Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 10 éve

Honnan tudja egy HR-es, hogy coachra van szükség?

Amennyiben a szervezetben akadnak olyanok, akiket minduntalan megválaszolatlan kérdések gyötörnek, vagy akik felismerték, hogy erősségeik mellett gyengéik is vannak, esetleg csak elgondolkodtak környezetük visszajelzésein, hogy harmonikusan élhessék meg munkájukat és magánéletüket, coachra szorulnak.

Többféle módon kerülhet a HR látóterébe a coaching, ennek következtében más és más fogadtatásban részesülhet a coach, illetve alakulhat a vele történő együttműködés. Egyszerű a helyzet például, ha már a vezető felvételénél tudja a humán szakember, hogy bizonyos területek fejlesztésre szorulnak. Amennyiben viszont a probléma abból fakad, hogy az illető nehezen halad az elvégzendő feladataival (pl. kiugróan magas a túlóra elszámolása, gyakran kér hétvégi munkavégzésre engedélyt), már nehezebb coach után kapaszkodni.

Akkor is megfogalmazódik a coaching iránti igény, amikor általánosságban nem jók a visszajelzések a vállalat által igénybevett tréningekről. Ilyen esetben jön jól a humán szakemberek széles látóköre, hiszen munkakörüknél fogva jobban informáltak a coachingról mint opcióról, ezért gyakori, hogy az ő ajánlásukra kerül be a szervezetbe ez a fejlesztési forma.

Amikor a vállalatnál már bevált ez a módszer, akkor gyakran előfordul, hogy a vezető saját magának kér segítséget. Ennek egyik kiváltó oka egy negatív visszajelzés, egy éves teljesítményértékelés (360 fokos értékelés is szokott meglepetéseket eredményezni), de lehet egy visszatérő, megoldásra váró probléma, rossz beidegződés vagy valamely hiányosság felismerése... Általában ez hozza a legjobb eredményt, hiszen ha a vezető maga ismeri fel fejlesztendő területeit, elszánt a változtatások útján, és nem kreál semmilyen "kiutálási" elméleteket.

A vezető nem csak magának, de valamely beosztottjának is igényelhet coachot, ha úgy látja, hogy költséghatékonyabb külső fejlesztőt bevonni a feladatba. De nem csak a költséghatékonyság szokott szempont lenni. Ma, akinek coacha van, pontosan tudja, hogy megbecsülik a cégnél, számítanak rá hosszútávon, ezért invesztálnak a fejlesztésébe, azaz ez is egyfajta motivációs eszköz a jó munkaerő megtartására, nemcsak a fizetésemelés.

Akárki is az igénylő, mindenképpen érdemes a coacheet bevonni a coach kiválasztásának folyamatába, hiszen akkor lesz igazán hatékony a fejlesztés, ha egyezik a személyiségük és jól tudnak együtt dolgozni.

Komócsin Laura
www.businesscoach.hu

Follow hrportal_hu on Twitter

A világjáró life coach szerint: Ne várj el semmit, de remélj mindent

Zárug Zita hittanárként végzett, de már az egyetem után úgy döntött a férjével, hogy megvalósítják közös álmukat és körbeutazzák a Földet. A négy évig tartó kerékpáros utazás során felkészült a pályamódosításra, és nem régen kezdett life coach-ként dolgozni. A magyarországi kezdésről beszélgettünk.tovább..

További cikkek
Futárként dolgozott egy hétéves Kínában

Az árva gyermek nem bánta, hogy dolgoznia kell, nem is akart a hatóságokkal menni, mikor rátaláltak - írja a 24.hu oldal. Teljes cikk

A Telenor évi 40 óra tanulásra ösztönzi a munkavállalóit

A Telenor Csoport vezérigazgatója, Sigve Brekke kihívást hirdetett a vállalatcsoport 12 tagvállalatának több mint 30 ezer dolgozója körében. A... Teljes cikk

A színészek eladományozzák a fizetést, amit Woody Allen filmjéért kaptak

Woody Allen most fejezte legújabb, A Rainy Day in New York című filmjét, ami egy egy 44 éves férfi és egy tinilány szexuális viszonyáról szól. A... Teljes cikk

Ezekben az országokban leghosszabb a munkaidő

Egy felmérés szerint a mexikóiak dolgoznak a legtöbbet, míg a németeknél a legrövidebb a munkanap - írja a World Economic Forum. Teljes cikk

Nyílik a jövedelmi olló Németországban

Tágabbra nyílt a jövedelmi olló Németországban az újraegyesítés óta a DIW Berlin gazdaságkutató intézet kedden közzétett tanulmánya szerint - írja az MTI. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár