Független menedzsereké a jövő
Hazánkban is kialakult egy olyan, 44-45 éves szakemberekből álló menedzseri kör, akik szívesen válnak interim menedzserekké és választják ezt a nagy szabadságot és életstílust kínáló utat - fogalmazott Tóth Tamás, a Hungarian Interim Management Kft. ügyvezető partnere a Tesk HR Cafe programján.
Kiből lesz jó interim menedzser?
Nem is mindenki képes arra, hogy felvállalja ezt a független menedzseri életformát, sőt, az is előfordul, hogy egy-egy interim menedzser "bennragad", vagyis munkája végeztével a megbízó cégnél marad. Leginkább az alkalmas erre a feladatra, akinek kiegyensúlyozott a személyisége, jól tűri a bizonytalanságot, nagy adag magabiztossággal, nagyfokú önállósággal és tapasztalattal rendelkezik. A változás menedzsernek mindig kicsit túlképzett szakembernek kell lennie, aki elfogulatlan, pártatlan, őszinte és a legjobb színvonalon teljesít, hiszen a következő megbízása azon múlik, hogyan teljesített az előző projektjei során. Az interim menedzserek általában jól körülhatárolható feladatot kapnak, amelyről tudni lehet, hogy mikorra lehet elvégezni.
Jellemzően 4-6 hónapra kötnek vele szerződést; az esetek többségében azonban hat-kilenc hónap áll a szakember rendelkezésére, hogy elvégezze munkáját. Ennyi idő alatt meg lehet változtatni egy céget, növekedési pályára lehet állítani egy kevésbé sikeres vállalkozást, új struktúrát lehet kialakítani és működtetni addig, amíg az érintettek bele nem tanulnak az új eljárásokba. A tavalyi év mindenképpen áttörést hozott a szakmában, egyaránt bővült a potenciális megbízók és a potenciális interim menedzserek száma is. Megfigyelhető, hogyan erősödik a két oldal egymás iránti igénye: míg az ügyfelek megbízható, tapasztalt szakemberekre várnak, addig a székükben unatkozó menedzserek érdekes, egyedi projekteket keresnek - számolt be Tóth Tamás, a Hungarian Interim Management Kft. ügyvezető partnere a Tesk HR Cafe programján.
A szakember úgy látja, mára nálunk is kialakult egy olyan, 44-45 éves szakemberekből álló menedzseri kör, akik szívesen vállalják ezt az új, nagy szabadságot és életstílust kínáló utat. Általában a hiány-menedzsment (gap management) területén van szükség az interim menedzsmentre, amikor például vezetők váratlan távozásakor szükséges a keletkező hiányt szinte egyik napról a másikra és rövid távra megoldani, illetve akkor, amikor tervezett vagy nem tervezett távozások pótlása okozza a vállalat menedzsmentjében a problémát. De feladatai közé tartozik a projekt-menedzsment is, vagyis amikor a cég megszokott napi működésétől eltérő, projekt jellegű feladatokat kell megoldani, mint pl. cégek vagy egységek beindítása, felvásárlása. A változás-menedzsment, krízis-menedzsment területén is bevethetőek, amikor pl. felszámolják, karcsúsítják, jelentősen átszervezik a céget, vagy kultúraváltásra van szükség.
A komoly megbízóknak nem számít az ár
Az interim menedzsment gyors megoldásnak számít, mivel a feladatra legalkalmasabb menedzser napokon belül rendelkezésre állhat, emellett alkalmazásuk minimum 15-20 százalékos költségmegtakarítást jelent, mint ha hagyományos munkaviszonyban tevékenykednének, illetve kevesebb kockázattal jár egy ilyen menedzser foglalkoztatása, hiszen az adott területen legjáratosabb és bizonyított vezető lép be meghatározott időre. Nem mellékes szempont az sem, hogy ha valamilyen oknál fogva nem válik be valaki, akkor a szerződés bármikor, azonnal felmondható és még elbocsátási költségeket sem kell fizetni. Tóth Tamás szerint, ha komoly igény merül fel az interim menedzsment iránt, akkor az átlagban 150 ezer forintos napidíjon nem akad fenn a megbízó. Ezt mutatja az is, hogy tavaly közel 30 projektet bonyolítottak le, amely már nagyon jó eredménynek számít.
Szilágyi Katalin, HR Portal
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A 2024-es évben a visszaélés-bejelentések 55%-a HR-hez kapcsolódó panaszokból származott, ami jól mutatja, hogy a hagyományos HR-keretek már nem... Teljes cikk
Ha bizonyos tényezők teljesülnek, a munkavállalók hajlandóbbak nagyobb erőfeszítést tenni a célok elérése érdekében, ha viszont valamelyik elem... Teljes cikk
Nincs könnyű feladata a HR-nek egy nagy szervezeten belül, ha arra gondolunk, hogy egyfajta közvetítői szerepet kell betöltenie a munkavállalók és a... Teljes cikk
- Felmérés: csökkent az elkötelezettség, különösen a vezetők körében 2 hónapja
- Nem mindenki vezető, aki annak látszik...(és bizony fejétől bűzlik a hal) 3 hónapja
- Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni? 3 hónapja
- Új vezérigazgató a Budapesti Értéktőzsde élén 3 hónapja
- Az adatvezérelt HR, nem más, mint személyügyi oximoron 3 hónapja
- Ami mű, azon a kollégák gyorsan átlátnak: Jakus Tamás, a Thermo Fisher Scientific HR igazgatója 3 hónapja
- Zenei menedzser képzés indul a Debreceni Egyetemen 5 hónapja
- Kell-e nekünk a DEI? 5 hónapja
- 2024: Túlszabályozottság és visszarendeződési próbálkozások a munkaerőpiacon 6 hónapja
- Túlárazott karácsonyi vacsora helyett 6 hónapja
- A helyeden vagy? Így segíti a munkavállalói jóllétet a CIB Bank 7 hónapja