Szerző: Szarka Dóra
Megjelent: 10 éve

Elevator pitch: néhány perc a liftben

Mit mondana, ha az irodaház liftjébe beszállna Ön mellé a vállalat vezetője, ahova éppen állásinterjúra igyekszik? Miről beszélne? Hogyan viselkedne? Mivel hívná fel magára a figyelmet? A tudatosan felépített elevator pitch egy eredményesen alkalmazható eladási technika, amelynek lényege, hogy érdemeinket kiemelő, figyelemfelkelő információkkal lássuk el a releváns hallgatóságot.

images

Az elevator pitch (elevator speech vagy elevator statement) egy olyan eladási technika, amely segítségével néhány mondatban minden lényeges információt átadhatunk a célközönségnek. Az elnevezés onnan ered, hogy a mini-prezentáció optimális esetben egy liftút ideje alatt is előadható. A számok nyelvére lefordítva ez közel másfél perces előadást jelent. Számos szituációban lehet használni ezt a technikát.

Az elevator pitch egy rövid beszéd, amely néhány mondatban összegzi az adott termék, szolgáltatás, projekt, vállalat, vagy akár munkavállaló, illetve munkakereső legfontosabb tulajdonságait. Állásinterjú előtt érdemes átgondolni azokat a főbb üzeneteket, amelyeket a pályázó át kíván adni magáról.

Mivel a munkaerőpiacon éles verseny zajlik a betöltetlen pozíciókért, egyfajta értékesítés folyik a munkakeresők részéről: mindenki próbálja eladni magát, és a legvonzóbb képet mutatni magáról. Ebben segít az elevator pitch, hiszen rövid, tömör, figyelemfelkeltő és célzott információval látja el a jelentkezőről a vállalatot. Itt is fontos a határozott, magabiztos, de szerény fellépés. Emellett szem előtt kell tartani, hogy a prezentáció gyors, meggyőző, őszinte, érdekes, mindenki számára érthető és jól strukturált legyen.

A jól felépített elevator pitch a híradásokban is alkalmazott fordított piramis szerkezetét követi, vagyis mindig a lényeges információkkal érdemes kezdeni, és az adott helyzethez igazodva adagolni az egyéb releváns üzenetet, mivel soha nem lehet tudni, mennyi idő áll rendelkezésre a mondanivaló átadására. Célszerű előre összeállítani és begyakorolni a szöveget, hogy az éles szituációban már magabiztosságot sugározzon az egyén.
  • 2023.02.08Az MT. új szabályai - munkajogi aktualitások, változások 2023. Az Országgyűlés 2022. decemberében módosította a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvényt, mely több pontban is módosult a korábbiakhoz képest. On-line programunk keretében szeretnénk bemutatni résztvevőinknek a módosításban érintett részeket, aktualitásokat gyakorlati megközelítésben. Részletek Jegyek
  • 2023.02.15Hoshin Kanri képzés A Hoshin Kanri, amely a minőségi termékek és szolgáltatások biztosítása érdekében a változásmenedzsment projektek lebontásával segíti elő az egész vállalatra kiterjedő stratégiai tervezést, ezáltal megvalósítja a munkafolyamatok racionális napi menedzsment rendszerének hosszú távú kialakítását a szervezetnél. A Hoshin Kanri módszer megismerése és a stratégiai célok lebontása, célmegállapodások megkötése, erőforrás és projekttervek, akció meghatározása a célok elérése érdekében. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
További cikkek
Hozd be a szülődet, nagyszülődet az irodába!

A generációs párbeszéd fejlesztése, a kultúrák találkozása és a kisebbségi csoportok segítése állt annak a pályázatnak a fókuszában, amellyel... Teljes cikk

Így vett fel menekülteket csapatába az Ikea

Tavaly indította el Magyarországon a menekülteket megcélzó munkavállalói programját az Ikea lakberendezési lánc. Azóta ukrán, afrikai,... Teljes cikk

Az orvosok 90 százaléka napi rendszerességgel használja munkájához az internetet

Az orvosok több mint 90 százaléka napi rendszerességgel használja munkájához az internetet. Az elmúlt időszak technológiai forradalmának vívmányai... Teljes cikk