kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

Fontos a szakszerű HR az atipikus foglalkoztatásban

A távmunka egyik kulcseleme az informatika, de a munkaviszony keretei között, a megfelelő HR rendszerek kialakítása és működtetése nélkül ez a foglalkoztatási forma nem lehet sikeres. Bizonyos HR elemek megléte, mint például a munkaerő tervezése, a toborzás-kiválasztás vagy a beillesztés folyamata, még a kis- és középvállalatoknál is elkerülhetetlen.

A távmunka szélesebb körben történő alkalmazása hozzájárulhat az általános foglalkoztathatóság javításához, és ilyen módon a foglalkoztatottsági szint növekedéséhez is. A távmunka magyarországi terjedésének oka elsősorban az, hogy a lakosság körében nem általános az informatikai eszközök és az internet használata, de az atipikus foglalkoztatási formák terjedését a vállalatok korszerűtlen szemléletű humánerőforrás-kezelése is gátolhatja.

A távoli helyről történő foglalkoztatás egyik kulcseleme az informatika, de a munkaviszony keretei között, a megfelelő HR rendszerek kialakítása és működtetése nélkül ez a foglalkoztatási forma nem lehet sikeres. Bizonyos HR elemek megléte, mint például a munkaerő tervezése, a toborzás-kiválasztás vagy a beillesztés folyamata, még a kis- és középvállalatoknál is elkerülhetetlen.

Forgács Tamás, a Magyar Távmunka Szövetség elnöke hangsúlyozta, hogy gazdasági, gazdaságossági mutatók támasztják alá a távmunka létjogosultságát. Minden vállalkozásnak jól felfogott érdeke lehet annak megvizsgálása, hogy a távmunka alkalmazásán keresztül kidolgozható-e olyan üzleti modell, amely a piaci igényeknek való rugalmasabb és eredményesebb megfelelést szolgálja.

Breinerné Varga Ildikó és Tóth Adrienn HR szakértők a megfelelő kiválasztás és a beilleszkedés-beillesztés praktikus eszközeit ismertették a meghívottak számára. Tóth Adrienn a munkaerőpiacról érkező új dolgozó felvételével kapcsolatban kiemelte, hogy a kiválasztás megkezdése előtt, a cégvezetés részéről szükséges az igények, és az elvárások világos megfogalmazása.

Breinerné Varga Ildikó arra világított rá, hogy mennyire fontos a távmunka rendszerszerű bevezetése, a szükséges lépések összehangolása és az érintettek motiváltságának megteremtése. Breinerné kiemelte, hogy a távmunkavégzéshez szükséges kompetenciák lényegében hasonlóak, mint a hagyományos módon foglalkoztatottak esetében, - nagyobb hangsúly helyeződik azonban azokra a képességekre, amelyek a távolságból adódó helyzetek kezeléséhez szükségesek.

A jelenlévő szakmai partnerek Radnai Tamás a Hungary.Network Zrt., Rohály Gábor, az Avaya Magyarország Kft., Szabó Márta a HumanSoft Kft., Vass Rózsa a Net.Könyvelő Kft. Részéről egyöntetűen a fokozatosság, a rugalmasság, és a kommunikáció hármas egységére hívták fel a figyelmet a távmunka bevezetése és alkalmazása során.

Déri Tamás szakmai alelnök zárszavában több támogatási lehetőségre is felhívta a figyelmet, valamint kiemelte az atipikus munkaszervezési formák tudatos alkalmazására, a társadalmi elfogadottság jelentőségére, valamint a szakmai felkészültség, gyakorlat és a szakmai ismeretek folyamatos megújítására, akár a távoktatást támogató digitális technológiák használatán keresztül is.

Országos Sajtószolgálat
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Home office munka

A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk

Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett

A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk

Jön a 4 napos nyári munkahét a PwC-nél, de később le kell dolgozni

Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk