Ha nem elég a mosoly a vita elsimításához, bevetik a stresszkezelési módszereket a buszosok
Hogyan viselkedjen a forgalmi munkatárs, ha kiabálni kezd vele egy érdeklődő? Mit tegyen az autóbusz-vezető, ha az egyik utas rosszul lesz? A Dél-Dunántúli Közlekedési Központ Zrt.-nél stresszkezelési és elsősegély-nyújtási tanfolyamot szerveztek - tudósít a Kapos.hu.
A Somogy Megyei Szolgáltatási Központ 371 munkatársa - autóbusz-vezetők, forgalmisták, ellenőrök - 30 óra időtartamban sajátítják el az újraélesztés és elsősegélynyújtás technikáját, az életveszélyes kórképek felismerését, a mentők megérkezéséig való teendőket, valamint stressz kezelési módokat - tudatja a Kapos.hu.
Orsós János nyolc éve autóbusz-vezető, a leggyakrabban a Siófok-Kötcse-Ádánd útvonalon jár. "Az utasok többségével napi kapcsolatban vagyok, jó a hangulat az autóbuszon, ritkán fordul csak elő probléma. A legtöbbször azonban egy mosollyal azt is meg lehet oldani. Amikor azonban ez kevés, jó, ha tudjuk, mit kell tennünk, milyen lehetőségeink vannak." - mondta a buszvezető.
Kapos.hu