magamból indulok ki, meg is teszem, hogy sarkon fordulok és más üzletben keresem, veszem meg ugyanazt a terméket, még akár drágábban is, ha abban az üzletben öröm vásárolni. Természetesen a fogyasztói magatartást, attitűdöt számos kutatás vizsgálta és már algoritmusok is születtek az egyes iparágak fogyasztóinak minél hatékonyabb kiszolgálására. Mégis vallom, hogy a fogyasztók nagyra értékelik, ha a szolgáltató kíváncsi a fogyasztó benyomásaira, esetleges igényeire, és egyre inkább szeretik is kimondani, közölni véleményüket. Ez a fajta folyamatos, interaktív kommunikáció segíti a fejlődést, a gazdaság dinamikus működését.
Nem szabad azonban az elégedettség mérését csupán a fogyasztókra korlátozni, ne feledkezzünk meg a gyártó, szolgáltató cégek munkavállalóiról se, akik mindennek a mozgatórugói és nélkülük nem is léteznének. A munka piacáról mára szintén kijelenthető, hogy a munkavállalói oldal lett az erősebb. A munkavállalók mobilitása nő és erősödik a vállalkozói kedv is, ergo egyre égetőbb a munkaerőhiány egyelőre főleg a gyártás, szolgáltatás területén, de rövid időn belül az értelmiségi szakmákban is megjelenik. Nagyon fontos tehát, hogy a munkaadó meg tudja tartani a jól bevált, hasznos, eredményes munkát végző munkavállalóját. A helyzet tehát hasonló, mint a kereskedelemben.
A munkavállalók igénylik, hogy munkájukat megbecsüljék és elmondhassák véleményüket, konstruktívan részt vehessenek munkahelyük fejlesztésében és mindezt a teljeskörű anonimitás biztosításával természetesen. Hiszen a munkavállalók egyben féltik is állásukat, tartanak attól, hogy netán elveszítik munkaadójuk bizalmát, ha kritizálnák a rendszert (merthogy előfordulhat, hogy a kritikát a munkaadó nem fejlesztendő területként definiálná, hanem a könnyebb megoldást választaná, autokratikus vezetést alkalmazna). Az informatikai forradalom egyik káros hatását is fontos megemlítenünk, hogy a világháló a szó szoros értelmében is bekebelezi az egyéneket, kvázi, ha bekapcsolódunk, azonnal azonosíthatóvá is válunk.
Hogyan segíti az elégedettség mérése a vállalatát és munkavállalóit?
A fogyasztók és munkatársak elégedettségének mérését nagyon hatékonyan lehet elvégezni a világszerte elterjedt, nagyon egyszerű és jól értelmezhető emoji szimbólumrendszerrel. A Smiley Touch Terminal négy smiley figura segítségével mutatja meg a fogyasztók vagy a munkatársak hangulatát, elégedettségét. Használata egyszerű, a terminálok az üzlet, vagy munkahely több pontján egyidőben (is) elhelyezhetők és a segítségükkel vizsgált, mért kérdések, vagy akár szakterületek, részlegek szükségszerűen és tetszés szerint változtathatók. A kérdésekre kapott válaszokat a rendszer azonnal elemzi és kimutatásokat készít a felhasználónak. A válaszadás gyors és egyszerű, a válaszadó életéből mindössze másodperceket vesz el a folyamat. A „megkérdezett” nem beazonosítható és nem teszi számára kötelezővé a válaszadást, ami egyébként frusztrálná és kényszernek érezné, viszont a lehetőséget megadja számára. Nagyon fontos, hogy a munkaadó, vagy az értékesítő, szolgáltató (rendszeres időközönként) adjon visszajelzést a válaszadók számára a tapasztaltakról és arról, mit tesz a fejlődés érdekében, ezzel is hangsúlyozván, hogy valóban számítanak a visszajelzések. A vállalat komplex képet kap arról, mi az, amit értékelnek a munkavállalók/fogyasztók és mi az, amivel elégedetlenek a különböző munkakörökben/csoportokban. Az elégedettséget nagy pontossággal lehet mérni, melynek eredményeképpen célzott javaslatokat teszünk a fejlesztés érdekében.
Az elégedettség mérése mindemellett segít azonosítani a teljesítmény visszaesésének, vagy a forgalom csökkenésének okait; megelőzni a magas fluktuációt; visszacsatolást szerezni a munkáltató/szolgáltató által kínált programokról, termékek, szolgáltatások minőségéről; a szervezeti működés hatékony kialakításában, fejlesztésében; mederbe terelni a dolgozók/fogyasztók fejlesztési javaslatait és akár az image-et növelni.
Debreczeni Attila
ügyvezető
Nord-Dec Consulting Kft.
HappyOrNot magyarországi képviselője
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A járvány utáni évek rugalmassága leáldozóban van: egyre több cégvezető követeli vissza dolgozóit az irodába, szigorítja a teljesítménymérést... Teljes cikk
Összesen 24 192 pedagógus maradt ki az idei őszi béremelésből – derül ki a Klebelsberg Központ adataiból. A teljesítményértékelés alapján a... Teljes cikk
Az IT-óriás Infosys elindította éves teljesítményértékelési ciklusát, amelyben a hangsúly az önreflexión, a készségfejlesztésen és a... Teljes cikk
- Tömegesen mennek el a dolgozók – a magyar cégek még mindig nem értik, miért 3 hónapja
- Új korszak a munkahelyeken: a dolgozók és a főnökök is csak túlélni akarnak 3 hónapja
- Rekordon a munkával való elégedettség Amerikában, de nem a fiatalok körében 7 hónapja
- Több százezer forintot bukhatnak a fiatalok – miért nem élnek a lakhatási támogatással? 7 hónapja
- Változás: a felvételibe is beleszámít majd a kompetenciamérés eredménye 11 hónapja
- Nem akarok nem-elégedetlen lenni 12 hónapja
- Felmérés: a magyar dolgozók fele elégedetlen a munkahelyével 12 hónapja
- Elégedett munkatársak, stabil csapatok - A munkahelyi boldogság ereje 12 hónapja
- Ezek a legfontosabbak a magyaroknak a jó fizetés mellett a munkahelyen 1 éve
- Mik azok OKR-ek? - ismerkedjünk meg velük 7 lépésben 1 éve
- Nem érzi magát helyén a jelenlegi állásában? Úgy tűnik, nincs egyedül 1 éve
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja