kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 10 éve

Használják, de nem értik a Facebookot a kkv-k

Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k). Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok.

A Facebook közösségi oldalnak 4,8 millió magyar felhasználója van, közülük 2,5 millió naponta aktív. Óriási tömegeket lehet megszólítani, míg a hirdetési költségek csak a töredékét teszik ki a nyomtatott sajtóban, a televíziós csatornákon, vagy akár a Google oldalán való reklámnak. A lehetőségek nagyok, de nem minden hirdető elégedett, mert a rosszul elvégzett munka itt se vezet eredményre.

Joanelli Tamás a csütörtöki sajtóbeszélgetésen elmondta, hogy nem minden cégnek ajánlott a közösségi média használata. Lehet, hogy a szolgáltatás vagy a termék, amelyet a cég ajánl, nem vonz széles tömegeket, vagy maga a cég értelmezi félre a Facebook lényegét, azzal, hogy egyirányú kommunikációs csatornát akar, miközben a közösségi oldal az interaktivitásra épül.

Gondot okozhat a hibásan létrehozott Facebook-oldal is, például ha egy céget személyként regisztrálnak. Ez egyrészt tilos, másrészt nem hatékony. Joanelli Tamás szerint több kkv-nak nincs kommunikációs stratégiája, mikor ellátogat a Facebookra, csak a lájkok hajszolására koncentrál, vagy tévesen eladói reklámfelületként tekint az oldalra.

Joanelli Tamás szerint tévhit, hogy a Facebook ingyenes, valójában csak annak látszik. Egy oldal követőinek nagyjából 2-3 százaléka látja keresés nélkül, ha posztolnak valamit. A nagyobb arányú megjelenéshez komoly forgalmat generáló tartalom kell, vagy fizetni kell a Facebooknak külön, hogy az adott bejegyzéseket gyakrabban mutassa. A széles lefedettség fontos, mert főszabályként az elért emberek 1 százaléka az, aki ténylegesen vásárló is lesz.

Típushibának számít, hogy sok kkv nem ismeri a Facebook hirdetési rendszerét, és türelmetlenek az eredmények kivárásával. A közösségépítéshez pénz, stratégia, kitartás, kreativitás és idő kell, de az első eredmények így is csak legkorábban 6-12 hónap alatt mutatkoznak meg.

A Be Social ügyvezetője szerint kelet-európai sajátosság, hogy Nyugat-Európához és Amerikához képest a Facebook mellett más közösségi oldalak (Twitter, Google+, Instagram) még nem igazán népszerűek, ezért a Facebooknak itthon központi szerepe van a közösségi kommunikációban. A Facebook használata azonban kifizetődő lehet, mert olcsó, mérhetők az eredmények, és felkészülés mellett nagyon jól megtérülnek a hirdetési befektetések.
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02JOBVERSE Állásbörze Állásbörze nem csupán egy esemény, hanem egy lehetőség, ahol céged kiemelkedhet a tömegből és személyesen találkozhatsz a legígéretesebb jelentkezőkkel. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Így hat a dolgozókra a munkahelyi konfliktus

Egy friss felmérés szerint a konfliktusról beszámoló munkavállalóknak csak a fele volt elégedett a munkájával és kétszer akkora eséllyel akarják... Teljes cikk

Nagy baj, ha nem világos a munkavállalók számára, hogy mi kell az előléptetéshez

A nulladik pillanattól el kell, hogy kezdődjön a munkavállalókkal egy transzparens és folyamatos kommunikáció arról, hogy milyen ambícióik, terveik... Teljes cikk

Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni?

OTP, Magyar Telekom, Continental. Három nagyvállalat, ahol a felsővezetők is használják a Linkedint. Nemcsak passzívan, hanem posztolnak is. A múlt... Teljes cikk