Megjelent: 1 hete

Hibrid munkarendre állt át az SAP

A cég budapesti irodáiban a dolgozók és vezetőik közösen alakíthatják ki, hogy az irodából, vagy akár teljes egészében otthonról szeretnék-e folytatni a munkát. Ennek megfelelően alakították át a mindennapi működést és rendezte át a vállalat a munkakörnyezetet is az egyes épületekben. Az új Flex Work modell és a szabad választás rendszere nem érintette a személyes juttatásokat, így például a céges autóhasználatot sem.

A legtöbb nagyvállalatnál – így az SAP-nál is – már a koronavírus előtti időkben is a mindennapok részét képezte az otthoni munka, a dolgozók jellemzően heti egy-két napon választhatták a távoli munkavégzést, ha az a munkakörükből fakadóan megoldható volt. A koronavírus hatására sok vállalat teljesen átalakította a munkarendet, az SAP Hungary szinte egyik napról a másikra állt át teljes egészében otthoni munkára. A gyors váltást többek között az is lehetővé tette, hogy a vállalat már korábban, 2018-ban elindította saját programjának előkészítését, amellyel a változó munkahelyi igényeket próbálta kiszolgálni úgy, hogy ez az üzleti elvárásoknak is megfeleljen.

Az elmúlt hónapokban végzett felmérésekből kiderült, hogy a vállalat dolgozói továbbra is az otthoni munkavégzés mellett teszik le voksukat, erre a vállalatnál bizonyos esetekben akár 100%-ban is lehetőség van. A távmunka mellett szól, hogy a belső felmérések szerint a home office nem okozott visszaesést a hatékonyságban. A munkavállalók egy része már jelenleg is kizárólag otthonról dolgozik, legnagyobb előnyként az utazással járó stressz és időveszteség megspórolását, az egyéni időbeosztást és a maximális koncentrációt nevezték meg. Az összes munkavállaló tekintetében elmondható, hogy átlagosan csak munkaidejük ötödét szeretnék az irodában tölteni, amit főként kollaborációval, közös ötletelésekkel és a munkahelyi kapcsolatok ápolásával szeretnének tölteni. Az otthon dolgozók csaknem 70 százaléka hiányolta a nem munkához kapcsolódó beszélgetéseket, szintén ennyien pedig a rendszeres közös étkezéseket, illetve a személyes együttműködés lehetőségét. Az eredmények elemzése és az alapos tervezés után a cég 2021 harmadik negyedévében vezette be új Flex Work modelljét, amely a munkavállalókat helyezi középpontba és ezzel nagy szabadságot biztosít számukra.

Az új modell bevezetése mellett a cég arra is figyelmet fordít, hogy a változáskezeléshez a dolgozók és a vezetők is megkapjanak minden segítséget. “Az új hibrid modellhez igazodnia kell a vállalati kultúrának is, a vezetők számára megváltozik a feladatkiosztás és számonkérés rendszere, más vezetői stílust, és másfajta kommunikációt kell alkalmazniuk. A dolgozók számára a csapatösszetartás, az egymástól tanulás, az információátadás hatékony működtetése jelenthet új kihívást. A tér és a szabályok átalakításával párhuzamosan az új munkarendhez szükséges vezetői és dolgozói készségek elsajátítását célzó képzéseket és tréningeket indítottunk” - mondta el Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

sap

Az új hibrid munkavégzés miatt az irodatereket is átalakítja a cég a következő időszakban. A tesztelés jelenleg is zajlik, mintegy száz munkaállomás használatát elemzik folyamatosan, és gyűjtik a visszajelzéseket. A tereket a munkavégzés során váltakozó négyféle tevékenység – a koncentráció, a kollaboráció, a kommunikáció és a közösség – alapján négy kategóriába sorolták. Ennek megfelelően az irodából dolgozó munkaválllalók választhatnak munkavégzésre zártabb tereket az elmélyülést, csendet igénylő munkafolyamatokhoz, de létrehoztak csoportos együttműködésre optimalizált, nyitott térbe helyezett asztalcsoportokat, és természetesen hagyományos irodai munkaállomásokat is. Ezen felül az iroda biztosít közösségi tereket is, ahol akár mindhárom típusú munkavégzésre lehetőség nyílik.

sap

A flexibilitáshoz hozzátartozik a napi munkaterületválasztás szabad lehetősége is. Ezt egy külön foglalási rendszer támogatja, itt előre kiválaszthatják a munkavállalók, hogy az adott napon az iroda melyik részén és a nap melyik időszakában szeretnének dolgozni. Az SAP Hungary továbbra is szeretné támogatni a munkavállalókat az egészségmegőrzésben és mobilitásban, ezért a most bevezetett változások és a rugalmas munkavégzés rendszere nem érinti a vállalat által eddig kínált béren kívüli juttatásokat, így az eddigi cafeteria keret és a céges autóhasználat is megmarad a Flex Work modellben.

  • 2021.10.21Delta variáns - félelmek, hiedelmek, veszélyek... Mit kell tudni a harmadik oltásról? Dr. Szlávik János a Dél-pesti Centrumkórház OHI Infektológiai osztályának osztályvezető főorvosa. Tavaszi rendezvénysorozatunk során előadásában a Covid19 járványról, a vírus terjedéséről és a megelőzésről beszélt. Mostani előadásában a DELTA variáns okozta vélt és valós félelmekről, veszélyekről, a következő időszakra előrelátható helyzetről és a harmadik oltás kapcsán felmerülő bizonytalanságokról beszél. Részletek Jegyek
  • 2021.10.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Biometrikus aláírás gyorsítja fel az ügyintézést a kormányablakokban

Egyszerűbb ügyintézésre nyílik lehetőség a kormányablakokban az új típusú, aláírásminta alapú hitelesítéssel. Szeptember 6-tól 32 ügytípus... Teljes cikk

Kiberbiztonsági kisokos emailes támadások ellen

Egy sikeres emailes támadás akár sokmilliós kárt is okozhat egy vállalkozásnak. A Kaspersky szakértői összegyűjtöttek néhány jótanácsot. Teljes cikk

Továbbra is nagy az igény a hagyományos call centerekre

A hagyományos call center továbbra is a legnépszerűbb ügyfélszolgálati csatorna – derül ki az EY digitális szokásokat feltérképező, 18.000... Teljes cikk