Elégedettség mérése emojikkal
A fogyasztók és munkatársak elégedettségének mérését nagyon hatékonyan lehet elvégezni a világszerte elterjedt, nagyon egyszerű és jól értelmezhető emoji szimbólumrendszerrel.
Jóléti társadalmakban óriási termékkínálattal szembesülnek a fogyasztók. Gyakorlatilag ugyanazon célra több féle termék még több szolgáltató részéről kerül kínálatba. Az értékesítőket egyazon cél vezérli: a termékek, szolgáltatások eladása. A vásárlók előnyben vannak a termelőkkel szemben, hiszen a termékekből túlkínálat van (nem ide értve az egyedi igényeket kiszolgáló termékeket, szolgáltatásokat). Óriási verseny zajlik a fogyasztók kegyeiért. Legalábbis ez lenne a normális. Sokszor ugyanis mégis az ellenkezőjét tapasztaljuk mi fogyasztók. Amikor bemegyünk egy üzletbe és kedvtelen, depressziós, netán undok eladóval találjuk szembe magunkat, a fogyasztó megteheti és ha magamból indulok ki, meg is teszem, hogy sarkon fordulok és más üzletben keresem, veszem meg ugyanazt a terméket, még akár drágábban is, ha abban az üzletben öröm vásárolni. Természetesen a fogyasztói magatartást, attitűdöt számos kutatás vizsgálta és már algoritmusok is születtek az egyes iparágak fogyasztóinak minél hatékonyabb kiszolgálására. Mégis vallom, hogy a fogyasztók nagyra értékelik, ha a szolgáltató kíváncsi a fogyasztó benyomásaira, esetleges igényeire, és egyre inkább szeretik is kimondani, közölni véleményüket. Ez a fajta folyamatos, interaktív kommunikáció segíti a fejlődést, a gazdaság dinamikus működését.
Nem szabad azonban az elégedettség mérését csupán a fogyasztókra korlátozni, ne feledkezzünk meg a gyártó, szolgáltató cégek munkavállalóiról se, akik mindennek a mozgatórugói és nélkülük nem is léteznének. A munka piacáról mára szintén kijelenthető, hogy a munkavállalói oldal lett az erősebb. A munkavállalók mobilitása nő és erősödik a vállalkozói kedv is, ergo egyre égetőbb a munkaerőhiány egyelőre főleg a gyártás, szolgáltatás területén, de rövid időn belül az értelmiségi szakmákban is megjelenik. Nagyon fontos tehát, hogy a munkaadó meg tudja tartani a jól bevált, hasznos, eredményes munkát végző munkavállalóját. A helyzet tehát hasonló, mint a kereskedelemben.
A munkavállalók igénylik, hogy munkájukat megbecsüljék és elmondhassák véleményüket, konstruktívan részt vehessenek munkahelyük fejlesztésében és mindezt a teljeskörű anonimitás biztosításával természetesen. Hiszen a munkavállalók egyben féltik is állásukat, tartanak attól, hogy netán elveszítik munkaadójuk bizalmát, ha kritizálnák a rendszert (merthogy előfordulhat, hogy a kritikát a munkaadó nem fejlesztendő területként definiálná, hanem a könnyebb megoldást választaná, autokratikus vezetést alkalmazna). Az informatikai forradalom egyik káros hatását is fontos megemlítenünk, hogy a világháló a szó szoros értelmében is bekebelezi az egyéneket, kvázi, ha bekapcsolódunk, azonnal azonosíthatóvá is válunk.
Hogyan segíti az elégedettség mérése a vállalatát és munkavállalóit?
A fogyasztók és munkatársak elégedettségének mérését nagyon hatékonyan lehet elvégezni a világszerte elterjedt, nagyon egyszerű és jól értelmezhető emoji szimbólumrendszerrel. A Smiley Touch Terminal négy smiley figura segítségével mutatja meg a fogyasztók vagy a munkatársak hangulatát, elégedettségét. Használata egyszerű, a terminálok az üzlet, vagy munkahely több pontján egyidőben (is) elhelyezhetők és a segítségükkel vizsgált, mért kérdések, vagy akár szakterületek, részlegek szükségszerűen és tetszés szerint változtathatók. A kérdésekre kapott válaszokat a rendszer azonnal elemzi és kimutatásokat készít a felhasználónak. A válaszadás gyors és egyszerű, a válaszadó életéből mindössze másodperceket vesz el a folyamat. A „megkérdezett” nem beazonosítható és nem teszi számára kötelezővé a válaszadást, ami egyébként frusztrálná és kényszernek érezné, viszont a lehetőséget megadja számára. Nagyon fontos, hogy a munkaadó, vagy az értékesítő, szolgáltató (rendszeres időközönként) adjon visszajelzést a válaszadók számára a tapasztaltakról és arról, mit tesz a fejlődés érdekében, ezzel is hangsúlyozván, hogy valóban számítanak a visszajelzések. A vállalat komplex képet kap arról, mi az, amit értékelnek a munkavállalók/fogyasztók és mi az, amivel elégedetlenek a különböző munkakörökben/csoportokban. Az elégedettséget nagy pontossággal lehet mérni, melynek eredményeképpen célzott javaslatokat teszünk a fejlesztés érdekében.
Az elégedettség mérése mindemellett segít azonosítani a teljesítmény visszaesésének, vagy a forgalom csökkenésének okait; megelőzni a magas fluktuációt; visszacsatolást szerezni a munkáltató/szolgáltató által kínált programokról, termékek, szolgáltatások minőségéről; a szervezeti működés hatékony kialakításában, fejlesztésében; mederbe terelni a dolgozók/fogyasztók fejlesztési javaslatait és akár az image-et növelni.
Debreczeni Attila
ügyvezető
Nord-Dec Consulting Kft.
HappyOrNot magyarországi képviselője
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A munkahelyeket érintő szeizmikus változásokat emleget a Gallup CEO-ja, a cég éves globális munkavállalói felmérésének bevezetőjében. Mint... Teljes cikk
2025. március 13-án harmadik alkalommal adták át az IVSZ - Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH)... Teljes cikk
Orbán Gábor, a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója vehette át Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat a PwC Magyarország által végzett 14. PwC... Teljes cikk
- Felmérés: a magyar dolgozók fele elégedetlen a munkahelyével 5 hónapja
- Elégedett munkatársak, stabil csapatok - A munkahelyi boldogság ereje 6 hónapja
- Ezek a legfontosabbak a magyaroknak a jó fizetés mellett a munkahelyen 7 hónapja
- Mik azok OKR-ek? - ismerkedjünk meg velük 7 lépésben 7 hónapja
- Nem érzi magát helyén a jelenlegi állásában? Úgy tűnik, nincs egyedül 7 hónapja
- Az AI és a személyre szabott munkaélmény elégedettebbé teszi a dolgozókat 9 hónapja
- Új mérőszámok, új eszközök HR területen 10 hónapja
- Mutatjuk, mi kell a boldogsághoz a HR és az IT szektorban 12 hónapja
- Munkahelyi barátság - nem is hinnénk, mennyire fontos szerepe van 12 hónapja
- Kompetenciamérés: 2023-ban alacsonyabb átlageredmények születtek mint egy évvel korábban 1 éve
- Nemzetközi HR irányelvek alkalmazása egy dinamikusan növekvő magyar cég életében 1 éve