kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Hasznos tanácsok álláskereséshez

Az álláskeresés hosszadalmas és összetett folyamat. Érdemes néhány hasznos tanácsot megfogadni annak érdekében, hogy a karrierváltás gördülékeny legyen. Mutatjuk, hogy melyek azok a tanácsok, amikkel el lehet kerülni a buktatókat!

images

álláskeresés

Érdemes időben elkezdeni a keresést

Az egyik legfontosabb tanács, hogy érdemes időben elkezdeni a keresést. Célszerű még munkavállalóként szétnézni az álláspiacon, ugyanis ekkor még nincs az a nyomás, hogy azonnal munkát kell találni a megélhetés érdekében. Ebből kifolyólag az interjún is jobban lehet teljesíteni. Ráadásul azért is érdemes időben elkezdeni az állások keresését, mert hazánkban az álláskeresési járadék folyósítása csupán három hónapig tart. További hasznos tanács, hogy érdemes minél több ismerősnek megemlíteni az álláskeresést. Minél többen tudnak az adott helyzetről, annál valószínűbb, hogy valaki tud ideális munkalehetőséget ajánlani. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy ugyanazt az önéletrajzot és kísérőlevelet küldik minden céghez. Ez nem igazán célravezető megoldás, érdemes inkább minden alkalommal az adott pozícióra szabni ezeket a dokumentumokat. Gyakori hiba az is, hogy egy-két önéletrajz elküldése után leállnak az álláskeresők és várnak a válaszokra. Ez nem jó hozzáállás, nem szabad leállni. Érdemes folyamatosan küldeni az önéletrajzokat és a kísérőleveleket a cégek számára és keresni új lehetőségeket, ugyanis a válaszra várással akár hetek is elmehetnek az értékes munkakeresési időszakból. Csak akkor szabad abbahagyni a pályázást, ha valamelyik munkát biztosan megkaptuk.

Kiemelt figyelmet kell fordítani a közösségi médiás megjelenésre

További hasznos tanács, hogy minden munkakör esetében a megfelelő csatornát érdemes használni. Ezt célszerű még az álláskeresési időszak legelején feltérképezni. Például diplomás munkákat az internetes állásportálokon érdemes keresni. Felsővezetői munkákhoz célszerű fejvadászok segítségét igénybe venni. Szakmunkák esetében pedig bátran lehet érdeklődni a munkaügyi központnál, de sok esetben a cég személyes megkeresése is jó döntésnek bizonyul. Továbbá érdemes rugalmasnak lenni a keresés során. Ezalatt azt értjük, hogy ha már több hónapja sikertelen az álláskeresés, akkor javasolt lejjebb adni az igényekből. Az utolsó és egyben az egyik legfontosabb tanácsunk a közösségi médiás megjelenés áttekintése. Ma már hazánkban is egyre több vállalat tekinti át a leendő munkavállalója közösségi médiás megjelenését, mielőtt döntést hoz a felvételről. Emiatt már a pozícióra jelentkezés előtt érdemes megnézni, hogy pontosan mit is mutat a netes közösségi oldal. Továbbá azt is érdemes ellenőrizni, hogy a beállítások kik számára teszik elérhetővé a személyes oldalon található információkat. A közösségi profil áttekintése során a munkáltatók ellenőrzik, hogy a pályázó osztott-e meg helytelen és provokatív fotókat. Továbbá azt is, hogy milyen stílusban kommunikál, szidalmazta-e online az előző munkaadóját és található-e diszkriminatív megjegyzés a felületen. Ha a cég számára nem szimpatikus, amit a közösségi médiás megjelenés mutat, már az állásinterjúra sem hívja be a jelentkezőt.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Évi 70 millió forintos fizetésért keresnek háziorvost

Évi 150 ezer fontért, azaz mintegy 70 millió forintért keresnek az Egyesült Királyság legtávolabbi, legeldugottabb szigeteinek háziorvosi... Teljes cikk

Ittasan dolgozó buszsofőr ellen mondták ki az ítéletet

Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk

Autószerelő drogdíler ellen emeltek vádat, aki műhelyében árulta a kábítószert

A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk