Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 10 éve

Honnan tudja egy HR-es, hogy coachra van szükség?

Amennyiben a szervezetben akadnak olyanok, akiket minduntalan megválaszolatlan kérdések gyötörnek, vagy akik felismerték, hogy erősségeik mellett gyengéik is vannak, esetleg csak elgondolkodtak környezetük visszajelzésein, hogy harmonikusan élhessék meg munkájukat és magánéletüket, coachra szorulnak.

Többféle módon kerülhet a HR látóterébe a coaching, ennek következtében más és más fogadtatásban részesülhet a coach, illetve alakulhat a vele történő együttműködés. Egyszerű a helyzet például, ha már a vezető felvételénél tudja a humán szakember, hogy bizonyos területek fejlesztésre szorulnak. Amennyiben viszont a probléma abból fakad, hogy az illető nehezen halad az elvégzendő feladataival (pl. kiugróan magas a túlóra elszámolása, gyakran kér hétvégi munkavégzésre engedélyt), már nehezebb coach után kapaszkodni.

Akkor is megfogalmazódik a coaching iránti igény, amikor általánosságban nem jók a visszajelzések a vállalat által igénybevett tréningekről. Ilyen esetben jön jól a humán szakemberek széles látóköre, hiszen munkakörüknél fogva jobban informáltak a coachingról mint opcióról, ezért gyakori, hogy az ő ajánlásukra kerül be a szervezetbe ez a fejlesztési forma.

Amikor a vállalatnál már bevált ez a módszer, akkor gyakran előfordul, hogy a vezető saját magának kér segítséget. Ennek egyik kiváltó oka egy negatív visszajelzés, egy éves teljesítményértékelés (360 fokos értékelés is szokott meglepetéseket eredményezni), de lehet egy visszatérő, megoldásra váró probléma, rossz beidegződés vagy valamely hiányosság felismerése... Általában ez hozza a legjobb eredményt, hiszen ha a vezető maga ismeri fel fejlesztendő területeit, elszánt a változtatások útján, és nem kreál semmilyen "kiutálási" elméleteket.

A vezető nem csak magának, de valamely beosztottjának is igényelhet coachot, ha úgy látja, hogy költséghatékonyabb külső fejlesztőt bevonni a feladatba. De nem csak a költséghatékonyság szokott szempont lenni. Ma, akinek coacha van, pontosan tudja, hogy megbecsülik a cégnél, számítanak rá hosszútávon, ezért invesztálnak a fejlesztésébe, azaz ez is egyfajta motivációs eszköz a jó munkaerő megtartására, nemcsak a fizetésemelés.

Akárki is az igénylő, mindenképpen érdemes a coacheet bevonni a coach kiválasztásának folyamatába, hiszen akkor lesz igazán hatékony a fejlesztés, ha egyezik a személyiségük és jól tudnak együtt dolgozni.

Komócsin Laura
www.businesscoach.hu

Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
200 milliós adócsalást követhetett el egy borkereskedő cég

A NAV gyanúja szerint 200 millió forint adót csalt el egy tizenegy emberből álló borral kereskedő és fuvarozással foglalkozó bűnszervezet. Ügyüket... Teljes cikk

Távozik a Magyar Telekom vezérigazgatója, magyar szakember váltja

Távozik a társaságtól a Magyar Telekom Nyrt. vezérigazgatója, Christopher Mattheisen, az új vezérigazgató Rékasi Tibor lesz - írja az MTI. Teljes cikk

Az európaiak többsége elégedett életkörülményeivel

Az európaiak többsége általában véve elégedett az Európai Unióban biztosított életkörülményekkel, ugyanakkor sokan aggodalmukat fejezik ki az... Teljes cikk

Mészáros Lőrinc lemond a polgármesterségről, üzleti ügyeivel foglalkozik

Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester lemond tisztségéről, hogy kizárólag gazdasági érdekeltségeire koncentráljon. Az üzletember... Teljes cikk

Ez most a legmenőbb szakma

A coachok már hazánkban is egyre keresettebbek. A képzés drága, de egy év alatt elvégezhető, és a fizetés rendkívül magas ebben a munkakörben -... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár